۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳

امام جمعه موقت تبریز:

قضات نقش مهمی در احقاق حق مردم دارند

قضات نقش مهمی در احقاق حق مردم دارند

تبریز - امام جمعه موقت تبریز با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: قضات نقش مهمی در احقاق حق مردم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد تقی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه بی طرفی و عدالت محوری از اصول اساسی در قوه قضاییه است، افزود: کارکنان قوه قضاییه و قضات در جامعه اسلامی نقش خیلی مهمی دارند و باید تلاش کنند تا با قضاوت صحیح مشکلات جامعه را حل کرده و مانع تضییع حقوق مردم شوند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه قضاوت جایگاهی بزرگ و باارزش است، ادامه داد: آیت الله بهشتی در زندگی پربرکت خویش در تدوین قانون اساسی و سامان دهی قوه قضائیه نقش ویژه ای داشت.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای امام راحل در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته قوه قضاییه نام گرفته است، گفت: دستگاه قضایی رکنی از ارکان کشور است و جایگاه مهمی در کشور دارد.

آیت الله آل هاشم با اشاره به اینکه شهدای انقلاب به نظام استحکام و قدرت بخشیدند، افزود: همه شهدا و به ویژه شهدای محراب با تقدیم جان خود به نظام جمهوری اسلامی ثبات و اقتدار بخشیدند.

وی با شمردن شهدای محراب انقلاب اسلامی و با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله صدوقی از شهیدان محراب، اظهار داشت: آیت الله قاضی طباطبایی، آیت الله مدنی، آیت الله صدوقی، آیت الله دستغیب و آیت الله اشرفی اصفهانی باعث مستحکم تر شدن پایه های این انقلاب شدند.

کد خبر 2787716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha