۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۹

نجفی تاکید کرد:

برپایی سفره های دولتی در ماه مبارك رمضان ممنوع است

برپایی سفره های دولتی در ماه مبارك رمضان ممنوع است

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر صرفه جویی ادارات دولتی در هزینه ها اعلام کرد: سفره گذاری افطاری در ماه مبارک رمضان برای کارکنان ادارات دولتی، ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ريزی استان با تبريك فرارسيدن ماه مبارك رمضان گفت: بر پا كردن سفره های دولتی در ماه مبارك رمضان ممنوع است و صرفه جویی تکلیف دستگاه های اجرایی است.

وی با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی و انضباطی بودن بودجه افزود: دستگاه های اجرایی و سازمان ها باید با مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر در هزینه های شان دقت کنند.

نجفی با تأكيد بر لزوم صرفه جويی در مصرف سوخت، انرژی و هزینه های جاری در دستگاه ها گفت: باید در برخی از بخش ها صرفه جویی شود که می تواند هم صرفه جویی مالی و اداری ایجاد شده و هم منابع کشور را حفظ کرد.

استاندار اجرای طرح دولت الکترونیک را در کاهش هزینه ها و صرفه جویی ها موثر دانست و افزود: علي رغم اينكه نيازمند پيشرفت در حوزه دولت الكترونيك هستيم اما ارتقاء اين بخش علاوه بر صرفه جويی در منابع ملی موجب كاهش هزينه ها و مفاسد اداری و تسريع در كارهای مردم می شود.

وی به کاهش حق ماموریت کارکنان دولت در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد حق مأموريت ها قابل پرداخت است كه بايد تلاش شود با فعال كردن دولت الكترونيك از مأموريت ها غيرضروری اجتناب شود.

نماينده عالی دولت در گيلان خاموش کردن لوازم اداری و وسایل سرمایشی پس از ساعت اداری را در حفظ سرمايه های ملی و بيت المال ضروری برشمرد و افزود: رصد، هدایت و تاکید مدیران در صرفه‌جویی دستگاه‌ ها موثر است.

استاندار برپايی سفره های افطاری از سوی ادارات دولتی در ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام و تاکید کرد: موضوع مذکور در قالب دستورالعمل به تمام دستگاه‌ ها،  فرمانداری‌ ها و واحدهای زير مجموعه ابلاغ می‌ شود.

نجفی با تاکید بر بهره گیری از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان گفت: در سفره گذاری و پهن کردن سفره های افطاری برای ایتام، مستمندان و سالمندان و خانواده شهدا باید پیشرو باشیم اما سفره گذاری افطاری در ماه مبارک رمضان برای کارکنان ادارات، نیازی نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمین از دولت گذشته در استان گفت: در برنامه ششم توسعه، گام های مثبتی برای گيلان برداشته شده كه برای شناسايی فرصت های استان با استفاده از ظرفيت اساتيد دانشگاه گیلان و کارشناسان بخش خصوصی،  گروهی قوی با هدايت سازمان مديريت و برنامه ريزی استان برای تدوین آمایش سرزمین استان تشکیل شده است.

 

 

 

 

 
کد خبر 2783386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha