۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

بزرگ ترین پل زیرقوسی کشور افتتاح شد

بزرگ ترین پل زیرقوسی کشور افتتاح شد

شهرکرد - بزرگ ترین پل زیرقوسی کشور و جاده جایگزین کارون ۴ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگ ترین پل زیر قوسی کشور و جاده جایگزین کارون ۴ پیش از ظهر سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، استاندار چهارمحال و بختیاری، مسئولان شهرسانی و استانی افتتاح شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم بهره برداری از این پروژه اظهار داشت: جاده جایگزین کارون چهار یکی از مهمترین جاده های استان چهارمحال و بختیاری است که نقش مهمی در توسعه استان ایفا می کند.

قاسم سلیمانی تاکید کرد: با بهره برداری از این جاده بار ترافیکی جاده لردگان به خوزستان کاهش پیدا می کند و تردد در این جاده کمتر می شود و حوادث جاده ای نیز کاهش پیدا می کند.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این جاده مسیر جدید به سمت استان خوزستان در این استان باز می شود که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان ایفا می کند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح بزرگ ترین پل زیرقوسی کشور در این استان، ادامه داد: مراحل طراحی و ساخت این پل از سال ۱۳۹۰ در این استان آغاز شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احداث این پل نقش مهمی در توسعه حوزه گردشگری استان نیز دارد.

بزرگ ترین پل زیرقوسی کشور دارای یک هزار و ۲۱۲ قطعه است

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: پل زیرقوسی کارون ۴ دارای سه هزار و ۸۷۵ تن وزن دارد و طول آن ۳۷۸ متر است.

قاسم قاسمی بیان کرد: دهانه این پل دارای ۳۰۰ متر است و از یک هزار و ۲۱۲ قطعه تشکیل شده است.

وی گفت: این پل زیر قوسی به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است و بدنه این سازه فلزی به ایمن ترین سامانه کنترلی اجزا مجهز است.

قاسمی بیان کرد: تمام بخش ها و اجزا آن توسط سیستم لیزری کنترل می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای ساخت جاده جایگزین کارون ۴ حدود یک هزار میلیارد ریال توسط وزارت نیرو و ۷۰ میلیارد ریال نیز توسط راه و شهرسازی هزینه شده است.

کد خبر 2780301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha