۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۲

مدیر کل دامپزشکی اردبیل در گفتگو با مهر؛

دو میلیون راس دام در اردبیل واکسینه شدند

دو میلیون راس دام در اردبیل واکسینه شدند

اردبیل – مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲ و نیم میلیون راس دام سبک و سنگین در این استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق صالحی بعداز ظهر چهارشنبه در حاشیه هماهنگی برنامه های واکسیناسیون دامی تصریح کرد: تاکنون در سطح استان بیماری خطرناک دامی مشاهده نشده است و واکسیناسیون در زمان صحیح خود انجام می شود.

وی افزود: واکسیناسیون بر علیه تمامی بیماری ها انجام می شود و به ویژه واکسیناسیون بیماری های خاص از جمله تب برفکی، بروسلوز، آبله و هاری که در گروه بیماری های استراتژیک هستند به صورت رایگان انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در مابقی بیماری ها از ظرفیت بخش خصوصی برای واکسیناسیون استفاده می شود و با این وجود در صورتی که بیماری خاص گسترش یابد، دامپزشکی نسبت به کنترل زودهنگام آن اقدام می کند.

به گفته صالحی ۴۰ داروخانه دامپزشکی در استان دایر است و توزیع این تعداد به شکلی بوده که حتی در بخش ها و روستاها مشتری می تواند در کمتر از نیم ساعت به داروخانه دسترسی داشته باشد.

وی افزود: حتی در ییلاقات آلوارس و سبلان نیز به سادگی دسترسی به دارو فراهم شده و اینطور نیست که به دلیل عدم دسترسی به دارو و یا کمبود آن بیماری خاصی شیوع داشته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه واکسیناسیون در بازه های زمانی خاصی در طول سال برنامه ریزی می شود، اضافه کرد: اجرای صحیح این طرح نیازمند مشارکت روستاییان است.

صالحی افزود: انتظار می رود در صورتی که دامداران بیماری خاصی را در دام خود ملاحظه کردند در کوتاه ترین زمان ممکن دامپزشکی را مطلع سازند.

 

کد خبر 2849337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha