۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱

با حضور معاون سیاسی استاندار گلستان؛

نشست هم اندیشی زنان فرهیخته گلستان در نگاه امام (ره) برگزار شد

نشست هم اندیشی زنان فرهیخته گلستان در نگاه امام (ره) برگزار شد

گرگان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گلستان با تاکید بر ارتقا سلامت و امنیت خانواده گفت: نقش زنان در تعیین سلامت خانواده ها بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر طهماسبی، معاون سیاسی استاندار گلستان، ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی زنان فرهیخته گلستان در نگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد: هرجایی که کار به بانوان سپرده شده به خوبی از انجام آن برآمده اند.

وی ادامه داد: نقش بانوان در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و تحول اجتماعی در اوایل پیروزی انقلاب و راهپیمایی های مردم که در راس آن بانوان بودند فراموش نمی شود.

طهماسبی تصریح کرد: دنیای امروز دنیای علم و تکنولوژی و اطلاعات است و جامعه از تحولاتی که رخ می دهد بی اطلاع نیست.

وی با اشاره به ایجاد تحول سیاسی و توسعه ای در کشور از سوی بانوان افزود: بانوان در تمامی عرصه های ضد انقلابی چه با دشمنان داخلی و چه خارجی مبارزه کردند و نقش هدایت گری و تشویق کنندگی زنان را نباید فراموش کنیم.

طهماسبی افزود: زنان در بسیاری از حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و هنری پرچم دار هستند و این نقش پیشگام بودن به عهده بانوان است که همیشه نقش پررنگی داشته اند.

وی با اشاره به تعمیق باورهای دینی با رویکرد توسعه توسط بانوان ادامه داد: ایثار جان و فرزند، مظهر حجب و عفاف و خلوص ابتدا در بانوان و سپس در جامعه تسری پیدا کرده است و بانوان تربیت شده اسلام و مکتب اسلام و رهبری هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گلستان گفت: بانوان در ارتقای امور تربیتی و خانواده نقش مهمی دارند و امروز شبکه های اجتماعی، ماهواره ایی و اینترنتی بسیاری وجود دارد که به عنوان تهاجمی بر پیکره خانواده ها وارد می شود.

با توجه به اینکه ما در همه حوزه ها چندین برابرمیانگین جهانی مصرف می کنیم، افزود: اصلاح الگوی مصرف با رویکرد فرهنگ سازی باید از خانواده ها شروع شود و در این میان خانواده ها و به خصوص بانوان نقش زیادی دارند.

در ادامه این نشست، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: زنان به عنوان خلق کننده تاثیر زیادی در کارها دارند و عامل تاثیرگذاری در حفظ محیط زیست همین خانواده ها و در راس آن بانوان هستند.

اسماعیل مهاجر افزود: الگوی مصرف ما باید در خانواده ها رعایت شود و تغییر الگوی مصرف جزو آموزش های ذاتی ما است.

وی تصریح کرد: اصلاح بهبود کیفیت زنان در خانوده و بیرون خانواده دست زنان است و با مدیریت زنان انجام می شود و والدین در این بحث نقش تاثیرگذاری دارند.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: ۶۷ درصد زنان گلستانی را روستاییان تشکیل می دهند.

فائزه عبداللهی با تاکید بر تکریم و تعالی خانواده تصریح کرد: سلامت، امنیت و آرامش زنان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه حفظ محیط زیست و نقش زنان را نمی شود انکار کرد و باید در این زمینه کار بیشتری انجام داد.

عبداللهی افزود: جامعه زنان به عنوان هدایت گر و بازارسازی نقش مهمی دارند و اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید نهاد خانواده را تقویت کنیم.

کد خبر 2766901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha