۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۳۸

تعالی:

کارگاه‌های کوچک بهداشتی مواد گوشتی در همدان افزایش یابد

کارگاه‌های کوچک بهداشتی مواد گوشتی در همدان افزایش یابد

همدان- فرماندار همدان با بیان اینکه کارگاه‌های کوچک بهداشتی باید در همدان راه ‌اندازی و افزایش یابد، گفت: در حال حاضر چهار واحد بسته‌ بندی مواد غذایی پروتئینی در شهر همدان فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تعالی بعد از ظهر شنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با بیان اینکه در گذشته نابسامانی بسیار زیادی در بخش عرضه مواد پروئینی دامی به صورت فله‌ای در شهر همدان شاهد بودیم، اظهار داشت: امروز با روند فعالیت مرکز بهداشت، دامپزشکی و همکاری اصناف شاهد عرضه مواد پروتئینی خام دامی به صورت بسته ‌بندی هستیم.

تعالی با بیان اینکه به منظور ساماندهی عرضه مواد پروتئینی دام، دامپزشکی برخوردهای جدی با واحدهای عرضه کننده در بازار انجام داده است، افزود: همچنین با معدوم ‌سازی و توقیف مواد گوشتی غیربهداشتی وضعیت عرضه را تحت کنترل گرفته است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در کنار مراکز عمده ‌فروشی مواد پروتئینی به ویژه مرغ باید کارگاه ‌های کوچک بهداشتی به منظور بسته ‌بندی این مواد خام گوشتی راه ‌اندازی و افزایش یابد، عنوان داشت: در حال حاضر چهار واحد بسته‌ بندی این مواد در شهر همدان فعال است.

وی با اشاره به نظارت بر وضعیت بهداشتی مواد پروتئینی در ماه رمضان اضافه کرد: امسال وضعیت اقلیمی و افزایش دمای هوا در فصل تابستان بیش از سنوات گذشته است بنابراین باید حساسیت‌ ها برای نگهداری از مواد پروتئینی بیشتر شود.

تعالی با بیان اینکه عرضه نذورات در ماه رمضان بیشتر میشود، بیان داشت: در این راستا باید آگاهی لازم به هیئت‌های مذهبی و عزاداری شهر داده شود تا از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند و در صورت عدم رعایت برخورد جدی با آنها صورت می گیرد.

فرماندار همدان در ادامه گفت: همچنین باید در ماه رمضان بهداشت و نظافت محیط اطراف مساجد رعایت شود و هیئت‌ امنای مساجد ورود جدی در این راستا داشته باشند.

وی با اشاره به سرویس بهداشتی پارک ها نیز، ابراز داشت: پارک‌ ها باید با ورود جدی شهرداری ساماندهی شوند تا در زمان حضور مسافران و گردشگران شاهد شرایط نا بسامانی در این محیط ها نباشیم.

همدان به سمت جمعیت سالمندی در حال حرکت است و بر این اساس باید سیاست‌ گذاری هدفمندی در عرصه اشتغال، فرهنگ و اقتصاد خانواده‌ها به وجود آید

تعالی اظهار داشت: همدان به سمت جمعیت سالمندی در حال حرکت است و بر این اساس باید سیاست‌ گذاری هدفمندی در عرصه اشتغال، فرهنگ و اقتصاد خانواده‌ها به وجود آید تا نرخ باروری با نرخ جایگزینی نسل به تعادل و توازن برسد و در این راه باید یک برنامه ریزی صورت و تدوین شود.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به مصوبه جلسه قبلی و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص برخورد با وانت ‌بارهای عرضه قلیان در مسیر بلوار ارم، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و باید فعالیت‌ها به طور مستمر ادامه داشته باشد.

وی بیان داشت: همچنین خوشبختانه همدان در بحث پیگیری عدم عرضه مواد قلیان در سطح شهر در بین استان‌ها، رتبه نخست را کسب کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در سال ۹۳ واحدهای بسته بندی گوشت مرغ از سه واحد به ۱۱ واحد افزایش یافته است، افزود: درحال حاضر گوشت مرغ و بوقلمون به شکل کاملا بسته بندی عرضه می شود.

آرش سامی با بیان اینکه از ابتدای امسال گوشت مرغ در یخچال های ایستاده در همدان توزیع می شود، افزود: انجام این حرکت مزیت هایی دارد که موجب شده تخلف ها به کمترین میزان خود برسد.

وی با اشاره به اینکه مجموع تعداد بازدیدهای این مرکز در سال ۹۳ بیش از ۲۶ هزار مورد بوده است، بیان داشت: یک هزار و ۳۱۶ مورد نیز آزمایش از واحدهای مربوطه صورت گرفته و ۱۶۰ تن مواد بهداشتی فاسد کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با افزودن این مطلب که بازدیدهای صورت گرفته منجر به ۷۳ مورد پلمپ شد، ابراز داشت: در این ماه دامپزشکی برای تأمین امنیت مصرف‌ کنندگان نظارت‌ های خود را تشدید و از ساعت هشت صبح تا ۲۰ یک اکیپ ثابت و شش اکیپ سیار فعال است.

مسئول بهداشت خانواده مركز بهداشت شهرستان همدان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه اگر هفت تا ۱۴ درصد جمعیت یک منطقه بالای ۶۰ سال باشد آن جمعیت رو به سالمندی است، گفت: در همدان ۱۴ تا ۲۰ درصد سالمند و بیش از ۲۰ درصد جمعیت سالخورده محسوب می‌شود.

سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد

دکتر مژگان حسینی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، اظهار داشت: میزان ناباروری در کشور ۲۰ و دو دهم درصد بوده که ۱۹ و ۹ دهم درصد در شهرها و ۲۲ درصد در روستاها است.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار سقط جنین در سال ۹۱ اتفاق افتاده است، گفت: از این تعداد ۱۲۰ هزار مورد غیرپزشکی و ۱۰۰ هزار نیز بر اساس دلایل پزشکی بوده و برای هفت هزار سقط نیز مجوز پزشکی صادر شده است.

حسینی با بیان اینکه افزون بر ۹۰ هزار نفر در کشور آلوده به ویروس ایدز هستند و بیش از ۲۷ هزار نفر مبتلا به ویروس ایدز شناخته شده‌اند، افزود: نرخ رشد جمعیت از دغدغه‌های مهم در جامعه بوده که اگر به این صورت پیش رود طی ۱۰ سال آینده با کاهش چشمگیر جمعیت مواجه خواهیم شد.

مسئول بهداشت خانواده مركز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به برنامه راهبردی افزایش جمعیت، بیان داشت: این برنامه چهار ساله بوده که همکاری سازمان‌های درون و برون‌بخشی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه روند طلاق در کشور سیر صعودی داشته است، ابراز داشت: مهمترین علت طلاق بیکاری جوانان فعال در کشور است.

کد خبر 2777773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha