۵ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۴

در گفتگو با مهر مطرح شد:

نگرانی از فرونشست زمین در روستای دیندارلو/ بررسی برای تخلیه روستا

نگرانی از فرونشست زمین در روستای دیندارلو/ بررسی برای تخلیه روستا

شیراز- مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نسبت به فرونشست زمین در روستای دیندارلو شهرستان فسا اظهار نگرانی کرد.

حسن فیاض پور با اشاره به فرونشست زمین در دشتهای استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی چند سال گذشته به دلیل خشکسالی های مداوم و پایین رفتن سطح سفره آبهای زیرزمینی شاهد ایجاد پدیده فرونشست در اکثر دشتهای استان بوده ایم.

وی ادامه داد: در این راستا دشتهای مختلف استان از جمله دشت مرودشت، ششده و قره بلاغ، قره باغ شیراز ، سپیدان، داراب و... با این پدیده روبه رو بوده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه بیشتر این فرونشستها در دشتهای حاصلخیز استان بوده، اظهار داشت: بر این اساس می توان پی برد که برداشت بی رویه اب در بروز این پدیده ها موثر بوده و کماکان تمام دشتهای فارس با این مشکل روبه رو هستند.

وی در خصوص وضعیت دشت دیندارلو بیان کرد: با توجه به مشابهت فرونشست در این روستا با دیگر دشهای استان از جمله مرودشت و بیضا می توان به این نتیجه رسید که پایین آمدن سطح سفره آبهای زیرزمینی در بروز این پدیده در دیندارلو تاثیرگذار بوده است.  

فیاض پور ادامه داد: در حال حاضر بررسی ها پیرامون اینکه ایا باید این روستا تخلیه شود آغاز شده و سازمان زمین شناسی این مسئله و علل بروز پدیده را دبنال می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2760619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha