۹ تیر ۱۳۹۴، ۸:۴۲

نماینده مردم بجنورد در مجلس:

توافقی که عزت ملت را زیر سؤال ببرد پذیرفتنی نیست

توافقی که عزت ملت را زیر سؤال ببرد پذیرفتنی نیست

بجنورد- نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق هسته ای که عزت ملت ایران را زیر سؤال ببرد پذیرفتنی و شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر قاسم جعفری، دوشنبه شب در همایش بصیرت افزایی هسته ای در کلام ولایت که در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ برای دست یابی به توافق جامع، افزود: ملت ایران به تبعیت از رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کند.

وی با تاکید بر این که مذاکره کنندگان نیز باید تنها در چهارچوب خطوط قرمز تعیین شده حرکت کنند، اضافه کرد: باید همه حق و حقوقات ملت ایران در این مذاکرات حفظ شود.

جعفری با اشاره به این که تیم مذاکره کننده هسته ای کشور نیز برای حفظ دستاوردها و دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی ملت ایران تلاش می کنند، تصریح کرد: با وجود این به دلیل بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن طرف مقابل باید بسیار هوشیار بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمنان غربی سعی می کنند کلمات دوپهلو را در متن توافق جامع هسته ای بگنجانند تا در آینده از این واژه های دوپهلو علیه ما استفاده کرده و زیاده خواهی کند.

وی با بیان این که بر این اساس باید تیم مذاکره کننده هسته ای بسیار هوشمندانه و دقیق عمل کند، افزود: شفافیت در تمامی واژگان متن توافقنامه جامع هسته ای بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ ضروری بوده و باید تمامی این کلمات دارای یک معنا و مفهوم و غیر قابل برداشت جداگانه و تفسیر متفاوت باشند.

جعفری اضافه کرد: مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن این بدعهدی و مکاری کشورهای غربی اصرار بر رفع تمامی تحریم ها همزمان با امضای توافقنامه هسته ای دارند چرا که می دانند در غیر این صورت بعدا بهانه گیری و زیاده خواهی آنها آغاز می شود.

وی اظهار داشت: اعضای تیم هسته ای باید همه خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبری را با دقت رعایت کنند چرا که ملت و نظام ایران به دنبال دست یابی به توافقی عزتمندانه در موضوع هسته ای بوده و توافقی که عزت آنها را زیر سؤال ببرد پذیرفتنی و شدنی نیست.

جعفری افزود: کشورهای غربی در این مذاکرات تلاش می کنند تا توافقنامه جامع به نفع آنها نوشته شود و ایران نیز به دنبال دست یابی به توافقی خوب از نظر خود است اما اگر این توافق حاصل نشد بهترین گزینه برای غرب معطل ماندن موضوع هسته ای برای دوره ای ۱۰ الی ۱۵ ساله است.

وی گفت: کشورهای غربی می خواهند در صورت نرسیدن به توافقی خوب از نظر خود، موضوع هسته ای ایران برای دوره ای ۱۰ الی ۱۵ ساله معطل بماند تا به خیال خود افرادی که اکنون در کشور مدافع حقوق هسته ای ایران بوده و مانع دست یابی به توافق ذلت بار هستند از صحنه بروند و آنها بتوانند در دهه های آینده با نسل جدید مدیران کشور مذاکره کرده و به خواسته های خود دست یابند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اما دشمنان هنوز ملت ایران را نشناخته اند و نمی دانند که نسل آینده کشور نیز همانند نسل فعلی مدافع آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی بوده و به دشمنان باج نمی دهد.

 

کد خبر 2847832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha