۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱

حاتمی اعلام کرد:

۵۰ مبلغ دینی در ماه رمضان به نقاط مختلف آستارا اعزام می شوند

۵۰ مبلغ دینی در ماه رمضان به نقاط مختلف آستارا اعزام می شوند

آستارا- رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا اعلام کرد: ۵۰ مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی شهری و روستایی آستارا اعزام می شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ۴۰ روحانی بومی و ۱۰ روحانی غیربومی مبلغ در ماه مبارک رمضان به مساجد شهرستان و روستاهای همجوار برای پاسخگویی برخی شبهه‌ها، احکام، فریضه‌های دینی و نیازهای فرهنگی و مذهبی مردم اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبلغان باید با پرداختن به مسائل مورد نیاز به ویژه مسائل جوانان در ماه مبارک رمضان زمینه ارتقای فرهنگ دینی و معرفتی آنها را فراهم کنند، افزود: مسلمانان شیعه و سنی به ویژه جوانان جامعه در معرض تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند و از این رو باید مبلغان دینی در ارتقای سطح آگاهی جوانان بیشتر تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا بر ضرورت عدم بیان مطالب تفرقه‌انگیز توسط مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: بررسی اوضاع فرهنگی جامعه و پاسخگویی به شبهه‌های جدید قشر جوان و مسائل روز همراه با توسعه و ترویج دین مبین اسلام، از جمله مسائلی است که مبلغان دینی باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان آستارا اظهار کرد: در این ماه برنامه‌های ویژه محفل انس با قرآن، بیان احکام، همخوانی قرآن و کلاس تفسیر با محوریت قرآن کریم، ختم قرآن با حضور اساتید و قاریان برجسته شهرستان، گفتمان دینی در روستاها و مساجد محوری شهرستان، پاسخ به سئوالات دینی و برنامه‌های ویژه ایام شهادت حضرت علی(ع) و لیالی قدر انجام می‌شود.

حاتمی محور قرار گرفتن قرآن کریم در برنامه‌های ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استکبار جهانی با زنده بودن فرهنگ قرآن کریم در نسل جوان ایران اسلامی هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با اشاره به اینکه اهالی مؤمن و دیندار این شهرستان مرزنشین در تدارک پیشواز ماه مبارک رمضان هستند، خاطرنشان کرد: گروه‌های مذهبی آقایان و بانوان در طول ماه مبارک رمضان در مساجد آستارا به تشکیل جلسه‌های قرآن خوانی که در سال‌های اخیر به یک سنت فراگیر تبدیل شده است، اقدام می‌کنند.

.

 

 

کد خبر 2779521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha