۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷

در جمع خبرنگاران؛

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان اعلام شد

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان اعلام شد

قم - معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری برنامه‌های متنوع در حرم مطهر حضرت معصومه (س) همزمان با ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی احمدی قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه ویژه قبل از اذان صبح و دعای سحر به صورت مستقیم توسط شبکه نور از شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه هر روز قبل از ظهر و ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در شبستان امام خمینی(ره)  مراسم سخنرانی برگزار می‌شود، افزود: در ۱۵ روز اول ماه مبارک رمضان سخنرانی و بیان احکام و ۱۵ روز دوم نیز برنامه زمزم معرفت در قالب پرسش و پاسخ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

ترتیل خوانی قرآن کریم همه روزه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه از یک ساعت قبل از اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر به شکل مداوم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برنامه قرآنی برگزار می‌شود، گفت: تفسیر قرآن کریم بعد از نماز ظهر توسط حجت الاسلام رفیعی و هم چنین تفسیر قرآن کریم توسط استاد حاج ابوالقاسمی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم از شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود که همزمان از شبکه کوثر، قم و شبکه سه پخش می‌شود، تصریح کرد: ترتیل خوانی ویژه خانم‌ها همه روزه ساعت ساعت ۱۱ صبح ساعت در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌شود.

آیین ترتیل خوانی نوجوانان در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قبل از ترتیل خونی خانم‌ها در شبستان نجمه خاتون، احکام، نکات تفسیری و تربیتی توسط اساتید این عرصه بیان می‌شود، ادامه داد: هر روز ساعت ۱۱ صبح در شبستان امام خمینی(ره) ترتیل خوانی نوجوانان اجرا می‌شود که نیم ساعت ابتدای این مراسم آموزش احکام نماز و بیان نکات قرآنی و نیم ساعت دوم ترتیل نیم جزء قرآن است که به طور همزمان از شبکه‌های آموزش، نور و هدد پخش می‌شود.

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: با کانون‌های فرهنگی و مذهبی مساجد هماهنگ شده که محتوای آموزشی که برای نوجوانان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان می‌شود در این مساجد نیز اجرا شود و در پایان آزمونی از اعضای کانون‌ها گرفته شده و از طرف مرکز قرآن و حدیث به برگزیدگان گواهینامه اعطا می‌شود.

برگزاری برنامه ضیافت قرآنی و شب‌های آسمانی با عطر یاسین

وی با اشاره به اینکه برنامه ضیافت قرآنی هر شب در بوستان نجمه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود، اضافه کرد: اقامه نماز قضا، جُنگ قرآنی، غرفه ویژه کودک و نوجوان و قرائت زیارت حضرت معصومه(س) از برنامه‌های این بوستان است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزاری برنامه شب‌های آسمانی با عطر یاسین هر شب ساعت ۱۰ و سی دقیقه در شبستان نجمه خاتون از دیگر برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ایام ماه مبارک رمضان است، گفت: در این برنامه هر شب سه روز نماز قضا و آموزشِ حفظ سوره  یاسین اجرا می‌شود.

فعال بودن رواق کودک در ایام ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام احمدی یاد آور شد: هم چنین رواق کودک برای تشرف بهتر و معنوی والدین از ۱۰ ساعت صبح تا ۱۶ و ساعت ۲۰ الی ۲۳ فعال است که بطور همزمان کارگاه تربیت فرزند برای والدین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت جوانان انصار المهدی هر هفته در سالن امام خامنه‌ای برنامه‌هایی را برگزار می‌کند، اظهار داشت: ویژه برنامه شهادت حضرت علی(ع) نیز توسط این هیئت انجام می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزاری مسابقه کتابخوانی و گنج‌یابی از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ عصر ویژه خانم‌ها در مقبره شهید مفتح را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: میزهای پاسخگویی اعتقادی و شرعی به شکل سیار، همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲ بامداد در نقاط مختلف حرم اجرا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه طریق جاوید ویژه زائران غیر ایرانی

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه نمایشگاه طریق جاوید ویژه زائران غیر ایرانی به زبان عربی اردو و ترکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراسم وفات حضرت خدیجه(س) و ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی(ع) ۱۰ صبح در رواق حضرت خدیجه(س) برای خانم‌ها برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: روز نهم ماه مبارک رمضان جهت گرامیداشت شخصیت حضرت خدیجه(س) مراسمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

کد خبر 2779420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha