۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹

معاون اداره پنبه، دانه های روغنی و گیاهان صنعتی:

سالانه ۸۰ هزار هکتار سویا در کشور کشت می شود

سالانه ۸۰ هزار هکتار سویا در کشور کشت می شود

گرگان- معاون اداره کل پنبه، دانه های روغنی و گیاهان صنعتی با بیان اینکه سالانه ۸۰ هزارهکتار سویا در کشور کشت می شود، گفت: با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی سطح زیر کشت سویا به ۳۵۰ هزار هکتار می رسد.

​به گزارش خبرنگار مهر، شاپور شکاری ظهر جمعه در کارگاه آموزشی دانش فنی و تکنولوژی ارقام جدید سویا اظهار کرد: درتلاش هستیم با برنامه های ۱۰ ساله سطح زیر کشت سویا در کشور را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه گلستان سرآمد کشت سویا است، افزود: استان های اردبیل، لرستان و مازندران استان های دیگری هستند که سطح زیرکشت سویا دارند.

شکاری ادامه داد: همکاری خود را با یک شرکت انگلیسی شروع کرده ایم تا با وارد کردن ارقام جدید سویا ۸ استان را به صورت الگو مورد بررسی قرار دهیم.

وی گفت: ۱۰ رقم جدید بذر سویا در ۸ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، فارس، مازندارن، گلستان، اردبیل و لرستان کشت می شود.

معاون اداره کل پنبه، دانه های روغنی و گیاهان صنعتی افزود: در تلاش هستیم سطح زیر کشت سویا را در آینده به ۱۸ استان کشور افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: این شرکت از ابتدای کشت تا آخر برداشت همراه با کشاورزان است و با توجه به فن آوری روز مزارع زیر کشت سویا را نظارت می کنند.

شکاری با بیان اینکه اولین سال کشت این بذرها است، تصریح کرد: زودرس بودن و عملکرد بازدهی بالا از ویژگی های این ارقام جدید سویا است.

وی اظهار کرد: به طور متوسط هر ساله ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سویا گلستان بوده است که امسال به دلیل خشکسالی و کمبود بارش ها هنوز به نصف این مقدار هم در استان نرسیده است.

معاون اداره کل پنبه، دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی افزود: در مازندران هم با توجه به اینکه سویا به‌صورت دیم کشت می‌شود زارعین نتوانسته طبق برنامه کشت پیش بروند و امیدوارم تا پایان فصل کشت و با بارندگی سطح زیر کشت افزایش پیدا کند.

کد خبر 2850289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha