۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۴۳

در راه آهن شمال غرب کشور برای ایمنی بیشتر؛

گذرگاه‌های هم‌سطح خطوط ریلی صاحب پل‌های غیر هم‌سطح می‌شوند

گذرگاه‌های هم‌سطح خطوط ریلی صاحب پل‌های غیر هم‌سطح می‌شوند

زنجان- مدیرعامل شرکت راه‌آهن شمال‌غرب کشور از افزایش ایمنی مناطق واقع در حاشیه خطوط راه‌آهن در این ناحیه خبر داد و گفت: در این راستا در گذرگاه‌های هم‌سطح خطوط ریلی پل‌های غیر هم‌سطح ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدایی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه پل روگذر شهدای رجعین، افزود: با توجه به اینکه گذرگاه‌های هم‌سطح در مسیر ریلی می‌تواند برای ساکنان منطقه مشکلاتی ایجاد کند، با ایجاد پل‌های غیر هم‌سطح تلاش می‌کنیم تا ایمنی را در این مناطق افزایش دهیم.

وی با اشاره به فواید ایجاد پل‌های غیر هم‌سطح ادامه داد: با ایجاد پل‌های غیرهم‌سطح افزایش ایمنی وسایل نقلیه ریلی و جاده‌ای، افزایش سرعت و جلوگیری از توقف بی‌مورد قطارها، حذف تصادفات و هزینه‌های جانی و مالی ناشی از آن، تسهیل در تردد ساکنان منطقه و حذف راهبندها حاصل می‌شود.

 مدیرعامل شرکت راه‌آهن شمال‌غرب کشور تصریح کرد: در حال‌حاضر مقولات ایمنی و سرعت در کلیه جوامع توسعه یافته و در حال توسعه از اهمیت خاصی برخوردار است از این‌رو مقوله استفاده از حداکثر سرعت زمانی مفهوم واقعی خود را پیدا کرده چراکه در آن به موضوع ایمنی توجه شده است.

خدایی با اشاره به اهداف این طرح، افزود: اداره‌کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب نیز در راستای سیاست‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و به‌منظور ارتقای ایمنی، افزایش سرعت قطارها و تامین رفاه و آسایش هموطنان ساکن در خطوط راه‌آهن و تسهیل در تردد آنان اقدام به تبدیل گذرگاه‌های هم‌سطح به غیر هم‌سطح کرده است تا موجبات رضایتمندی مردم در این مناطق فراهم شود.

خدایی با اشاره به پل روگذر نیماور گفت: این پل با دهانه ۱۲ متر، ارتفاع هفت متر، طول رمپ ۳۲۷ متر و مقدار آرماتوربندی ۳۲۹ هزار کیلوگرم در منطقه نیماور است که اعتبار سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شمال‌غرب کشور افزود: روگذر شهدای رجعین با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد تومان، دهانه ۱۱ متر، ارتفاع پل از روی ریل هفت متر، طول رمپ ۴۰۰ متر و تناژ آسفالت هزار و۴۰۰ تن به بهره‌برداری رسید.

خدایی در ادامه درخصوص پروژه‌های راه‌آهن شمال‌غرب کشور، گفت: علاوه‌بر این دو طرح، پروژه‌های دیگری را نیز در دست اجرا داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به افتتاح ایستگاه باز بین‌المللی بناب، پل‌های روگذر سایان و دیزج‌آباد، دیوارکوبی و افتتاح نمازخانه‌های محور شمال‌غرب اشاره کرد که در کنار این نمازخانه‌ها سکوی مسافری نیز احداث خواهد شد.

کد خبر 2767603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha