۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶

پس از یک هفته از فوت شهریار عدل؛

عدل‌در قطعه نام آوران آرمید/ دفن در محوطه تاریخی منع قانونی داشت

عدل‌در قطعه نام آوران آرمید/ دفن در محوطه تاریخی منع قانونی داشت

مراسم تشییع و خاک سپاری دیگری برای مرحوم شهریار عدل باستان شناس در قطعه نام آوران بهشت زهرای تهران برگزار شد تا بالاخره او پس از یک هفته در خاک ایران آرام گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع مرحوم شهریار عدل صبح روز گذشته در موزه ملی ایران با حضور باستان شناسان و پیشکسوتان میراث فرهنگی برگزار شد اما این مراسم تشییع و خواندن نماز میت بر پیکر او منجر به دفنش در بهشت زهرای تهران نشد تا اینکه امروز خبر رسید که مراسم خاک سپاری وی با حضور پیشکسوتان باستان شناسی، فرهنگ دوستان و خانواده اش در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) برگزار شد.

در مراسم موزه ملی ایران کامران عدل برادر وی گفته بود که می خواهد برادرش را در یکی از محوطه های تاریخی دفن کند اما اجازه تدفین را به او در بسطام و برج طغرل ندادند به همین دلیل او تصمیم گرفت که بگوید مرحوم عدل را در هرات و یا پاریس دفن خواهد کرد.

موضوع دفن شهریار عدل و یا افراد دیگر در محوطه های تاریخی یک منع قانونی دارد به همین دلیل مسئولان سازمان میراث فرهنگی با آن مخالفت کردند. در همین زمینه حمیده چوبک رییس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه این مراسم گفت :خانواده شهریار عدل و جامعه باستان شناسی ایران مایل بودند که پیکر وی در یکی از مکان های تاریخی که در آن فعالیت می کرده است به خاک سپرده شود اما متأسفانه بنا به محدودیت های قانونی دفن در مکان های تاریخی این اتفاق نیفتاد.

بنا بر این گزارش، به پاس خدماتی که شهریار عدل در کاخ گلستان انجام داده است مراسم یادبودی از ساعت ۹ روز سه شنبه ۹تیر ماه در کاخ گلستان برای قدردانی از زحمات وی برگزار می شود.

همچنین مراسم بزرگداشت این باستان شناس نامی ایران نیز روز چهارشنبه ۱۰ تیرماه در مسجد نور برگزار می شود.

شهریار عدل ایران شناس بزرگ، باستان شناس پیشکسوت و متخصص تاریخ به ویژه تاریخ هنر دوران اسلامی روز یکشنبه ۳۱ خرداد در گذشت.

کد خبر 2790456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha