۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۲۶

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی:

۴۲ میلیارد ریال وام اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی پرداخت شد

 ۴۲ میلیارد ریال  وام اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی پرداخت شد

بجنورد - مدیركل بهزیستی خراسان شمالی از پرداخت ۴۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد طی سال گذشته خبر داد.

رضا الله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: این مبلغ تسهیلات اشتغال به ۴۴۱ نفر از مددجویان متقاضی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۷۸۴ مددجوی تحت پوشش بهزیستی این استان برای دریافت ۶۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به بانك های عامل معرفی که از این تعداد ۴۴۱ نفر موفق به اخد تسهیلات شدند.

الله وردی تصریح كرد: طرح های اشتغال مددجویان این استان بیشتر در زمینه های كشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی اعم از قالی بافی و ... بوده است.

وی افزود: به دلیل بالا بودن نرخ سود تسهیلات اشتغال، مددجویان نسبت به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی استقبال خوبی نداشتند.

الله وردی منابع پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی را از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان و بودجه سال ۹۳ عنوان كرد.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی افزود: كارفرمایانی كه به کار گیری مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی اعم از زنان سرپرست خانوار، معلولین و ... را به مدت پنج سال تعهد کنند علاوه بر استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی، تمام سهم بیمه كارفرمایی آنان از سوی سازمان بهزیستی استان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۷۵ هزار مددجو و خانواده های آنان از خدمات بهزیستی استان استفاده می کنند.

کد خبر 2766448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha