۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۲

کرامتی:

۴۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زنجان سمپاشی شد

۴۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زنجان سمپاشی شد

زنجان - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ابهر و خرمدره سمپاشی شده است.

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص طغیان سن گندم در شهرستان‌های ابهر و خرمدره، افزود: هشدار درخصوص این آفت بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه سن گندم جزو آفات عمومی استان زنجان است و طی سال‌های گذشته طغیان این آفت وجود داشته، اظهار داشت: در این دو شهرستان سن گندم به وضوح مشاهده شده است.

کرامتی تاکید کرد: متاسفانه سن گندم به کیفیت محصولات گندم آسیب وارد می‌کند که در سال‌جاری با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته جلوی آفات به خوبی گرفته شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در این راستا ۱۷۵ دستگاه سم‌پاش توربولاینر در اختیار شرکت‌های خصوصی و بهره‌برداران قرار گرفته تا جلوی آفات گندم گرفته شود و گندم تولیدی با کیفیت باشد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: گندم از محصولات پاک استان است و ما کمتر از یک‌دهم نرم جهانی سم مصرف می‌کنیم.

کرامتی یادآور شد: در استان زنجان طرح ناظرین گندم و پایش و کنترل بسیار جدی بوده و بیش از ۲۰۰ نفر برای این امر پیش‌بینی شده است.

وی از کشاورزان خواست اقدامات لازم برای مبارزه با سن گندم را در دستور کار قرار دهند و مشاوره‌های لازم را از کارشناسان کشاورزی بگیرند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: کارشناسان کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در راستای ارائه خدمات به کشاورزان آماده‌باش هستند.

کد خبر 2768433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha