۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۰

فرماندار قروه:

داشتن آمار واقعی زیربنای برنامه ریزی صحیح است

داشتن آمار واقعی زیربنای برنامه ریزی صحیح است

قروه- فرماندار شهرستان قروه با بیان اینکه مهمترین مسئله برای توسعه کشور برنامه ریزی است، گفت: حرکت جهت پیشرفت و موفقیت تنها با داشتن آمار دقیق و واقعی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، شعبان سپهر بعد از ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای ثبت احوال در شهرستان قروه اظهار داشت: اصلی ترین ملاک برای هر کاری در یک برنامه ریزی صحیح و به موقع نهفته است و دسترسی به آمار درست اطلاعات، مهمترین مسئله در برنامه ریزی است.

وی با اشاره به اینکه آمار و اسناد ثبتی نوعی هویت بخشی به حساب می آیند، افزود: در حال حاضر در خصوص اطلاعات و آمارهای ثبت شده نیاز به یک به روزرسانی و هماهنگی ویژه داریم.

سپهر گفت: باتوجه به اینکه تمامی دستگاه ها نیاز به اطلاعات ثبت شده دارند لذا نباید دچار بخشی نگری شده و کار را به یک ارگان واگذار کنیم بلکه همه باید تعامل و همکاری داشته باشیم.

وی به بهبود و اصلاح فرآیندها جهت دسترسی بهتر به اطلاعات اشاره کرد و افزود: تصمیم گیری ها اگر بر مبنای یک برنامه ریزی و آمار درست باشد همه کارها طبق روند صحیح خود پیش خواهد رفت لذا باید بر اصلاح بهبود فرآیندهای مشترک برای صرفه جویی در هزینه ها حرکت کنیم.

به گفته سپهر اگر همه با هم در تعامل باشیم و به یکدیگر کمک کنیم در نهایت این خدمت به خودمان باز می گردد.

وی در ادامه به اعجاز قرآن کریم در خصوص آمار و اطلاعات درستی که به بشر می دهد اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت است که در ماه هدایت بشر بر پیامبر نازل شده است و بدون شک هیچ تردیدی در هداست آن نیست.

سپهر تصریح کرد: باید دانست که قرآن برای همه هدایت گر راه نیست مگر تقواپیشگان که آموزه های این کتاب آسمانی را درک و فهم خواهند کرد.

وی تقواپیشگان را بر سه دسته دانست و عنوان کرد: کسانی که ایمان به غیب دارند، اقامه کنندگان نماز و انفاق کنندگان در واقع تقواپیشگانی هستند که حامی قرآن و کلام خداوند می باشند.

به گفته شعبان سپهر بعد از ایمان به غیب و اقامه نماز همیشه به انفاق می پردازیم و لذت این انفاق در راه خداوند آن هم در این ماه مبارک بسی بالاتر از هر عبادت است.

فرماندار قروه اظهار داشت: بهتر است اطلاعات و آمار حقیقی زندگی دنیوی و اخوری خود را از قرآن بگیریم و سرلوحه آرامش ابدی خویش سازیم.

کد خبر 2785169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha