۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰

معرفی بخش‌های اصلی مسابقه سينمای ايران در جشنواره فيلم كوتاه

معرفی بخش‌های اصلی مسابقه سينمای ايران در جشنواره فيلم كوتاه

بخش مسابقه سينمای ايران سی و دومين جشنواره فيلم كوتاه تهران شامل مسابقه ايران، ايمان و اميد، چشم‌انداز سرزمين زيبای ما، چراغ راه، دست‌آوردها، پيامبر رحمت و غيررقابتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش مسابقه ايران همه آثار توليدي در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌هاي داستانی، مستند، تجربي (تجربه‌گرا) و پويانمايی مي‌توانند در اين بخش حضور داشته باشند.

بر اساس فراخوان جشنواره سي و دومين جشنواره فيلم كوتاه تهران آثار حاضر به بخش مسابقه ايران مي‌توانند علاوه بر شركت در اين بخش درخواست داوری در يكی از چهار بخش مسابقه جنبی را نيز داشته باشند.

اين بخش‌های بخش مسابقه عبارتند از: «ايمان و اميد» (آثاري كه ضمن ايجاد فضاي معنوي، به مفاهيم ديني و ثمرات ايمان و اميد به زندگي بپردازند.)، «چشم‌انداز سرزمين زيباي ما» (آثاري كه تصويري زيبا شناسانه از ايران و ظرفيت‌هاي موجود در رنگين‌كمان فرهنگي، معنوي، تاريخي و گردشگري ارائه مي‌دهد)، «چراغ راه» (با توجه به نام‌گذاري سال ۱۳۹۴ از سوي مقام معظم رهبري به‌عنوان سال «دولت و ملت، هم‌دلي و هم‌زباني» آثاري با اين رويكرد و نيز آثاري كه با موضوع نام‌گذاري سال ۱۳۹۳ «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي» توليدشده باشند)، «دست‌آوردها» (اين بخش به‌منظور نشان دادن دست‌آوردها، افتخارات و پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران و توانمندي‌هاي ايرانيان در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي، هنري، اقتصادي و اجتماعي و زيرساخت‌ها در نظر گرفته شده است)

در بخش مسابقه سينماي ايران جايزه بزرگ «پيامبر رحمت» به بهترين فيلم‌ها با رويكرد ترسيم چهره رحماني و ملكوتي پيامبر اعظم (ص)، ميراث حقيقي پيامبر عشق و دوستي و ترويج حقيقت راستين وجود ايشان اهدا مي‌شود.

علاوه بر بخش‌هاي مسابقه سينماي ايران، بخش غيررقابتي نيز هر سال به فيلم‌هاي كوتاه منتخب، بزرگ داشت فيلمسازان پيشكسوت فيلم كوتاه و سينماي ايران اختصاص مي‌يابد. اين بخش فرصتي است براي تبادل انديشه و تجربه‌هاي هنرمندان و ايجاد زمينه‌اي مناسب براي ارزيابي آثار فيلمسازان فيلم كوتاه.

کد خبر 2777365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha