۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۸

هاشمی عنوان کرد:

ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های غذایی

ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های غذایی

همدان- مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از خمیر مرغ تا زمانیکه صحه گذاری بهداشتی نشود، ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هاشمی ظهر شنبه در جلسه آموزشی مدیران روابط عمومی علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو استان همدان با بیان اینکه امروزه روابط عمومی جایگاه بالایی در اطلاع رسانی دارد، اظهار داشت: روابط عمومی از حالت سنتی خارج شده است.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» عنوان داشت: سازمان غذا و دارو نیز بر محصولاتی که دارای بسته بندی و برچسب هستند نظارت دارد و ایمنی غذا را تامین می کند.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنانش با بیان اینکه استفاده از خمیر مرغ تا زمانیکه صحه گذاری بهداشتی نشود، ممنوع است، بیان داشت: خمیر مرغ از اضافات مرغ و امحاء و احشاء مرغ تهیه می شود.

هاشمی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو متولی غذای سالم در جامعه است، ابراز داشت: از نظر جهاد کشاورزی استفاده از خمیر مرغ بلامانع است و دلیل آن این است که در همه جای دنیا استفاده می شود اما در ایران تا زمانیکه سلامت بهداشتی آن تائید نشود ممنوع است.

وی در این خصوص ادامه داد: درست است که خمیر مرغ در همه دنیا استفاده می شود اما باید دقت کرد که استفاده از خیلی چیزها باید بر اساس اقلیم منطقه باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قسمت دیگری از سخنانش ابراز داشت: ارتقا کیفیت نان در چندسال اخیر از برنامه های سازمان غذا و دارو بوده ولی مردم به استفاده از نان سنتی سنگک و بربری تمایل دارند در حالیکه سازمان غذا و دارو بر استفاده از نان صنعتی تاکید دارد.

هاشمی افزود: حال که مردم به سمت استفاده از نان سنتی تمایل دارند باید استاندارد ها را برای آن فراهم کرد تا حداقل آلودگی را داشته باشد.

وی نقش روابط عمومی را در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه در خصوص موارد مختلف و سلامت و بهداشت غذا موثر عنوان کرد و بیان داشت: برای اینکه سازمان غذا و دارو به اهداف خود در زمینه ایمنی غذا برسد روابط عمومی نباید منفعل عمل کند.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه رسانه ها نیز باید در این راه به روابط عمومی کمک کنند، بیان داشت: آنچه در خبر مهم بوده تاثیر گذاری آن بر روی مخاطب است و مهم نیست از چه رسانه ای منتشر شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه روابط عمومی نباید از خبرنگار بترسد، عنوان کرد: یکی از کار های مهم در سازمان غذا و دارو کشور که به عنوان خواستگاه و پایه مطرح شده نفی بی کیفیت بودن دارو های ایرانی است.

وی در ادامه گفت: برخی مردم بر این معتقدند که داروی خارجی بهتر از ایرانی است اما باید تلاش کرد این فکر را در مردم از بین برد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مردم باید از دارو هایی استفاده کنند که وزارت بهداشت بر آنها نظارت دارد، افزود: روابط عمومی تحلیل گرا پیشگام اتفاقات و مسائل حرکت می کند.

کد خبر 2768881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha