۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴

آیت الله علما:

هدف دشمنان مخدوش کردن چهره اسلام است/ روحانیون محوربصیرت افزایی

هدف دشمنان مخدوش کردن چهره اسلام است/ روحانیون محوربصیرت افزایی

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تلاش های دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام و ایجاد اختلاف میان مسلمانان، گفت: روحانیون نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر پنج شنبه در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه که در مسجد قبای شهرستان پاوه برگزار شد، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام به دنبال نشان دادن چهره ای خشن و غیر واقعی از این دین الهی هستند و تشکیل گروهک هایی نظیر داعش و النصره نیز با همین هدف صورت گرفته است.

وی افزود: تشکیل این گروهک ها با هدف مخدوش کردن چهره اسلام موجب شده که زنان و کودکان بسیاری در دنیا کشته شده و مردمان زیادی نیز از سرزمین خود آواره شوند.

آیت الله علما با اشاره به تلاش های رسانه های غربی برای ایجاد تفرقه و جدایی میان مسلمانان و وارونه جلوه دادن حقایق، تصریح کرد: وحدت نیاز امروز دنیای اسلام است و تمامی مسلمانان عالم باید با بصیرت خود توطئه های دشمنان را نقش برآب کنند.

امام جمعه کرمانشاه، نقش روحانیون را در این راستا بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به شرایط دنیای امروز و تلاش های گسترده دشمنان نقش روحانیت در این زمینه بیش از پیش حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: ائمه جماعات مساجد نیز نباید تنها به اقامه نماز اکتفا کنند، بلکه باید در راستای بصیرت افزایی که راهکار مقابله با برنامه های متنوع دشمنان است تلاش کنند.

آیت الله علما در پایان بر اجرای اسلام ناب محمدی در جامعه تاکید و حفظ و معرفی آن را وظیفه بزرگ روحانیت عنوان کرد.

کد خبر 2776385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha