۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷

مدیر کل میراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان زنجان:

هشت کشور عضو اکو در جشنواره آش و غذاهای ایرانی شرکت می کنند

هشت کشور عضو اکو در جشنواره آش و غذاهای ایرانی شرکت می کنند

زنجان-مدیر کل میراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان زنجان از حضور هشت کشور عضو اکو در جشنواره آش و غذاهای ایرانی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی ظهر شنبه در ستاد خدمات سفر تابستان استان زنجان، برگزاری جشنواره آش و جشنواره غذاهای مسیر جاده ابریشم را از برنامه‌های ویژه تابستان برشمرد و یادآور شد: این جشنواره شهریورماه سال جاری با حضور هشت کشور عضو اکو برگزار می‌شود.

وی در ادامه  با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای استقبال از مسافران تابستانی گفت: هفته پایانی تیر و هفته پایانی شهریور ازجمله زمان‌های اوج سفر پیش بینی می‌شود.

رحمتی اظهار کرد: برنامه‌های ویژه برای ارتقای خدمات به مسافران  اعم از برگزاری تورهای گردشگری خاص، اجاد نظام پاسخگویی برای مسافران، اطلاع رسانی، برگزاری برنامه‌های مربوط به رویدادهای فرهنگی مناسبت‌های مختلف متناسب با آیین بومی استان، نظارت بر خدمات واحدهای اقامتی و تفریحی در تابستان مدنظر است.

وی برگزاری تورهای گردشگری  را روشی برای ارزان‌تر کردن هزینه سفر، استحکام ارتباطات و افزایش امنیت سفر برشمرد و مسافران را به حضور در تورهای گردشگری توصیه کرد.

همچنین معاون عملیات نیروی انتظامی استان زنجان با بيان اینکه  طرح امنیتی و ترافیکی نیروی انتظامی  از تعطیلات رحلت امام (ره) آغاز می‌شود گفت: طرح امنیتی ترافیکی مسافران این ایام آغازشده است.

اسماعیلی  برخورد با موتورسواران متخلف، تست اعتیاد  از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی، نظارت بر حمل‌ونقل داخل شهری،تأمین امنیت منازل مسکونی و تفرجگاه‌ها و ایمنی در جاده‌ها را  از برنامه‌های پیش رو در تابستان برشمرد.

وی یادآور شد: تابستان امسال با ایجاد سکوهای مناسب در راه‌ها  برای استقرار خودرو پلیس و کنترل سرعت ، مشکل کمین کردن پلیس هم رفع می‌شود.

مدیر کل حمل‌ونقل پایانه‌ها نیز از آمادگی ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زایران حرم امام راحل در پایان هفته جاری خبر داد.

رحمتی  تعداد خودروهای سواری مینی بوس و اتوبوس حمل‌ونقل جاده ای را یک هزارو ۲۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: ۷۰۰ دستگاه از این تعداد در تابستان  فعال خواهند بود.

 علی طاهری مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این جلسه از افزوده شدن ۶ اکیپ سیار بین راهی  به ۹ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای خبر داد و افزود: ۲۲۰ نفر امدادگر در این پایگاه‌ها در تابستان خدمات ارائه خواهند کرد.

کلیم الله وثوق مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان  نیز گفت: طی روزهای پایان هفته جاری محدودیت ترافیک در آزادراه زنجان-قزوين و اردبیل – سر چم  برای تردد وسایط نقلیه سنگین وجود دارد.

کد خبر 2764067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha