۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸

جشنواره مهر رضوی پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی جانبازان و معلولان است

جشنواره مهر رضوی پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی جانبازان و معلولان است

سرپرست جشنواره فرهنگی، ورزشی مهر رضوی در تشریح جزئیات برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی، گفت: این جشنواره مهر پرتابی برای ورزش قهرمانی و پشتوانه سازی تیم‌های ملی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضایی امروز در نشست خبری اظهارداشت: این جشنواره در زمره برنامه‌هایی است که هر چند سال یکبار فرصت برگزاری آن اتفاق می‌افتد و به دلیل اینکه طی سال‌های اخیر رقابت‌های قهرمانی کشور در بسیاری از رشته‌ها به دلیل کمبود بودجه برگزار نشده، در درجه اول هدف از تدارک این جشنواره، برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور و بعد از آن استعدادیابی و پشتوانه‌سازی برای آینده ورزش جانبازان و معلولین پیش‌بینی شده است.

رضایی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این جشنواره حدود ۲۵۰۰ نفر ورزشکار، مربی، سرپرست و عوامل اجرایی حضور داشته باشند که تنها در بخش ورزشکاران می‌توان به حضور ۱۲۰۰ نفر در بخش آقایان و ۸۰۰ نفر در بخش بانوان اشاره کرد.

سرپرست کل مسابقات افزود: مسابقات ویژه ورزشکاران زیر ۲۵ سال در نظر گرفته شده که البته در رشته‌های تیمی برای اینکه تیم کامل باشد، این مجوز داده شده تا ۳ ورزشکار بین ۲۵ تا ۳۰ سال نیز حضور داشته باشند.

وی گفت: جشنواره مهر رضوی از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه، همزمان با آغاز دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه ( س) تا ولادت حضرت امام رضا (ع)، در ۹رشته ویژه بانوان و ۱۵ رشته ویژه آقایان، با مشارکت آستان قدس رضوی و همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار خواهد شد و میهمانان خارجی از کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز ناظر این رویداد بزرگ ورزشی خواهند بود.

رضایی تصریح کرد: برگزاری این مسابقات به منزله سکوی پرتاب بزرگی برای ورزش قهرمانی و پشتوانه‌سازی برای آینده تیم‌های ملی به شمار می‌رود و این سرمایه گذاری نشان دهنده میزان اهمیت ایران به توسعه ورزش جانبازان و معلولان چه در بعد همگانی و چه در بعد قهرمانی است.

رئیس هیات خراسان رضوی افزود: اماکن ورزشی حاضر در مشهد مقدس، بهترین اماکن ایران و حتی خاورمیانه هستند و مسابقات در این سالن‌ها برگزار می‌شود و از نظر اسکان و بعد مسافت نیز این مساله در نظر گرفته شده که دسترسی‌ها مناسب باشد و برای پوشش خبری نیز خبرنگاران دچار مشکل نشوند. ضمن اینکه علاوه بر مسابقات ورزشی، برنامه‌های فرهنگی نیز برای ورزشکاران در نظر گرفته شده که توسط آستان قدس انجام می‌شود.

وی گفت: برای شرکت در این مسابقات ۳۱ استان اعلام آمادگی کرده‌اند و هر استان به میزان توانایی و امکانات خود در چند رشته نماینده دارد. کلاس‌بندی ورزشکاران نیز در شهرهای محل سکونت آنها و پیش از آغاز مسابقات، توسط کلاسبندان اعزامی از فدراسیون در حال انجام است.

رضایی در خصوص رصد این مسابقات توسط کادر فنی تیم‌های ملی افزود: کلیه رشته‌های حاضر در این مسابقات، اعم از بانوان و آقایان، توسط روسای انجمن‌ها و نایب رئیسان آنها برگزار می‌شود و از این رو، نظارت مربیان و کادر فنی تیم‌ها بر ورزشکاران وجود دارد و چنانچه از میان آنها نفرات مستعدی شناسایی شوند، برای تیم‌های ملی جوانان از آنها استفاده خواهد شد.

سرپرست کل مسابقات در این زمینه افزود: البته امکان این هم وجود دارد که ورزشکاری که به عنوان مثال رشته والیبال نشسته شرکت کرده باشد، توسط متخصصان برای ادامه فعالیت در رشته ی دیگری نظیر دو ومیدانی مناسب تشخیص داده شود که این راهنمایی و کمک برای تغییر رشته نیز توسط عوامل فنی انجام خواهد شد.


روسیه و چین رقیب ایران برای دریافت امتیاز میزبانی بودند/ والیبال نشسته ایران تبدیل به برند شده است
به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه نشست خبری هادی رضایی پیرامون میزبانی ایران برای مسابقات والیبال نشسته قهرمانی باشگاههای جهان، مطالبی را ارائه نمود.

وی در خصوص دلیل واگذاری میزبانی به ایران گفت: پیش از این تجربه برگزاری مسابقاتی نظیر قهرمانی جهان در سال ۹۸ میلادی، قهرمانی جوانان جهان در سال ۸۸ شمسی در مشهد و قهرمانی آسیا در سال ۹۳ در مشهد را داریم و علاوه بر آن ایران سابقه چهار دوره قهرمانی باشگاههای جهان را نیز دارد ( یک دوره با تیم پگاه و سه دوره با تیم ذوب آهن ) و تمام این سوابق توانست امتیاز میزبانی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

رضایی در این زمینه افزود: البته روسیه و چین نیز برای میزبانی این مسابقات کاندید بودند و چالش جدی ما برای دریافت امتیاز میزبانی با روسیه بود که در نهایت از سوی شورای فنی پاراوالیبال این امتیاز به ایران داده شد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که امروز والیبال نشسته ایران تبدیل به یک برند شده است و کشورهای دیگر علاقه مند هستندبا تیم ملی ایران مسابقه بدهند.

سرپرست کل این رقابت ها گفت: در حال حاضر دعوت نامه‌ها به کشورهای مختلف ارسال شده و تا یکماه آینده فرصت ثبت‌نام تیم‌‎ها وجود دارد و تا کنون تیم‎های برزیل و عراق اعلام آمادگی خود را ارسال کرده‌اند و در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم که ۱۲ تیم باشگاهی در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و پنجمین دوره آن از ۲۵ شهریور تا ۲ مهر در سالن شهید بهشتی شهر مشهد و با حمایت موسسه مالی و اعتبار ثامن الحجج(ع) انجام خواهد شد و نماینده ایران در این مسابقات نیز تیم ثامن الحجج(ع) خواهد بود که عنوان قهرمانی لیگ برتر ۹۳ را نیز در اختیار دارد.

رضایی خاطر نشان کرد: در مسابقاتی از این دست کشورها در قالب نام یک حامی مالی، تیم‌های ملی خود را اعزام می‌کنند و به همین دلیل سطح مسابقات هم پای مسابقات جهانی است.

سرپرست کل مسابقات در ادامه گفت: لازم است از حمایت‌های موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج سبزوار که طی سال‌های اخیر در ورزش جانبازان و معلولین سرمایه گذاری‌های زیادی کرده است، تشکر کنم و در سایه این حمایت افراد زیادی به ورزش جانبازان و معلولین جذب شده‌اند.

رضایی در پایان با گلایه از مدیران باشگاه‌های ورزشی استان تهران گفت: جای تاسف است که در استانی مانند تهران با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر، سرمایه گذاری برای ورزش جانبازان و معلولین نشده است و باشگاه‌های که سالانه میلیاردها تومان صرف رشته‌های مانند فوتبال می‌کنند، حاضر نیستند درصد کمی از امکانات مالی  خود را در ورزش جانبازان ومعلولین صرف کنند، در حالیکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، همه باید به ورزش جانبازان و معلولین کمک کنند.

وی خاطر تصریح کرد: در ایران استعدادهای زیادی وجود دارد که باید برای کشف آنها سرمایه گذاری کرد و به تجربه ثابت شده است که هر چه در این زمینه هزینه شود، در آینده پاسخ خواهیم گرفت. به عنوان مثال ۸۰ درصد از کاروان ایران در مسابقات پاراآسیایی جوانان مالزی که برای کشورمان افتخارآفرینی نیز کردند، از جوانانی بودند که در جشنواره استعداد یابی مشهد در سال ۹۱، شناسایی و به رشته‌های مختلف هدایت شدند.

رضایی گفت: این مسابقات علاوه بر ایجاد انگیزه و حس رقابت میان ورزشکاران، پشتوانه سازی خوبی برای سالهای آتی ورزش جانبازان و معلولین ایران است و اگرچه برای مسابقات پارالمپیک ریو نتیجه بخش نیست، اما برای مسابقات پاراآسیایی اندونزی می توان از  ورزشکارانی که درخلال این جشنواره شناسایی می شوند استفاده کرد.

رئیس هیات خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: از مشارکت آستان قدس رضوی، فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان قدردانی می کنم و امیدوارم این مسابقات به شیوه ای درخور شان جانبازان و معلولین کشورمان برگزار شود.

کد خبر 2765968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha