۶ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۰۳

آیت الله استادی:

اعتدال در عرصه‌های مختلف زندگی آیت الله امینی دیده می‌شود

اعتدال در عرصه‌های مختلف زندگی آیت الله امینی دیده می‌شود

قم - عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، وجود اعتدال را از ویژگی‌های بارز شخصت آیت الله امینی در زندگی وی از زمان مبارزه با ظاغوت تا کنون برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا استادی غروب چهارشنبه در دهمین آیین معرفی و تجلیل از پژوهش‌ها و پژوهشگران بر‌تر حوزه دین و تجلیل از آیت الله امینی و بزرگداشت آیت الله معرفت که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: مطالعه ویژگی‌های بارز و برجسته آیت الله امینی می‌توان برای عموم مردم به خصوص طلاب و پژوهشگران عرصه دین الگو و عبرت آمیز باشد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های علمی و اخلاقی آیت الله امینی، با بیان اینکه ایشان زندگی ساده‌ای دارد، ابراز داشت: اقدامات علمی آیت الله امینی در راستای رسیدن به موقعیت‌های مادی بهتر نبوده و نیست و اعتدال در زندگی ایشان در عرصه‌های مختلف دیده می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه آیت الله امینی از زمان مبارزه با طاغوت تا کنون اعتدال را رعایت کرده است، افزود: رعایت اعتدال از سوی اقشار مختلف مردم از جمله حوزویان، دانشگاهیان و سیاستمداران آثار مطلوب و مفیدی برای جامعه به همراه دارد.

وی با بیان اینکه آیت الله امینی هر مسئولیتی را بر عهده گرفته متعهد به درست انجام دادن آن بود، افزود: ایشان همواره در ارتباط و در دسترس مردم هستند و مشکلات مردم را می‌شنوند و برای حل آن‌ها تلاش دارند.

آیت الله استادی، ابراز داشت: برخی از تألیفات آیت الله امینی نه تنها در کشور و برای مردم ایران، بلکه به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

امام جمعه قم، تصریح کرد: آیت الله امینی از ابتدا مسیری درست برگزید و آن را تا به امروز ادامه داده است و همواره در مسیر انقلاب و متعهد به امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همچنین مراجع معظم تقلید بوده و هست.

وی گفت: آیت الله امینی از جمله شخصیت‌های حوزوی است که همواره به دنبال اخلاق اسلامی بود و در دوران طلبگی خود از محضر اساتید برجسته بهره‌مند شد و داشتن شجاعت و صراحت بیان از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

آیت الله استادی همچنین ابراز داشت: آیت الله امینی و آیت الله معرفت مجسمه اخلاق و معرفت دینی هستند و تحمل مشکلات و داشتن مناعت طبع از جمله ویزگی‌های آیت الله امینی است.

کد خبر 2762410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha