۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶

170 میلیارد ریال صنایع دستی توسط عشایر ایلام تولید شد

170 میلیارد ریال صنایع دستی توسط عشایر ایلام تولید شد

ایلام - مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: 170 میلیارد ریال صنایع دستی توسط عشایر ایلام در سال جاری تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان آبدانان اظهار داشت: عشایر استان ایلام در بخش تولید یکی از قشرهای موفق جامعه هستند چراکه در بخش های مختلف دامی و صنایع دستی میزان تولیدات بسیار قابل توجه است.

وی عنوان کرد: طی سال جاری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال صنایع دستی شامل چیت، جاجیم و  سایر محصولات توسط عشایر تولید شده که در بازارهای مختلف به فروش رسیده است.

سلیمی افزود: عشایر می توانند با فراهم شدن امکانات و تبدیل پشم به الیاف و با کمک صنایع تبدیلی، صنایع دستی نظیر نمد، جاجیم، قالی، گبه، کلاش تولید کنند.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام با بیان اینکه ۱۰ هزار خانوار عشایری ایلام ۱۱ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهند افزود: این جمعیت  توانسته میزان تولیدات خود را به هفت هزار و۹۰۰ تن گوشت، یک هزار و ۵۷۰ تن پشم و مو، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۷۲ تن کشک و ۲۵ هزار و ۱۷۸تن شیر برساند.

این مسئول افزود: جامعه عشایری در استان ایلام  با ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار، جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر دارند که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک پرورش می دهند.

مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: همه ساله ۹ هزار و ۳۳۲ تن انواع محصولات و فرآورده های دامی از سوی عشایر استان تولید می شود.

 

کد خبر 2849458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha