۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۰۲

قیامی:

۶۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی اردبیل در روستاها است

۶۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی اردبیل در روستاها است

اردبیل – مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: بیش از ۶۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی این استان در سطح روستاها و مناطق غیر شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، امید قیامی عصر دوشنبه در جلسه کمیته مقاوم سازی مدارس استان اردبیل افزود: هم اکنون پنج هزار کلاس درسی در این استان نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی است.

وی با بیان اینکه از این تعداد دو هزار و ۲۹۳ کلاس درسی نیازمند تخریب و بازسازی است، ادامه داد: دو هزار و ۷۱۵ کلاس نیز از این تعداد باید در قالب طرح مقاوم سازی در نظر گرفته شود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی و استانی در این خصوص تاکید کرد که براساس برآوردهای صورت گرفته برای مقاوم سازی این تعداد کلاس درسی به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در زمینه اقدامات صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: تاکنون ۱۸۶ مدرسه در قالب ۸۳۷ کلاس درسی تخریب و بازسازی شده و ۳۰ مدرسه نیز در قالب ۲۴۴ کلاس هم اکنون در دست اجرا و تکمیل است.

قیامی ادامه داد: در بحث مقاوم سازی نیز تاکنون روند اجرایی ۴۴ مدرسه با ۳۲۷ کلاس درس به اتمام و تحویل شده و ۱۲ مدرسه با ۱۰۷ کلاس درس نیز در مناطق مختلف استان اردبیل در دست اجرا است.

وی متذکر شد: در این راستا طی سال ۹۲ اعتباری بالغ بر ۷۶۰ هزار میلیون ریال و در سال ۹۳ اعتباری بیش از ۹۱ هزار میلیون ریال به این سازمان تخصیص یافته که از این میزان ۱۰۰ درصد اعتبارات سال ۹۲ و ۶۶ درصد اعتبارات سال ۹۳ جذب شده است.

این مسئول با بیان اینکه مانده اعتبارات سال گذشته تا تیرماه امسال جذب خواهد شد، عنوان کرد: البته برای پرداخت مطالبات و تکمیل پروژه های نیمه تمام این سازمان به ۱۱۵ میلیون ریال نیاز است که امیدواریم این رقم محقق شود.

کد خبر 2760371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha