۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۵

وزیر بهداشت اعلام کرد:

استفاده از توان بخش خصوصی برای حل مشکل سلامت کشور

استفاده از توان بخش خصوصی برای حل مشکل سلامت کشور

ری-وزیر بهداشت و درمان گفت: امروز با استفاده از توان بخش خصوصی و ظرفیت خیرین می توان مشکلات بخش سلامت کشور را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان فیروزآبادی شهرری در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان ری با کمبود بیش از دو هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

وزیر بهداشت و درمان افزود: در حومه شهر تهران بیش از پنج هزار تخت بیمارستانی نیاز است که وزارت بهداشت و درمان تلاش دارد تخت های بیمارستان را افزایش و توسعه دهد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی دولت، خدمت رسانی مطلوب و مناسب در حوزه بهداشت  و درمان است که در این زمینه مشکلات متعددی نظیر کمبود مراکز درمانی و تخت های بیمارستانی و کمبود پرستار وجود دارد.

این مسئول با اشاره به این نکته که باید برای حل مشکلات موجود در بخش درمان و بهداشت از توان بخش خصوصی استفاده کرد گفت: امروز با استفاده از توان بخش خصوصی و ظرفیت خیرین می توان مشکلات بخش سلامت کشور را کاهش داد.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: امروز باید مانند کشورهای دیگر دنیا زمینه مشارکت بخش خصوصی در بهداشت و سلامت فراهم شود و تسهیلاتی نظیر در اختیار قرار دادن زمین و تضمین خرید خدمت با سود منطقی را به آنان ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود در بیمارستان فیروزآبادی و هفتم تیر اشاره کرد و بیان داشت: بیمارستان فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر نیاز به بازسازی دارند و باید برای این موضوع نیز از توان بخش خصوصی کمک گرفت.

این مسئول با تأکید بر اینکه بیمارستان فیروزآبادی با ۹۰ سال قدمت به خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و بیماران می پردازد، یادآور شد: البته مشکلات مربوط به کمبود تخت های بیمارستانی و اورژانس در بیمارستان فیروزآبادی بیش از بیمارستان هفتم تیر است.

وزیر بهداشت گفت: بر اساس تصمیم گیری های به عمل آمده و در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم، مرکز سی تی اسکن بیمارستان فیروزآبادی هر چه سریعتر راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 2848271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha