۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۰

مهر گزارش می دهد؛

مشکلات روستای بخش مرکزی دامغان پیگیری شد/ کمبود آب دغدغه کشاورزان

مشکلات روستای بخش مرکزی دامغان پیگیری شد/ کمبود آب دغدغه کشاورزان

دامغان- فرماندار شهرستان دامغان در راس هیئتی از مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در روستاهای حداده، مؤمن آباد، کلاته ملا و مراد آباد، مسائل و مشکلات این روستاها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد که از صبح پنج شنبه برای بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان دامغان در این مناطق حضور یافته بود در عصر همین روز نشستی با اعضای شوراها، دهیاران و معتمدین این روستاها در محل بخشداری مرکزی برگزار کرد و در این نشست با اشاره به اینکه بستر عمده فعالیت روستاهای شهرستان کشاورزی است به مدیریت مصرف منابع آب تأکید کرد و اظهار داشت: تغییر اصلاح ساختار الگوی کشت مهم و ضروری بوده که کشاورزان ما در روستاها باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: گرانی آب زراعی با توجه به هزینه های استحصال، انتقال و ...، نبود امکانات مناسب برای ذخیره سازی و انتقال آب کشاورزی، عدم مصرف بهینه آب زراعی از سوی کشاورزان سه مشکل مهم ساختاری تأمین آب کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان دامغان است.

ضرورت تأمین امنیت اقتصادی در مناطق روستایی

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان مشکل عمده کشاورزان را کمبود ماشین آلات کشاورزی، استهلاک بالای ماشین آلات به دلیل عدم بهره برداری درست در نتیجه کوچک بودن واحدهای تولیدی در مناطق روستایی، پس انداز کم کشاورزان تا خرده مالک (دارای عرصه های فعالیت محدود) در مناطق روستایی به علت اقتصادی نبودن فعالیت آنها و ... برشمرد.

وی همچنین به تدوین اهداف بلند مدت توسعه روستایی و کشاورزی در قالب اهداف توسعه ملی اشاره داشت و افزود: بهبود راندمان مصرف آب در کشاورزی مناطق روستایی، تأمین امنیت اقتصادی در مناطق روستایی، ایجاد صنایع دسته بندی و تبدیلی محصولات کشاورزی و در یک کلام بالا بردن ضرایب امنیت اجتماعی و امنیت اقتصادی برای فعالان بخش کشاورزی در مناطق روستایی از ضروریات توسعه پایدار کشاورزی است.

مجدد در این نشست همچنین به بررسی و حل مشکلات روستاها تأکید و خدمت به قشر زحمتکش روستایی را افتخار بزرگ برشمرد.

کمبود آب مهمترین دغدغه کشاورزان

مشکل خاک رس و آهک، کمبود معلم در مدارس روستا، عدم سرویس دهی سازمان اتوبوسرانی به روستا، مشکلات چاه عبدالله آباد، مشکل بند خاکی خراسانی، کمبود آب شرب و هدر رفت آب در کانال های خاکی، مشکل باغات پسته، گاوداری ۴۰۰ رأسی، نبود کارخانه سورتینگ پسته، عدم جدول کشی، فرسودگی لوله های آب شرب و شبکه انتقال آب، مخابرات، عدم مرمت جاده ورودی روستا، کمبود آب کشاورزی و ... از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی شوراها، دهیاران و معتمدین در محل روستاهای حداده، مؤمن آباد، کلاته ملا و مراد آباد بود که خواستار رسیدگی و حل آنها از سوی مسئولان شدند.

روستای حداده، مؤمن آباد، کلاته ملا و مراد آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان دامغان و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان واقع شده اند.

کد خبر 2850045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha