۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵

مهدی گنجی در گفتگو با مهر:

دختر بی‌انگشتی که می‌خواهد پیانیست شود/ حضور در «سیلور داکس»

دختر بی‌انگشتی که می‌خواهد پیانیست شود/ حضور در «سیلور داکس»

کارگردان مستند «من می‌خوام شام بشم» درباره حضور این اثر در جشنواره سیلور داکس آمریکا توضیح داد و اعلام کرد فیلم تازه‌اش درباره دختر معلولی است که انگشت ندارد اما می‌خواهد پیانیست شود.

مهدی گنجی کارگردان «من می‌خوام شاه بشم» درباره راه یافتن این مستند سینمایی به جشنواره سیلور داکس آمریکا به خبرنگار مهر گفت: نکته خوبی که شرکت کردن آثار ما در جشنواره‌های خارجی دارد، این است که باعث می‌شود بیشتر یاد بگیریم. در این جشنواره‌ها به فیلمساز احترام می‌گذارند و برنامه‌ریزی دقیق و منظمی دارند به شکلی که حتی از یک ماه قبل معلوم بود فیلم ما چه روزی و در چه ساعتی اکران می‌شود.

وی افزود: با این حال باید بخش اعظمی از فعالیت‌هایی که به روابط بین‌الملل آثار مربوط است، توسط خود کارگردان انجام شود.

حضور «من می‌خوام شاه بشم» در جشنواره‌ معتبر مستند

این مستندساز تصریح کرد: این جشنواره را انستیتو فیلم آمریکا برگزار می‌کند و جزو سه جشنواره مهم مستند در آمریکا است. در رتبه‌بندی بین المللی نیز جشنواره سیلور داکس جزو ۱۰ جشنواره برتر مستند به حساب می‌آید.

گنجی با اشاره به برگزاری این جشنواره در شهر واشنگتن، یادآور شد: خوشبختانه این جشنواره مخاطبان زیادی دارد و بسیاری از کارگردان‌ها، فعالان اجتماعی، رهبران سیاسی و سیاستمداران به تماشای آثار می‌نشینند و رودر رو با دیگر مخاطبان و صاحبان آثار گفتگو می‌کنند.

فرق‌های جشنواره‌های خارجی با جشنواره‌های ایرانی

کارگردان «من می‌خوام شاه بشم» ادامه داد: همه چیز در جشنواره سیلور داکس مرتب و دقیق مشخص شده و برگزارکنندگان جشنواره نیز هر روز برای من ایمیل می‌فرستند و همه چیز روی حساب و کتاب است. از این نظر فرق زیادی بین جشنواره‌های ما وجود دارد.

وی درباره کارهای جدیدش نیز اظهار کرد: این روزها دو کار را در دست دارم که هنوز فیلمبرداری هیچ کدام را آغاز نکرده‌ام. اولین کارم که دو سالی می‌شود روی تحقیق و پژوهش آن و برای آشنایی با سوژه رویش کار می‌کنم توسط یک تهیه‌کننده خارجی تولید خواهد شد.

دختری که انگشت ندارد اما می‌خواهد پیانیست شود

گنجی تأکید کرد: این فیلم به دختری می‌پردازد که عقب مانده جسمی است و انگشت دست ندارد. اما به شدت در حال تمرین است تا پیانیست شود. او آرزو دارد بتواند در یک ارکستر بزرگ در اروپا پیانو بنوازد. من هم درصدد رایزنی برای تحقق آرزوی او هستم.

این مستندساز در پایان گفت: کار دیگری هم دارم که هفت هشت سال است روی آن کار می‌کنم و منتظرم ببینم مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از آن حمایت می‌کند یا خودمان باید دست به کار شویم.

به گزارش مهر، مستند سینمایی «من می­‌خوام شاه بشم» به کارگردانی مهدی گنجی به عنوان تنها نماینده ایران در جشنواره بین­‌المللی AFI DOCS که به «سیلور داکس» معروف است با فیلم‌های دیگری از سراسر دنیا رقابت می‌کند.

«من می‌خوام شاه بشم» مستندی درباره «عباس برزگر» است که با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی در دهکده­‌ گردشگری‌اش پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد، اما او یک رویای بزرگ در سر دارد...

کد خبر 2778773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha