۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴

یاری:

استان قزوین بستر مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک با اتریش دارد

استان قزوین بستر مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک با اتریش دارد

قزوین- سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری قزوین گفت: بستر مناسب سرمایه گذاری های مشترک با کشورهای خارجی بویژه اتریش در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری و نیز محیط زیست در قزوین ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل یاری ظهر چهارشنبه در جلسه با هیئت تجاری اتریش و فعالان اقتصادی قزوین که در سالن باغستان برگزار شد، اظهارداشت: با شناختی که از توانمندی های فعالان اقتصادی کشور اتریش داریم آمادگی داریم در حوزه های صنعتی و کشاورزی بویژه پسماند همکاری های مشترک داشته باشیم.

یاری بیان کرد: مسئولان استان قزوین علاقمندند تا روابط پایداری با اتریش دست یابند و در کنار بررسی شرایط توسعه روابط درخصوص انتقال تکنولوژی و خدمات فنی و مهندسی نیز مسائل را پیگیری خواهیم کرد.

قزوین

این مسئول در ادامه تصریح کرد: در نشست مشترک با فعالان اقتصادی اتریش و قزوین امیدواریم به نتایج عملی برسیم و بتوانیم طرح هایی را اجرایی کنیم.

یاری گفت: امیدواریم سفر هیئت های تجاری اتریش به استان قزوین و بازدید از مناطق صنعتی و گردشگری بتواند ظرفیت های این منطقه را برای سرمایه گذاری های مشترک و توسعه روابط معرفی کند.

در ادامه علی پرزحمت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهارداشت: استقرار بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان جایگاه خاصی به این منطقه داده و تولید کالاهایی در زمینه های شیشه، خودرو، مواد شوینده، شاخص هستیم.

وی گفت: وجود معادن سیلیس، آلومینیوم، مس، و کارخانه های مهم و بزرگفولاد سازی در استان موقعیت اقتصادی استان را بالا برده و این ظرفیت می تواند برای سرمایه گذاران خارجی نیز جذاب باشد.

قزوین

پرزحمت تصریح کرد: بیش از ۳۰ کارخانه در استان قزوین با ۵۰ درصد سرمایه گذاری خارجی فعال شده و امیدواریم هیئت تجاری اتریش نیز پس از بررسی ظرفیت های استان قزوین برای سرمایه گذاری مشترک و توسعه مناسبات بازرگانی اقدام کند.

در این نشست یا تشکیل پنج گروه تخصصی برای توسعه روابط در زمینه های گردشگری، صنعت، کشاورزی و پسماند و مدیریت شهری گفتگوی کارشناسی آغاز شده است.

 

کد خبر 2774716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha