۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی:

نمایشگاه ضیافت امسال در خراسان‌جنوبی برپا نمی‌شود

نمایشگاه ضیافت امسال در خراسان‌جنوبی برپا نمی‌شود

بیرجند- معاون برنامه‌ریزی استاندارخراسان‌جنوبی برگزاری نمایشگاه ضیافت را یک هزینه اضافی برای استان دانست و گفت: امسال این نمایشگاه در استان برپا نمی‌شود و فروش فوق العاده جایگزین آن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضایی ظهر یکشنبه در کمیسیون تنظیم بازار استان اظهارکرد: امسال کالاهای پر مصرف مردم در ماه مبارک رمضان به صورت فروش فوق العاده در تمامی محلات شهرستان ها عرضه می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های روان سازی این طرح را اتاق های اصناف استان بر عهده خواهند داشت، بیان کرد: به منظور دسترسی بهتر مردم در ماه مبارک رمضان، هفت کالای پر مصرف در این ماه توسط صنف های برتر و تعاونی ها توزیع می شوند.

عدم توانایی شهرستان ها برای برگزاری نمایشگاه ضیافت

معاون برنامه‌ریزی  استاندار خراسان جنوبی عدم توانایی شهرستان ها برای برگزاری نمایشگاه ضیافت را یکی از دلایل این امر عنوان کرد و گفت:امکان برگزاری این نمایشگاه در تمامی شهرستان ها وجود ندارد به طوریکه بسیاری از شهرستان های استان حتی نتوانستند نمایشگاه بهاری را برگزار کنند.

رضایی با بیان اینکه در مرکز استان نیز فروش فوق العاده در محلات بجای برگزاری نمایشگاه سبب تقویت تعاونی ها و صنف ها خواهد شد، تاکید کرد: به همین دلیل ما برگزاری نمایشگاه ضیافت را یک ضرورت نمی دانیم و معتقدیم برگزاری این نمایشگاه یک هزینه اضافی است.

وی با اشاره به اینکه طبق روال هر سال کالاها در نمایشگاه با ۱۵ درصد تخفیف ارائه می شوند، بیان داشت: با توجه به اینکه ما تجار و کسبه را مردمی امین می دانیم امسال این کاهش قیمت را به خود آنها واگذار می کنیم.

معاون برنامه ریزی  استاندار خراسان جنوبی به کاهش قیمت برنج و گوشت مرغ اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه عمده مصرف مردم در ماه رمضان گوشت بوده و کنترل قیمت آن نیز به دست استان است ما هیچ مشکلی در کاهش ۱۵ درصدی این کالاها نخواهیم داشت.

 آغاز فروش فوق العاده سه روز قبل از ماه رمضان

رضایی ادامه داد: تنها مشکل ما در قیمت روغن خواهد بود که باید تلاش شود تا ۱۵ درصد کنترل شود.

به گفته وی سه روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان پلاکاردهای مخصوص این طرح در نمایندگی های فروش نصب و مردم می توانند برنج، روغن، گوشت، خرما، لبنیات و شکر مورد نیاز خود را تامین کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی همچنین به عملکرد موفق کمیسیون تنظیم بازار استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته رتبه هفتم کشور در نرخ تورم را داشتیم که نشان از کنترل موفق نرخ تورم دارد.

کاهش ۱۷ درصدی نرخ تورم در استان

رضایی از کاهش ۱۷ درصدی نرخ تورم استان خبر داد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم استان در اردیبهشت ماه امسال ۱۰.۹ درصد اعلام شده که نسبت به ماه قبل دو درصد و نسبت به اردیبشهت ماه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که نرخ تورم در کشور طی ماه گذشته ۱۴.۳ درصد گزارش شده که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: شاید در ۲۰ قلم کالای پر مصرف این نرخ برای مردم ملموس نباشد اما عمده این نرخ بر اساس ۳۵۰ قلم کالا تعیین می شود.

رضایی با تاکید بر اینکه در سال جاری نیز بدنبال حفظ و کنترل نرخ تروم در استان هستیم، عنوان داشت: جذب بازارهای هدف بیشتر برای صادرات یکی دیگر از اهداف کمیسیون تنظیم بازار استان در سال جاری خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر بازار یک نهاد آزاد و بخش خصوصی است، بیان داشت: به هیچ عنوان عوامل روانی را در بازار دخالت نمی دهیم.

سفر هیئت افغانی به استان طی هفته آینده

وی همچنین از سفر هیئت افغانی به استان طی هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به سفری که در سال گذشته به استان فراه کشور افغانستان داشتیم در هفته آینده هیئتی از مسئولان ادارات این استان به ریاست معاون استاندار فراه به استان سفر خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر مقدمات سفر این گروه در هفته آینده محقق نشود در مرداد ماه میزبان این هیئت خواهیم بود.

رضایی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر یکی از ایلات کشور روسیه در زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی و دامی با استان اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 2769811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha