۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۴۷

« راشامون» در پاتوق فیلم حوزه هنری خراسان شمالی اکران شد

« راشامون» در پاتوق فیلم حوزه هنری خراسان شمالی اکران شد

بجنورد- مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان شمالی گفت: چهارمین پاتوق فیلم حوزه هنری خراسان شمالی با اکران «راشامون» و با حضور علاقمندان به فیلم سازی در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، رضا خدادادی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴ پاتوق فیلم در حوزه هنری استان با همکاري انجمن سينماي جوانان تشکيل شده که مبنای برگزاری آن اکران فیلم های سینمایی کوتاه ایران و جهان بوده است.

رضا خدادادی با اشاره به استقبال خوب مردم از این پاتوق ها اظهار داشت : در این پاتوق ها فیلم های تولیدی استان نیز اکران که ورود عموم به این پاتوق ها آزاد است.

وی هدف از برگزاری این پاتوق ها را ارتقای سطح فیلم بینی و فیلم سازی هنرجویان و علاقمندان به هنر فیلم سازی و آمادگي جهت تولید کارهای کوتاه عنوان کرد.

امیر بیاتی تهیه کننده وکارگردانان صدا و سیما که هدايت اين پاتوق‌ها را برعهده دارد نیز در ادامه گفت: در چهارمین پاتوق فیلم، «راشامون» ساخته کوروسابا محصول ۱۹۵۰ ژاپن با حضور هنرمندان و علاقمندان عرصه فیلم مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه فیلم های ژاپن از لحاظ محتوا به فیلم های ایران نزدیک است اکران این فیلم در برنامه قرار گرفت تا فیلم سازان جوان با نشانه‌ها، سمبل‌ها و فیلم‌های کشورهای مختلف آشنا شوند.

وی افزود : هنرمندان و هنرجویان با حضور در این پاتوق‌ها می‌توانند خوراک فکری خود را با دیدن فیلم‌های قدرتمند تامین کنند.

گفتنی است: پاتوق فیلم روزهای سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن اجتماعات حوزه هنری حراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 2762327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha