۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸

حجت الاسلام واحدی:

جایگاه کتابخانه ای مازندران مطلوب نیست

جایگاه کتابخانه ای مازندران مطلوب نیست

ساری - معاون امور استانها، مجلس و مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: مازندران از نظر رتبه کتابخانه ای در ردیف هجدهم و منابع در رتبه بیستم کشور قرار دارد که جایگاهی مناسبی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا واحدی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، کتابخانه عمومی را یک ظرفیت اجتماعی و فرهنگی برای کشور برشمرد و گفت: متاسفانه هنوز کتابخانه جایگاهش را در کشور پیدا نکرده است.

وی عنوان کرد: کتابخانه اصل واساس ارتقای علمی جامعه است و مسئولان باید نگاه راهبردی به آن داشته باشند.

حجت الاسلام واحدی بیان داشت: مسئولان باید علاوه بر امنیت دغدغه ترویج کتابخوانی را داشته باشند زیرا هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت.

معاون استانهای نهاد کتابخانه های کشور ادامه داد: استان مازندران در سال گذشته ۸۸ درصد سهم نیم درصد اعتبارات شهرداریها را دریافت کرده است.

علیرضا یونسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه هرچقدر علم و کتابخوانی بیشتر باشد کشور بیشتر به سمت فرزانگی پیش می رود گفت: باید به شکوفایی در عرصه کتابخوانی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه راهی جز عالم شدن نداریم گفت: لحظه لحظه برای حرکت بسوی عالم شدن باید تلاش کنیم، زیرا کتابخوانی روح و جسم را طراوت می بخشد و همیشه باید کتابخوانی را ملاک زندگی قرار دهیم.

در این مراسم، مرتضی عمرانی به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی مازندران معرفی و از زحمات عبدلاحسین باقری سرپرست قبلی کتابخانه های استان قدردانی شد.

کد خبر 2774607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha