۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۵۷

کرسی برای شاعر خاموش؛

پروفسور شعر آکسفورد انتخاب شد/ کنایه شاعرانه به برکناری بلاتر!

پروفسور شعر آکسفورد انتخاب شد/ کنایه شاعرانه به برکناری بلاتر!

سیمون آرمیتاژ شاعر، نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس انگلیسی خالق ۲۶ مجموعه شعر و برنده بیش از ۱۰ جایزه معتبر در حوزه شعر به عنوان پروفسور شعر آکسفورد انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، سیمون آرمیتاژ شاعر انگلیسی که در دهه گذشته در عرصه شعر خاموش بود به عنوان استاد شعر دانشگاه آکسفورد انتخاب شد.

وی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش که را گاردین داشت در این باره گفت: از این انتخاب خیلی هیجان زده‌ام و اگر بخواهم راستش را بگویم از شنیدن این خبر خیلی لذت بردم. واقعیت این است که پروسه انتخاب پروفسور شعر در آکسفورد بسیار دشوار است و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و در مقایسه با انتخابات دیگر زمان بر است.

این شاعر با کنایه به برگزارکنندگان انتخابات پروفسور آکسفورد گفت: سب بلاتر از سمتش برکنار شد، دوباره بازگشت. بعد از آن به اتهام فساد مالی برکنار شد و همچنان تا انتخاب مدیریت جدید همچنان در راس کار قرار دارد همه اینها آمد و رفت اما هنوز نتیجه انتخابات ما مشخص نشد! خوشحالم بالاخره این نتیجه اعلام شد.

خالق مجموعه اشعار وقت کشی و ستاره شمالی می‌گوید: امیدوارم بتوانم تحولی در بین دانشجویان و شیوه تدریس ارائه کنم. یکی از موضوعاتی که سال‌هاست به آن فکر می‌کنم این است که اغلب اساتید به هنگام تدریس تلاش می‌کنند تا درباره نسل‌های قدیمی و موفق صحبت کنند. اما من برخلاف این فکر می کنم. من تصور می کنم ما باید از امروز حرفی برای دانشجویان داشته باشیم. ما باید از شعر امروز صحت کنیم از شعر نو نه از تجربیات گذشته و قدیمی‌مان.

آرمیتاژ که قریب به ۱۲ مجموعه شعرش جوایز معتبری را به خود اختصاص داده به دلیل خلاقیت و نوآوری زبانی در شعر معاصر محل توجه بسیاری از منتقدان و کارشناسان ادبی است. او علاوه بر مجموعه شعر، دو رمان به رشته تحریر در آورده و چند برنامه رادیویی و تلویزیونی درباره شعر اجرا کرده است.

کد خبر 2783669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha