۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۰

پورمحمدی:

آماده تعامل علمی و تحقیقاتی با نخجوان هستیم

آماده تعامل علمی و تحقیقاتی با نخجوان هستیم

تبریز - رییس دانشگاه تبریز گفت: آمادگی کامل را برای همکاری با تمتم دانشگاه های جهان بویژه در جمهوری خودمختار نخجوان داریم.

محمدرضا پورمحمدی چهارشنبه در نشست مشترک رییس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان با استاندار آذربایجان شرقی و روسای دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی اظهار داشت: دانشگاه تبریز از ظرفیت ها و امکانات ویژه برای انجام امور علمی و تحقیقاتی برخوردار است و آماده تعامل بین المللی در این حوزه هستیم.

وی در ادامه به برخی از ویژگی های دانشگاه تبریز نیز اشاره کرد و افزود: تحصیل بیش از ۲۱ هزار دانشجو، برخورداری از ۲۱ دانشکده، داشتن چندین دانشکده اقماری، مرکز تحقیقات و وجود بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه مجهز بخشی از توانمندی های دانشگاه تبریز است که موجب قرار گرفتن آن در بین دانشگاه های برتر و جامع کشور شده است.

رییس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی خاطر نشان شد: دانشگاه تبریز ۵۳۱ دانشگاه های دنیا را در اختیار دارد و با توجه به این موقعیت، آماده مبادله دانشجو، استاد و همکاری های تحقیقاتی با تمامی کشورهای جهان و به ویژه با جمهوری خودمختار نخجوان هستیم.

گفتنی است رییس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان که با همراهی وزرای اقتصاد، بهداشت، معاون اول و دستیار رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان و فرماندار ناحیه جلفای جمهوری آذربایجان به استان سفر کرده بود، پیش از نشست مشترک خود با مسوولان آذربایجان شرقی، از دانشگاه تبریز و امکانات آن بازدید کرد.

کد خبر 2774679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha