۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸

نفر نخست والیبال ساحلی کشور در گفتگو با مهر:

زمین ساحلی در گنبدکاووس نداریم/ رییس هیئت والیبال من را نمی شناسد

زمین ساحلی در گنبدکاووس نداریم/ رییس هیئت والیبال من را نمی شناسد

گرگان – ملی پوش گلستانی و نفر نخست رنکینگ والیبال ساحلی کشور از شرایط سخت تمرینی و بی تفاوتی برخی مسئولان نسبت به افتخارات ملی و باشگاهی خود سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، با مراجعه به سایت فدراسیون والیبال، نام یک ورزشکار گلستانی در صدر والیبال ساحلی کشور به چشم می خورد. ورزشکاری که نسبت به بسیاری از همبازی های خود جوان تر است و سابقه کمتری دارد اما توانسته است با تلاش و پشتکاری مثال زدنی، پله های موفقیت را بپیماید و علاوه بر رسیدن به تیم ملی، حرف نخست این رشته را در کشور بزند.

«بهمن سالمی» متولد سال ۱۳۶۸ در شهرستان اینچه برون استان گلستان و ساکن شهرستان گنبدکاووس است و زمانی که ۲۲ ساله بود به والیبال ساحلی روی آورد. وی پیش از آنکه به والیبال ساحلی علاقه مند شود نوع سالنی آن را بازی می کرد.

سالمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد انجام والیبال سالنی و روی آوردن به والیبال ساحلی گفت: قبل از خدمت سربازی، تقريباً دو سال در گنبد نزد آقايان «طاهر قره داشلی» و مرحوم «نوری آزمون» والیبال سالنی را تمرين و حين خدمت نیز اکثراً واليبال سالنی بازی می کردم.

دوره خدمت وی در سال ۱۳۹۰ به پايان رسيد و پس از آن بود که شیفته والیبال ساحلی شد. وی در این باره گفت: در تیم جوانان استان که بازی می کرديم عضو تيم مينودشت بودم و برای مسابقه به آق قلا رفته بوديم. بعد از مسابقه ديدم همه بزرگان واليبال ساحلی مانند «پرويز سن سبيلی»، آقا رحمان (رئوفی) و عظیم جزيده و ... در زمين ساحلی امام خمینی(ره) این شهر تمرين می کردند.

وی افزود: با توجه به اينکه به واليبال ساحلی بسیار بيشتر از سالنی علاقه پیدا کرده بودم به آقای سن سبیلی (مربی وقت تیم استان) گفتم «آیا می توانم بنده هم در کنار شما تمرين کنم؟» دقيقاً يادم است که با خنده به من گفت «بعد از ما نوجوانان تمرين می کنند و شما هم با آنها تمرين کنید.

این ملی پوش گلستانی ادامه داد: اينطور شد که با «بهنام توکلی»، «حامد ميرزاعلی» و دوستان ديگر آشنا شدم و با همدیگر قرار می گذاشتيم و خودمان مدتی تمرين می کرديم.

شرکت با سه تیم مختلف در اولین دوره لیگ

سالمی که تاکنون پنج بار قهرمان، شش بار نایب قهرمان و چندین بار هم سوم ایران شده است، توضیح داد: قبل از قهرمانی، اکثراً دوم و سوم کشور می شدم و با تمرين زیاد توانستم بعد از آن بیشتر اوقات به مقام اول دست یابم اما اولين باری که قهرمان ايران شدم سال ۹۳ در شهر محمودآباد بود که خيلی برایم لذتبخش بود.

وی سال گذشته در اولین دوره لیگ والیبال ساحلی کشور نیز شرکت کرده است. مسابقات لیگ در پنج مرحله برگزار می شد که وی با سه تیم از سه استان مختلف در آن شرکت کرد و در نهایت عنوان نخست تیمی را به دست آورد.

نفر نخست رنکینگ والیبال ساحلی کشور در مورد نخستین تیمی که برای آن بازی کرده است گفت: نخستین مرحله لیگ برای تیم تعاون گنبد بازی کردم که پیش از عقد قرارداد مشاهده کردم متاسفانه وضعيت باشگاه تعاون جالب نیست و هيج مبلغی به بازيکنان پرداخت نمی شود و به همین خاطر از امضای قرارداد صرف نظر کردم.

وایبال ساحلی

بهمن سالمی به تیم های بعدی خود نیز اشاره کرد و گفت: در دو مرحله بعدی، برای «فِرانتک تهران» بازی کردم که مبلغ قرارداد نسبت به سایر تيم ها بهتر بود. مرحله دوم در بندر عباس برگزار شد و اول شديم و مرحله سوم که بلافاصله دو روز بعد در قشم بود، به علت خستگی به عنوان دوم دست یافتیم.

وی در مراحل چهارم و پایانی لیگ که در کيش برگزار شد با «شهرداری اروميه» قرارداد امضا کرد و به مقام قهرمانی رسید.

به خاطر هم تیمی، قید پیشنهاد بالا را زدم

«رحمان رئوفی» هم تیمی ثابت بهمن سالمی است و سالمی بدون حضور وی حاضر نشد به پیشهادات دیگر جواب مثبت بدهد. وی بیان کرد: قبل از شروع مسابقات ليگ واليبال ساحلی، از تیم دانشگاه آزاد پيشنهاد داشتم و با وجود اینکه بالاترين مبلغ را پیشنهاد کردند اما امضا نکردم.

وی در مورد علت امضا نکردن قرارداد با این تیم بیان کرد: تيم دانشگاه آزاد به دنبال آن بود که با «صابر هوشمند» هم تيمی شوم اما من به آقارحمان (رئوفی) قول داده بودم که یار وی باشم.

نفر نخست والیبال ساحلی کشور همانگونه که اشاره کرد، یک هم تیمی ثابت دارد. سالمی در این باره اظهار کرد: رحمان رئوفی هم تيمی من است. ما در مسابقات اخیر شهر نور به علت خستگی ناشی از حضور در اردوی تیم ملی سوم کشور شديم.

وی ادامه داد: باتوجه به اينکه قبل از مسابقات نور در اردوهای برون مرزی حضور داشتیم، کمی خسته بوديم. در آن مسابقات با خانواده رفتیم و من و آقا رحمان فقط در زمين مسابقه همديگر را می ديديم، درحالی که قبلاً هميشه با هم بوديم و با هم همفکری می کرديم اما در نور نتوانستيم همفکری لازم را انجام دهيم و در نهایت سوم شدیم.

قهرمان لیگ شدیم اما اعلام نکردند!

سالمی درباره علت تغییر تیم های خود اظهار کرد: ابتدا اعلام نکرده بودند که بايد با يک تيم ثابت در مسابقات شرکت کنيم وگرنه تمامی پنج مرحله را با یک تیم قرارداد امضا می کردم.

نکته جالب لیگ آنجا بود که قهرمان را اعلام نکردند. این بازیکن گلستانی در این باره گفت: اوايل می گفتند که فرقی ندارد با چه تيمی در ليگ شرکت کنی و مشکلی از این بابت نیست و قرار بود بهترين بازيکن در آخر ليگ معرفی شود که متاسفانه تيم قهرمان را معرفی نکردند، درحالی که ما با سه قهرماني و دو دومی از بقيه تیم ها خيلی بالاتر بوديم.

وایبال ساحلی

وی که در خلال بازی های لیگ نیز به مقام قهرمانی کشور دست یافته بود بیان کرد: قبل از مرحله چهارم لیگ، در مسابقات واليبال ساحلی سراسری که در کيش برگزار شد توانستيم قهرمان کشور شويم.

قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا

این ملی پوش گلستانی حدود دو سالی می شود که به عضویت تیم ملی رسیده است. سالمی به موفقیت هایی که با پیراهن تیم ملی به دست آورده اشاره و بیان کرد: در اين مدت در مسابقات المپيک آسيايی پوکت تایلند، توانستيم در بين ۴۷ تيم آسيایی دوم شويم که اين عنوان برای واليبال ساحلی کشور خيلی مهم بود.

وی افزود: پارسال هم با آقای رئوفی در تايلند قهرمان و يک هفته قبل از آن مسابقات در شهر ديگر تايلند مقام چهارم آسيا و اقيانوسيه را کسب کرده بوديم. همچنین در فروردين گذشته در همان مسابقات توانستيم به مقام سوم برسيم.

رییس هیات والیبال گنبد مرا نمی شناسد!

هشت تيم برتر ايران اکثراً از خطه گلستان هستند و این موضوع موجب شده تا این منطقه به عنوان قطب والیبال ساحلی شناخته شود. بهمن سالمی با تاکید بر قطب بودن گلستان در والیبال ساحلی کشور اظهار کرد: استعدادهای زيادی در منطقه حضور دارند که می توانند به واليبال ساحلی کشور در آينده کمک کنند اما متاسفانه هيچ بهايی به استعدادها داده نمی شود.

سالمی در مورد کمبود حامیان مالی اظهار کرد: متاسفانه کمبود اسپانسر در استان ما چشمگير است. مثلاً ما مرحله اول ليگ به نام تعاون گنبد بازی کرده بوديم و اول نیز شديم اما يک ریال به ما پرداخت نکردند. اسپانسری در گنبد وجود ندارد که بخواهد برای واليبال ساحلی هزینه کند.

وایبال ساحلی

وی سخنانش را با گلایه از مسئولان گنبدی ادامه داد و تصریح کرد: ما چندین مقام آسيايی به دست آورديم اما رئيس هيات واليبال گنبد حتی یکبار نیز تماس تلفنی نگرفت و حتی شاید مرا نشناسد! وی حتی به استقبالمان نیامد و موفقیت هایمان را تبريک نگفت.

برای دو ساعت تمرین، چهار ساعت در راه هستیم

نفر نخست رنکینگ والیبال ساحلی کشور با وجود مشکلات زیادی به تیم ملی رسیده است. یکی از جدی ترین مشکلات سالمی نبود زمین تمرین در شهر محل زندگی خود است. وی در این باره گفت: «در گنبد زمين ساحلی نداريم و تمرينات را در آق قلا و بندر ترکمن انجام می دهيم. برایمان خيلی سخت است که برای دو ساعت انجام تمرین، چهار ساعت در راه باشیم.»

بهمن سالمی درباره برنامه آینده خود بیان کرد: در حال حاضر دو سه پيشنهاد از تیم های مختلف دارم و باید ببينم شرايط چطور پیش می رود. پیش از اتمام ماه رمضان تیم آینده را انتخاب می کنم.

وی در پایان به بیان بزرگترین هدف خود پرداخت و تصریح کرد: رسيدن به المپيک هدف اصلی من است و تا جايی که بتوانم برنامه هايم را به دقت انجام می دهم تا به اين هدف بزرگ برسم.

خبرنگار: محمدامین شعبانی

کد خبر 2790632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رحمت ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      0 0
      سلام. در ترکمن صحرا هزاران سالمی و ازمون و قائمی هست که بخاطر بومی نبودن مسئولین استانی به انان بها داده نمیشود.