پیشروی های نیروهای مردمی کُرد در تل ابیض

پیشروی های نیروهای مردمی کُرد در تل ابیض

نیروهای حمایت مردمی کُردی بر منطقه ای در تل ابیض در مرز با ترکیه مسلط شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، نیروهای حمایت مردمی کُردی بر منطقه ای در شهر تل ابیض که روز گذشته آن را اشغال کرده بودند مجدد مسلط شدند.

ابیض( تل أبيض) مرکز شهرستان تل ابیض از توابع استان الرقه در سوریه است. این شهر در کنار مرز ترکیه قرار گرفته و گذرگاه مرزی تل ابیض نیز در این شهر است. جمعیت شهر نزدیک به ۳۰ هزار نفر است. کردها و اعراب ساکنان این شهر را تشکیل می‌دهند.

در نبردهای میان کردهای سوریه و  داعشی ها، تروریستها در قتل‌عامی ۴۵۰ تن از کردهای تل ابیض را کشتند که ۱۲۰ تن آنان کودک بودند. پس از تسلط داعش بر شهر بسیاری از کردها مجبور به مهاجرت شدند ولی در نهایت نیروهای کرد داعشی ها را از آنجا بیرون راندند. روز گذشته تروریستهای داعش بر مناطقی از تل ابیض مسلط شده بودند.

همزمان منابع سوری اعلام کردند: ابو احمد الجلبی مسئول مالی داعش در منطقه وادی بردی در حومه دمشق به هلاکت رسیده است. وی در درگیری های داخلی این گروهک به هلاکت رسیده است.

خبر دیگر اینکه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: پنتاگون و ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف بین المللی نیازی به ایجاد منطقه حائل در سوریه در مقطع کنونی نمی بینند. جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ایجاد چنین منطقه ای با دشواری های فراوان روبرو است از سویی، ائتلاف بین المللی در حال حاضر از ایجاد چنین منطقه امنی حمایت نمی کند.

وی از طرح ترکیه در این زمینه ابراز بی اطلاعی کرد.

کد خبر 2849343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha