۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳

گردوغبار ایلام وارد چهارمین روز متوالی شد/آلودگی هوا در وضع هشدار

گردوغبار ایلام وارد چهارمین روز متوالی شد/آلودگی هوا در وضع هشدار

ایلام- گرد و غبار برای چهارمین روز متوالی استان ایلام را درگیر کرده و هم اکنون وضعیت هشدار بر هوای شهرهای این استان حاکم است.

به گزارش خبرنگار مهر، گرد و غبار در فصل تابستان و در گرمای هوا امان مردم استان ایلام را بریده چراکه هفته ای چند روز این معضل تمام مناطق استان را در بر می گیرد و توان حرکت را از استان گرفته است.

گرمای هوا در کنار گرد و غبار باعث ناسالم شدن هوای استان شده و مردم نمی توانند فعالیتهای روزمره خود را در بیرون از خانه انجام دهند و علاوه بر این بسیاری از افراد مسن از حضور در بیرون از خانه خودداری می کنند.

بسیاری از مردم با پایان فصل امتحانات فرار را بر قرار ترجیح داده اند و به استانهای دیگر مسافرت کرده اند، چراکه تحمل این آب و هوا برای مردم بسیار سخت شده و هم اکنون نیز چهار روز است که گرد و غبار به صورت پایدار در مناطق مختلف استان سایه افکنده است.

محیط زیست ایلام: هوای تمام مناطق این استان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد

طبق گفته مسئولان محیط زیست ایلام، استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم در هر مترمکعب است که اکنون میزان ذرات معلق در هوای مهران ۱۸۰ و ایلام ۱۷۳ میکروگرم در هر مترمکعب است.

میزان ذرات معلق در هوای شهرستانهای ایوان ۱۶۰، دهلران ۱۶۹، سرابله  ۷۰ و دره شهر ۶۶ میکروگرم بر مترمکعب است که وضعیت این مناطق در حالت پایداری ذرات معلق گرد و غبار و شرایط هشدار قرار دارد.

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان نیز از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان ایلام پدیده گرد و غبار ناشی از توفان های شن کشورهای عربستان سعودی و عراق است که با توجه به از بین رفتن پوشش گیاهی،خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی به خصوص در عراق، وارد فضای ایران شده و بیشترین شدت آن در شهرستان های مرزی کشور است.

گرد و غبار به عنوان مهمان ۱۰ ساله مردم استان ایلام محسوب شده و وضعیت آلودگی هوا در شهرستانهای مرزی استان یعنی دهلران و مهران بیشتر است.

هم اکنون به تدریج گرد و غبار در نواحی مختلف استان ایلام در حال افزایش است.

گرد و غبار طی ۱۰ سال گذشته به طور مکرر در استانهای غربی به خصوص ایلام، ضربات سختی به پیکره استان وارده است که علاوه بر طبیعت و خشک کردن درختان بلوط باعث مهاجرت مردم نیز شده است.

استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق بیشترین مرز زمینی را در بین استانهای کشور با عراق دارد و مهمترین منشا گرد و غبار استان خارجی بوده است.

کد خبر 2763651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha