۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳

معاون اول رئیس جمهور:

بدهی‌های دولت قبل دغدغه وزرا شده است/حذف امضاهای اضافی در ادارات

بدهی‌های دولت قبل دغدغه وزرا شده است/حذف امضاهای اضافی در ادارات

ورامین-معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بدهی‌های موجود به پیمانکاران گفت: هم اکنون بدهی به پیمانکاران که از دولت قبل به جا مانده، زیاد است و این موضوع به یکی از دغدغه های وزرا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز اسحاق جهانگیری در مراسم کلنگ زنی پروژه ملی آزادراه آبیک به چرمشهر  در ورامین با اشاره به ضرورت رشد و توسعه هر چه بیشتر در کشور اظهار داشت: به طور یقین ایرانی ها به آن می اندیشند که در رفاه و آرامش بوده و کشور نیز توسعه پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: امروز وسعت و استعدادهای زیادی برای رشد و توسعه کشور وجود دارد و باید منابع فراوان موجود در ایران را برای گسترش رفاه در کشور به کار گیریم.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران ادامه داد: موقعیت ایران باعث شده همه کشورها توجهشان به ایران بوده و علاقمند برای تبادل کالا با ما باشند که در این راستا باید سواحل توسعه پیدا کرده و در خدمت مردم باشند.

گسترش حمل و نقل در توسعه کشور ضروری است

جهانگیری گسترش حمل و نقل را یکی از بخش های توسعه در ایران عنوان و اضافه کرد: اگر با هر گرایشی به توسعه ایران نگاه کنیم، قطعا موضوع حمل و نقل از اهمیت بسیار بالا و قابل توجهی برخوردار است.

این مسئول بیان داشت: امروز ظرفیت های زیادی در بخش حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد که باید در این بخش کارهای بیشتری انجام گیرد و حجم مسافران و استفاده کنندگان از حمل و نقل ریلی افزایش یابد.

ضرورت استفاده از توانمندی بخش خصوصی برای گسترش حمل و نقل ریلی

وی با اشاره به توجه دولت برای استفاده از توانمندی بخش خصوصی ادامه داد: باید برای گسترش حمل و نقل ریلی از توان و ظرفیت های بخش خصوصی به نحو شایسته ای استفاده کرد که این امر در دولت یازدهم مورد توجه است.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به حمل و نقل جاده ای پرداخت و گفت: بخش جاده ای بسیار حساس و مهم است اما برای تکمیل و راه اندازی ۱۰ کریدور اولویت دار کشور به میلیاردها دلار سرمایه نیاز است.

باید به مسائل زیست محیطی تهران توجه شود

معاون اول رئیس جمهور افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار پروژه در این بخش نهایی شده است که منتظر تخصیص منابع برای تکمیل و راه اندازی هستند.

وی مشارکت بخش خصوصی را در حمل و نقل جاده ای نیز مهم دانست و اظهار داشت: استفاده از روش مشارکت بخش خصوصی یک کار جاافتاده و مناسب است که باید در سایر بخش ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و این پتانسیل و ظرفیت در کشور وجود دارد، هم دولت و هم قرارگاه خاتم الانبیا اصرار دارند که نباید مانع ورود بخش خصوصی به این پروژه ها شد.

جهانگیری با تشریح ویژگی های پروژه ملی آزادراه آبیک به چرمشهر ادامه داد: بزرگترین صرفه جویی در کشور با احداث این آزادراه انجام می گیرد چرا که یکی از دغدغه های جدی مسئولان، جلوگیری از تلفات است که خودرو و جاده در کاهش این مهم نقش مهمی ایفا می کنند.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: احداث و راه اندازی این آزادراه می تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت زیست محیطی تهران داشته باشد.

بدهی به پیمانکاران دغدغه وزرای دولت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی های موجود به پیمانکاران گفت: هم اکنون بدهی به پیمانکاران از دولت قبل زیاد بوده و این موضوع به یکی از دغدغه های وزرا تبدیل شده است.

این مسئول اضافه کرد: اگرچه وصولی ما در سه ماه اخیر ۵۵ درصد بوده و این میزان بسیار کم است اما امیدواریم بخش زیادی از بدهی ها را پرداخت کنیم.

جهانگیری با اشاره به تلاش دولت برای کاهش بروکراسی اداری عنوان کرد: اراده دولت آن است که کاغذبازی کاهش پیدا کند به همین خاطر به دستگاه های مختلف اعلام کرده ایم که برای تسهیل امور امضاهای اضافی را حذف کنند.

گفتنی است یکی از پروژه هایی که در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت راه اندازی آزادراه آبیک قزوین به چرمشهر بود که کمربندی سوم تهران محسوب می شود و پس از پیگیری های فراوان وزارت راه و شهرسازی، در آبان ماه سال گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید و با واگذاری آن به قرارگاه خاتم الانبیا زمینه شروع این پروژه فراهم شد.

این پروژه در مدت ۳۶ ماه و توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخته خواهد شد که مراحل آغازین این پروژه از چرمشهر در ماه های گذشته آغاز شده و بیش از ۱۰ کلیومتر از این مسیر صاف و مسطح شده است.

برای احداث این پروژه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که بر اساس تصمیم هیئت دولت ۳۰ درصد آن از سوی دولت و ۷۰ درصد آن از سوی بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

کد خبر 2784546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha