در پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس؛

فن بازار صنعت هوایی و فضایی راه اندازی می شود

فن بازار صنعت هوایی و فضایی راه اندازی می شود

با امضای تفاهم نامه ای ۳ جانبه میان پژوهشگاه هوافضا، اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و دانشگاه تربیت مدرس، فن بازار صنعت هوایی و فضایی در پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگاه هوافضا، اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و دانشگاه تربیت مدرس، تفاهم نامه سه جانبه‌ای امضا کردند که به موجب آن، فن بازار صنعت هوایی و فضایی با حضور موثر بخش خصوصی هوافضای کشور، در پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی شود.

فن بازار صنعت هوایی و فضایی ایران،‌ یک نمایشگاه دائمی از توانمندی‌های بخش خصوصی کشور خواهد بود که در روزهای پایانی هر هفته، تمامی صاحبان صنایع و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه در محل پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس واقع در اتوبان بابایی دیدن کنند.

فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به نیازمندی مبرم صنایع هوافضایی دولتی و شرکت‌های هواپیمایی ایران به قطعات مختلف اظهار داشت: فن بازاری که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید محل مناسبی برای اتصال مشتریان و فناوران بازار صنعت هوایی و فضایی کشور می‌شود و عرصه را برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه هوافضا گسترش خواهد داد.

وی نقش بخش خصوصی و توانمندی‌های برجسته آنها در صنعت هوافضایی را پررنگ برشمرد و گفت: بسیاری از شرکت‌ها از این موضوع گلایه داشتند که با وجود توانمندی‌های بالای فنی و مهندسی به آن‌ها توجه کافی نمی‌شود و این فن بازار فرصت خوبی است تا شرکت‌ها با نمایش قدرتمندانه فعالیت‌های خود، بتوانند جایگاه خود را در صنعت هوافضایی کشور ارتقا دهند.

امی از آمادگی پژوهشگاه هوافضا برای اجرای پروژه‌های مشترک با بخش خصوصی خبر داد و گفت: پژوهشگاه هوافضا به صورت جدی تمایل دارد از توانمندی‌های بخش خصوصی برای به ثمر رساندن پروژه‌های علمی و فنی خود استفاده کند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با چندین دانشگاه معتبر این حوزه گفت: برنامه‌هایی نیز برای همکاری در پروژه‌های بین‌المللی هوافضایی داریم.

کد خبر 2784668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha