۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰

رادیو سلامت «سفره ایرانی» چید/ آگاهی‌بخشی درباره اطلاعات غلط

رادیو سلامت «سفره ایرانی» چید/ آگاهی‌بخشی درباره اطلاعات غلط

مدیر گروه «تغذیه و سلامت» رادیو سلامت برنامه های این گروه برنامه ساز را که از ۲۶ اردیبهشت در کنداکتور شبکه شروع به کار کرده اند تشریح و به بخش های مختلف برنامه «سفره ایرانی» در این شبکه اشاره کرد.

سعید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گروه «تغذیه و سلامت» شبکه سلامت گفت: این گروه در ۲۶ اردیبهشت ماه در کنداکتور جدید شبکه ایجاد شد.

وی با اشاره به فعالیت ها و برنامه های این گروه بیان کرد: با توجه به اهمیت شعار سال سازمان جهانی بهداشت که «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» نام گذاری شده است این گروه هم بیشتر در مقوله غذا و تغذیه و در ساختارها و قالب های مختلف ویژه برنامه های خود را عرضه می کند. به طور مثال در این گروه به زنجیره مواد غذایی از تولید در مزرعه و کارخانه تا پروسه نگهداری و مصرف بیشتر توجه می شود.

یوسفی با اشاره به برنامه «غذا، سلامت، زندگی» که هر روز ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴ از شبکه سلامت شنیده می شود، گفت: در این برنامه به سه مقوله از جمله گروه های مواد غذایی و تغذیه در گروه آسیب پذیر (سالمندان، کودکان و مادران باردار)، رژیم های غذایی و درمانی در حوزه تغذیه و همچنین بحث تغذیه در دوره بیماری و پیشگیری از بیماری پرداخته می شود.

مدیر گروه «تغذیه و سلامت» رادیو سلامت اضافه کرد: این برنامه گفتگو محور با حضور کارشناسان و آیتم های مختلف و به شکل تولیدی روی آنتن می رود و در راستای شعار سال سازمان جهانی بهداشت است.

وی همچنین از برنامه «سفره ایرانی» در این گروه یاد کرد و توضیح داد: این برنامه به صورت یک مجله ترکیبی با آیتم ها و بخش های های متنوعی روی آنتن می رود. در این برنامه از غذاهای محلی و بومی گرفته تا غذاهای سنتی معرفی می شوند و تفاوتش با برنامه های معمول در این زمینه در این است که ارزش مواد غذایی مختلف هم در برنامه قید می شود. از طرف دیگر در «سفره ایرانی» آشپزی مجموعه ای از غذاهای رژیمی برای بیماران دیابتی نیز معرفی می شود که فکر می کنم یکی از نیازهای امروز جامعه ما هستند.

یوسفی هدف «سفره ایرانی» را ترویج سفره سالم به سبک ایرانی دانست و افزود: ما در این برنامه بخشی هم داریم که متخصصان طب گیاهی در آن از خواص دمنوش ها می گویند و ما در مجموع از غذاها و نوشیدنی هایی که در فرهنگمان ریشه دارند سخن می گوییم.

مدیر گروه «تغذیه و سلامت» رادیو سلامت در ادامه به اعتماد بالای ۹۰ درصدی مخاطبان به برنامه های این شبکه اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه های کارشناسی ما، مخاطبانمان اعتماد زیادی به این شبکه دارند و ما با کمک این اعتماد سعی می کنیم بعضی از باورهای غلط غذایی را که در میان مردم جا افتاده است تغییر دهیم و باورهای درست را معرفی و جایگزین کنیم. به طور مثال گروه «سلامت و تغذیه» امسال قصد دارد با شعار «فرهنگسازی در حوزه کاهش مصرف نمک، شکر و چربی» اهمیت نقش تغذیه در سلامت عمومی جامعه را آموزش دهد.

وی در پایان به بعضی از پیام های آموزشی مرتبط با تغذیه و سلامتی در شبکه های مجازی اشاره و بیان کرد: گاهی در بعضی از این شبکه ها که در دسترس اکثر مردم قرار دارند توصیه ها و آموزش های غلطی گسترش می یابد که حتی ممکن است به نقل از یک استاد دانشگاه مطرح شده باشد اما بهتر است مردم اطلاعات خود را در زمینه سلامتی و تغذیه از منابع موثق تهیه کنند.

کد خبر 2760409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha