۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳

حجت الاسلام انصاری مطرح کرد:

همکاری دولت و مجلس خوب بوده است/تدوین برنامه ششم توسعه در دولت

همکاری دولت و مجلس خوب بوده است/تدوین برنامه ششم توسعه در دولت

خرم آباد - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در طول دو سال اخیر رابطه دولت و مجلس با یکدیگر خوب بوده هر چند افت و خیزهایی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید انصاری عصر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان لرستان در جمع خبرنگاران مشاهده جریان پیشرفت پروژه ها و طرح های عمرانی استان ها را یکی از اهداف سفر اعضای هیئت دولت به استان ها دانست و اظهار داشت: اعضای هیئت دولت با ملاحظه مشکلات موجود در استان ها آنها را انعکاس خواهند داد تا برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه دولت از ابتدای شروع به کار شعار خود را اعتدال قرار داد و همه قوای سیاسی را برای همدلی و همزبانی فرا خواند عنوان کرد: دولت تدبیر و امید سعی کرده است از افراط و تفریط دور باشد و من نیز به عنوان معاون رئیس جمهور در مجلس سعی کرده ام رابطه صمیمی و خوبی بین دولت و مجلس برقرار باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در طول دو سال اخیر رابطه دولت و مجلس با یکدیگر خوب بوده هر چند افت و خیزهایی داشته است ولی در مجموع همکاری این دو قوا در زمینه های مختلف خوب بوده است و در این راستا جلسات مشترکی با هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون های مختلف آن برگزار شده است.

حجت الاسلام انصاری همچنین به همکاری سازنده دولت با قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: امروز سطح تعامل قوا بسیار مطلوب است و جلسات سران سه قوه به صورت مرتب تشکیل می شود. امروز دیگر از آن تنش و تشنج هایی که در گذشته بین قوا وجود داشت خبری نیست.

وی به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه اشاره کرد و بیان داشت: سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتمام رسید و خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است که منتظر هستیم ایشان این سیاست ها را بررسی و احیانا در صورت نیاز پس از اصلاح آنها را ابلاغ کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت نیز همزمان مشغول تهیه برنامه ششم توسعه است یادآور شد: برنامه ششم با برنامه های قبل متفاوت خواهد بود و در این برنامه سعی خواهد شد برنامه های اجرایی و عملیاتی مد نظر قرار گیرد. در این برنامه همچنین از قانون گذاری های کلی یا نقادی های کلی که در گذشته وجود داشت پرهیز می شود.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: یک برنامه عملیاتی بر حسب ظاهر مختصر اما پرمحتوا و قابل دسترسی برای برنامه ششم توسعه تنظیم خواهد شد و به مجلس تسلیم می شود.

وی با بیان اینکه توازن منطقه ای در برنامه ششم توسعه مورد توجه خواهد بود اظهار داشت: در سفرهای استانی نیز رئیس جمهوری سعی کرده اند ابتدا به استان های کمتر توسعه یافته سفر کنند. مصوبات خوبی در راستای تعادل بخشی بین منطقه ای در این سفرها صورت گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته امتیازات، تسهیلات و معافیت هایی ویژه در نظر گرفته است اضافه کرد: امیدواریم استان های کمتر توسعه یافته بتوانند خود را به تدریج به پای استان های توسعه یافته برسانند.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر اینکه روند توسعه باید در همه استان ها ادامه پیدا کند بیان داشت: نظر دولت این است که با بودجه های صرفا دولتی امکان تحقق توسعه متوازن مورد نظر مردم وجود نخواهد داشت لذا دست نیاز خود را به سوی بخش خصوصی و بخش های تعاونی دراز کرده است.

وی افزود: دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه حوزه ها استقبال می کند و وظیفه خود می داند زیرساخت های لازم برای تسهیل در امر سرمایه گذاری را فراهم کند.

کد خبر 2771074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha