۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳

حجت الاسلام اسماعیلی:

تشکیل بسیج مردمی در قطیف امیدوار کننده است

تشکیل بسیج مردمی در قطیف امیدوار کننده است

قرچک- امام جمعه قرچک گفت:‌تشکیل بسیج مردمی در قطیف با پرچم یا حسین و یا ابوالفضل امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قرچک با اشاره به سالروز ارتحال امام راحل اظهار داشت:  در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام عزیز هستیم، امامی که در یک کلمه می شود عظمت شخصیت او را معرفی کرد، ایشان انسانی متعالی با قابلیت های فطری در حد کمال بودند که جسمشان با معارف علمی و فقهی و عقلشان با معارف و برهان های استدلالی و دلشان با معرف و اخلاق عرفانی به کمال رسیده بود.

امام جمعه قرچک در تبیین سیره و شخصیت معنوی امام خمینی افزود: امام خمینی (ره) هم فقیه، هم عارف و هم فیلسوف بودند و با اغناء عقلی و معرفت قلبیی و الزام علمی رهبری کردند و لذا در تمامی زمینه ها موفق بودند.

وی ادامه داد: بالاترین خدمت امام راحل (ره) به دنیای اسلام به ویژه به ملت مسلمان ایران اسلامی تبیین اصل ولایت فقیه بوده است

خطیب جمعه قرچک ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل شایستگی مقام معظم رهبری برای جانشینی حضرت امام خمینی (ره) این است که ایشان تئوری فکری امام خمینی را به خوبی دریافتند و لذا مکتب امام را در صحنه اجرا بخوبی عملیاتی نمودند و روح امام راحل را در خودشان شکوفا نمودند.

وی اضافه کرد:‌: اعتقاد قلبی امام (ره)  بود که از ایشان یک انسان مقتدر و بصیر جهانی ساخته بود و لذا قیام امام خمینی از 15 خرداد 42 مبدا جنبش و بیداری مسلمانان جهان بوده است.

وی با تاکید بر روحیه استکبار ستیزی امام راحل (ره) تاکید کرد: امروز به شدت نیاز به سیره امام داریم ، رمز موفقیت امام خمینی (ره) این بود که در منطق این بزرگوار شکست یا پیروزی ظاهری معنا نداشت و هدف ایشان انجام تکلیف و رساندن ندای توحید بود.

این مسئول یادآور شد:  از برجسته ترین اقدامات سیاسی امام خمینی (ره) نامه ایشان به گورباچوف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی بود که فرمودند مشکل شما مساله مالکیت و اقتصاد نیست بلکه مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست.

امام جمعه قرچک با بشارت به سخنان راهگشای رهبری گفت: توجه فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس بسیار حائز اهمیت و راهگشا است

خطیب جمعه قرچک یاد آور شد: دنیای استکبار فقط از قدرت اهل بیت (ع) در هراس است و پیروزی شیرین مردم عراق در عملیات بزرگ با رمز لبیک یا حسین برای آزادی شهرهای انبار و صلاح الدین با اعتراض شدید آمریکا مواجه شد.

وی در پایان تاکید کرد: پیروزی انصار الله منی با پرتاب موشکهای نجم الثاقب در آسمان عربستان آل سعود را وحشت زده کرده است و تشکیل بسیج مردمی در قطیف عربستان با پرچم یا حسین و یا اباالفضل از دیگر اقدامات امیدوار کننده است.

کد خبر 2763210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha