۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱

مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد:

آذربایجان شرقی ۱۷۵۶ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد

آذربایجان شرقی ۱۷۵۶ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد

تبریز - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: تا کنون یکهزار و ۷۵۶ اثر این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: تا کنون یکهزار و ۷۵۶ اثر استان در حوزه میراث غیرمنقول شامل محوطه ها و بناهای تاریخی، ناملموس و طبیعی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز هشت اثر از استان به این فهرست افزوده شده اند، تصریح کرد: یک هزار و ۷۱۶ مورد از آثار ثبت شده در این فهرست آثار غیر منقول (محوطه و بنای تاریخی)، ۳۱ اثر معنوی و ۹ اثر طبیعی آذربایجان شرقی محسوب می شوند.

حق پرست در مورد آثار ثبت شده سال گذشته نیز گفت: خانه اربابی روستای دیزج خلیل در شهرستان شبستر، خانه صدرالاسلامی مراغه، عمارت تومانیانس وینق، خانه سرکاراتی تبریز در فهرست آثار غیرمنقول و غار هامپوئیل مراغه، غار دیبی یوخ گول آخیر ورزقان و آبشار سرکند دیزج در فرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی را اقدامی شایسته در جهت حفظ آثار تاریخی دانسته و خاطر نشان کرد: ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی یک مسئولیت همگانی برای حفظ و نگهداری از آثار ثبت شده ایجاد می کند چرا که آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی متعلق به همه مردم کشور است و حفظ و نگهداری آن نیز وظیفه ای ملی است.

کد خبر 2849039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha