۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴

استاندار کرمانشاه خبر داد:

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از کاهش نرخ بیکاری در استان به میزان یک درصد و رسیدن به جایگاه ششم کشور در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی بابادی شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، از کاهش متوسط نرخ بیکاری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بر اساس آمار اعلام شده، این استان از جایگاه نخست کشوری در زمینه بیکاری به جایگاه ششم رسیده است.

استاندار کرمانشاه افزود: متوسط نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار ۹۳، ۱۴ و هفته دهم درصد بوده که با یک درصد کاهش در بهار ۹۴ به ۱۳ و هفت دهم درصد رسیده است.

وی بر پیگیری پروژه های نیمه کاره در استان تأکید کرد و گفت: در کشور ما پول، منابع و امکانات بسیاری وجود دارد و با اصرار، پافشاری و پیگیری جدی می توان امتیازات لازم را برای استان کرمانشاه کسب کرد و از موقعیت های استان بهره برد.

رضایی به واحدهای زیرپله ای که بدون مجوز فعالیت می کنند اشاره کرد و افزود: واحدهای زیرپله ای و روپله ای مربوط به الان نیست و از سالها قبل وجود داشته است و از آنجا که تعطیلی این واحد ها موجب از بین رفتن شغل های بسیاری می شود، می بایست آنها را ساماندهی کرد تا اشتغالزایی بیشتری ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دولت خیلی به درآمد شهرک های صنعتی نیازی ندارد اما برای درآمدزایی خودشان باید طی حرکتی بصورت خوشه ای شکل گیرند.

وی محدودیت برخی منابع استان را دلیلی برای ایجاد شغلهای جدید عنوان کرد و افزود: بسیاری از اعتبارات عمرانی را می توان به سمت ایجاد اشتغال واقعی سوق داد و بسیاری از مشکلات را حل کرد.

رضایی ادامه داد: مشکل ما این است که کسی به شغل های جدید فکر نمی کند، لذا تمامی دستگاه های استان کرمانشاه ملزم هستند طی یک زمانبندی مشخص یافته ها و  طرح های اشتغالزایی خود را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های قانونی ایجاد شده در رفع موانع تولید و همچنین تداوم آرامش حاکم بر استان کرمانشاه استفاده کرد و با همکاری بانک ها در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کرد. 

کد خبر 2849589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha