۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰

ساخت «لامبورگینی دست‌ساز» در مشهد!

ساخت «لامبورگینی دست‌ساز» در مشهد!

خبر ساخت یک «لامبورگینی» وطنی در مشهد آنقدر جذاب هست که به سراغ سازنده این ماشین برویم و پای حرف‌هایش بنشینیم.

مجله مهر -فاطمه حکیمی: ساعت ۶ عصر ماشین را جلوی کارگاه ساده آقای ریحانی پارک می‌کنم و بلافاصله با او و پسرش مواجه می‌شوم. پسربچه ۹ ساله‌ای که پدر معتقد است کار اصلی ساخت ماشین را او انجام داده است! سر صحبت را هم اول او باز می‌کند و از نحوه ساخت ماشین می‌گوید. «ایلیا» آنقدر جدی و فنی از مراحل ساخت لامبورگینی می‌گوید تا کم‌کم باورم بشود که حرف‌های پدر تعارف نیست؛ پسر هم به اندازه پدر برای ساخت این ماشین عرق ریخته است!

لامبورگینی

از کودکی به خودرو علاقه داشتم

محمدرضا ریحانی ۴۴ ساله است و در رشته مهندسی برق تحصیل کرده. چند سالی می‌شود که  ازدواج کرده و صاحب یک پسر و دو دختر است. وقتی از او می پرسم چه شد که به فکر ساختن لامبورگینی وطنی افتادید، می‌گوید: «همیشه از کودکی به ساخت خودرو علاقه داشته‌ام.» آقای ریحانی یک سال و نیم پیش شروع به ساخت لامبورگینی‌اش کرده و وقتی می گویم چرا لامبورگینی؟ جواب می‌دهد: «وقتی پروژه‌‌ای را شروع می‌کنم و حالا که دارم زحمتش را می‌کشم، دلم می خواهد بهترین نوعش را انتخاب کنم و به نظرم لامبورگینی بهترین بود و از نظر اقتصادی بدنه‌اش به شکلی است که اگر بخواهم بازتولیدش هم بکنم برایم سود دارد.» وقتی بدانی لامبورگینی با پلاک موقت برای صاحبش چیزی حدود ۲ میلیارد تومان آب می خورد، جواب آقای ریحانی معنای بهتری پیدا می کند.

ساخت

تصاویری که این خودروساز ایرانی از مراحل ساخت بدنه خودروی لامبورگینی ثبت کرده است

هر نوع دستگاهی را می‌توانم بسازم

تقریبا ۲ماهی می‌شود که کارش تمام شده. قبل‌ترها از این کارها زیاده می کرده است. مدت ۴ سال در کار ساخت دوچرخه بوده و دوچرخه‌های دنده‌ای و کمک‌دار تاشو و موتوردار ساخته است: «خیلی دستگاه‌ها را ساخته‌ام. دستگاه تراش، دستگاه کوره رنگ، دستگاه پرس هیدرولیک، ربات ساخت جوشکاری و...همه را خودم می سازم.» بعد هم مدتی در کار ساخت ماشین آلات صنعتی بوده. آقای ریحانی مدعی است هرنوع دستگاهی را می تواند بسازد؛ اما با وجود امکانات بهتر کارهای بزرگ‌تری می تواند انجام بدهد: «درکارگاهی که دارم فضا مناسب نیست باید کارگاه بزرگ‌تری بگیرم و به فکر یک کارگاه بزرگ‌تر هستم.» بعد هم مشغول ساخت ماشین‌های صنعتی شده و دست آخر هم علاقه زیاد، او را به سمت ساخت خودرو کشیده است.

لامبورگینی

لامبورگینی را به خاطر پسرم ساختم

درست است که او علاقه زیادی به ماشین دارد؛ اما ایده ساخت مدل لامبورگینی را پسرش ایلیا به او داده است. ایلیا علاقه زیادی به لامبورگینی دارد. آقای ریحانی می‌گوید: «بیشتر به خاطر پسرم آن را ساختم.» در آینده هم می‌خواهد  تعدادی از این ماشین تولید کند و بعد به سراغ کارهای جدیدتری برود و از کارهای جدید تر و بهتر، نمونه سازی کند.

کپی‌سازی یک صنعت است

آقای ریحانی مشکلی با کپی‌کاری‌هایش ندارد و اتفاقا معتقد است کپی سازی یک صنعت است و کسی که کپی سازی می‌کند، می شود صنعت کار!

او می گوید: «خود ژاپن زمانی  موتورهای ایتالیایی و ماشین‌های آمریکایی را کپی می کرده و بعد به این حد رسیده یا مثلا همین چین! شما می‌دانید که چین یکی از بزرگترین کپی کاران است؟ اما به چین هم می گویند کشور صنعتی! درصورتی که کارشان کپی است. البته هر ماشینی باید اول قالب و بدنه ‌اش طراحی و ساخته شود و امکانات خاصی می‌خواهد؛ اما من روش خاصی را ابداع کرده ام که هر ماشینی را به راحتی می‌توان تولید کرد. اما نمی‌توانم بگویم! البته شاید جای دیگر کسی این کار را کرده باشد؛ اما من اطلاعی ندارم.» درست است که این ماشین از لحاظ ظاهری خود لامبورگینی است؛ اما از لحاظ فنی با آن تفاوت دارد. لامبورگینی ۱۲ سیلندر است و ۴۰۰ کیلومتر سرعت دارد؛ اما این ماشین ۸ سیلندری است و تنها ۲۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

لامبورگینی

فقط با ۱۵۰ میلیون لامبورگینی ساختم

اگر کسی بخواهد در ایران لامبورگینی وارد کند و بتواند پلاک موقت آن را به پلاک دائمی تبدیل کند، نزدیک ۸ میلیارد تومان هزینه‌اش می‌شود؛ اما آقای ریحانی با کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان آن را ساخته است: «در ساخت یک هزینه مالی داریم و یک زمانی که برای من یک سال و نیم طول کشید؛ یعنی تمام کارهایم را کنار گذاشتم و به ساخت این ماشین چسبیدم!» آقای ریحانی موفق شده هزینه ساخت را خیلی پایین بیاورد و این را یک موفقیت بزرگ می‌داند. به نظر او می شود خیلی ارزان‌تر هم این دست ماشین ها را تولید کرد.

لامبورگینی را از روی چند تا عکس ساختم

برای ثبت این ماشین به پارک فناوری رفته؛ اما استقبال خاصی از او نکرده‌اند به خاطر اینکه گفته‌اند کارش اختراع محسوب نمیشود و کپی است؛ اما او اعتقاد دارد کپی کاری دوحالت دارد: «زمانی یک ماشین وجود دارد و یک گروه متخصص آن را دقیقا بازسازی می‌کنند و قطعه به قطعه آن را می‌سازند؛ اما حالت دیگرش موتور و شاسی ماشین است و بدنه تغییر می‌کند؛ مثلا موتور این ماشین موتور بیوک است؛ اما من قالب بدنه لامبورگینی را فقط از روی چند تا عکس درست کرده‌ام.»

لامبورگینی

اجرای طرح اولیه لامبورگینی با گِل!

آقای ریحانی از این ناراحت است که شرکت های خودروسازی استقبال خاصی از کارش نکرده‌اند. او به کانون مخترعین دانشگاه فردوسی مشهد هم رفته؛ اما برای کارش ارزشی قائل نشده‌اند و نظرشان این است که این کار اختراع و فناوری جدیدی به حساب نمی‌آید؛ گرچه او فکر می‌کند که سایپا و ایران خودرو هم اینچنین دستگاهی را ندارند که ماکت یک ماشین را بسازند. ماکتی که او اول طرح ‌آن را با گِل زده و بعد هم با گچ و کامپوزیت قالب ریزی کرده است.

هیچ کس از من حمایت نکرد

آقای ریحانی مسیر سختی را آمده وتوی کار ناامید هم شده؛ اما وقتی با استقبال بعضی از بازدیدکنندگانش مواجه می‌شود و تشویق هایشان را می‌بیند، دوباره امیدوار می‌شود و حتی ایده می‌گیرد تا کار را به پایان برساند. خودش می گوید :«هرکس به اینجا آمده تعجب میکرده که چطور در یک کارگاه ساده با امکانات کم توانسته‌ام این کار را به پایان برسانم.»
مثل هر تولیدکننده‌ای آقای ریحانی هم دلش می خواسته حمایتش کنند تا با کیفیت بهتری کارش را به انجام می‌رسانده، خط تولید راه می‌انداخته و استانداردهای بهتری را رعایت می کرده و هنوز هم امیدوار است که این کار شدنی بشود. می‌گوید: «من انتظار داشتم حداقل یک مدرک افتخاری به من می‌دادند تا لااقل تشویقی برای دیگران باشد و ایده‌ای باشد برای کسانی که می خواهند وارد این فضا بشوند و جنبه مثبتی برایشان داشته باشد.» با همه این گلایه‌ها، آقای ریحانی از کسانی که او را حمایت کرده‌اند، تشکر می‌کند و در جای جای مصاحبه از من می‌خواهد که از کسانی که او را کمک کرده‌اند هم یادی بکنم!

نمایشگاه بین‌المللی خودرو و رونمایی از لامبورگینی‌ ایرانی

آقای ریحانی هنوز هم پرانرژی و فعال است و یک لحظه هم در کارگاهش نمی‌نشیند. پسرش ایلیا هم با اینکه دانش آموز دبستانی است؛ اما اطلاعات خیلی خوبی در حوزه فنی دارد و همراه پدر در گارگاه مشغول است. حالا نمایشگاه بین اللملی مشهد در بخش خودرو یک غرفه رایگان در اختیارش قرار داده تا با افتتاح آن، ماشین را به نمایش عمومی بگذارند. این نمایشگاه ۵۰ روز دیگر در مشهد آغاز به کار خواهد کرد.
محمد رضا ریحانی قصد دارد ۱۶ شهریور سفری را از مشهد به بندرعباس آغاز کند. او می خواهد ۳۰ شهریور روز جهانی صلح، لامبورگینی پرشین گلفش را که نشان‌دهنده توانمندی ایرانی است به خلیج همیشگی فارس برساند و وقتی می
پرسم چرا اسم ماشین را لامبورگینی پرشین گلف گذاشته اید؟ با لبخندی از سر شوق می‌گوید: «عرق ملی!» 

DSC_00061.jpg

خودروی لامبورگینی آونتادور به تعداد ۶۰۰ عدد در کل دنیا ساخته شده و نمونه ساخته شده توسط آقای ریحانی در حال حاضر به عنوان نمونه با موتور ۸ سیلندر ۲۲۰ اسب بخار با طراحی گیر بکس خود سازنده قابلیت حرکت و مانورهای اساسی رانندگی را دارد و بر اساس اطلاعات ارایه شده قابلیت نسب دو موتور ۸ سیلندر بر روی این خودرو وجود دارد.

گفتنی است این خودرو که (lamborghini persian gulf) نام گذاری شده است قرار است به صورت نمایشی با همکاری شرکت ایرانی «حامیان مالی دادمهر» به عنوان سفیر صلح ایران از شمال کشور تا خلیج فارس با شعار صلح جهانی مسیر مختلفی را از شهر های مختلف کشور طی نماید.

کد خبر 2850432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      52 12
      آفرین
    • ايراني ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      39 15
      اگروارد كننده بود ارز دارو هم بهش ميدادند.
    • الهام حکیمی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      48 8
      واقعا دست مریزاد! امید که این دست افراد با انگیزه و عرق ملی و توانمند را حمایتی باشد!!
    • مجتبی ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      56 13
      ما کشوری هستیم پراز استعداد، حتی رسول خداهم درحدیثی به هوش ایرانی ها اشاره کردن اما برخی فقط چشمشون به مذاکرات و طرف غربیه!به خدا اگه مسئولان کشور به توان داخلی درعمل ونه در حرف، بها بدن اونوقت هیچ تحریمی دیگه اثر نخواهد کرد، البته بنده مخالف ارتباط با دنیا نیستم ولی ارتباط همراه با احترام رو قبول دارم
    • بهروز ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      37 6
      خیلی جالب بود. آدم خلاقی بنظر میاد.
    • هموطن ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      31 5
      واقعا زیباست
    • شایان ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      لگن
    • مرتضی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      20 17
      من هم به نوبه خودم ساخت چنین خودرو را به جنابعالی تبریک می گویم و به عنوان مترجم آمادگی همکاری خود را اعلام می کنم.
    • ﺣﻤﻴﺪ ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      37 8
      ﺁﻓﺮﻳﻦ ﺑﺮ ﺗﻮ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻦ اﻣﻴﺪ ﺩاﺭﻡ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺴﻮﻭﻻﻥ ﺫﻳﺮﺑﻄ ﻗﺮاﺭ ﺑﮕﻴﺮﺩ
    • احمد سهبازی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      29 5
      اقا احسنت واقعا عالی بود باید به چنین افرادی بها داده بشه باورم نمیشه چنین چیزه بشه تو کارگاه ساخت
    • احد شهبازی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      36 3
      احسنت باور کردنی نیست خودرو سازمون تو کپی کردن محصولات هم مشکل دارن باید به چنین افرادی بها داد
    • محمد ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      21 8
      واقعا خسته نباشی مرد. خیلی زیباست. ان شاء الله پیشرت های آینده شما موانع را از سر راه بر خواهد داشت.
    • رضاpsg fra arsenal ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      38 5
      چرا کسی ازش حمایت نمیکنه جای تاسفه
    • هاشم ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      24 3
      سلام و عرض ادب درود بر توانایی و پشت کارت دوست عزیز به امید موفقیتهای بیشتر
    • عزیزی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      13 6
      عالی. من تو کار ساخت بودم واقعا کف کردم.
    • سهيل ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      36 4
      واقعا درود به اين استعداد ناب ايرانى فقط اگه کمکش ميکردن يه موتور v12 از شرکت لامبورگينى ميتونست بخره محشر ميشد اونوقت ما با اين همه استعداد داريم ماشيناى دهه نود فرانس و کره رو. منتاژ ميکنيم
    • هادی ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      25 2
      احسنت قابل توجه خودرو سازای کشور 2 نفر در یک سال و نیم!!!!!!!!!!!!! شما .....!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • سعید ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      20 1
      الان اگه خارج از کشور اینو بفهمن میبرنش اون طرف با کلی مزایا حالا هی تحویلش نگیرید
    • حسن ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      12 0
      نصب درست است نه نسب دلبندم!
    • اسحق ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      20 1
      احسنت به این همه غیرت ایرانی بودنت14
    • محمدرضا ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      14 1
      واقعا محشره
    • رضا حبیبی ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      12 3
      با سلام دوستان عزیز اینجانب رضا حبیبی مدیر تحقیق و توسعه گروه بین المللی دادمهر می باشم از آنجایی که گروه دادمهر به عنوان حامی این خودرو به مدت 1 سال قرار دادی را در همه ی حوزه ها با آقای ریحانی منعقد نموده است در صورت تمایل برای فعالیت های اسپانسری و سرمایه گذاری با ما در ارتباط باشید با تجدید تشکر
    • مسعود ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      6 4
      واقعاافرین به این ابتکار عمل وخسته نباشید به شماوهمه عزیزانی که افتخارایران زمین هستید.طرف دیگه صحبتم هم اقاشایان هست که چشمهای نقص بینش رودرست بازنکرده واحتمالن صفت وخصلت شخصی خودش روکه درخور افرادی مثل خودش هست روبجای یه خسته نباشید ساده برای دوست زحمتکشمون نوشته...واقعاجای تاءصف داره.
    • کمال ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      7 3
      جای افتخاره که همچین خودروی درايران تولید شده، قابل توجه سايپا وایران خودرو که هرسال بایه چراغ ویه سینه جدید میگن ماشین سال وچند میلیون میکشن روقیمت این لگنا
    • مهدى ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      2 2
      ايولا. بازم هوش و استعداد ايرانى... لطفا قبل از انجام سفر يک اطلاع رسانى مناسب شود... ما جوانان شهرستان فردوس پيشاپيش در مسير سفرتان به بندرعباس خيرمقدم عرض ميکنيم.
    • حشمت اله حکیمی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      5 2
      باسلام ازاینکه خبرگزاری مهرزحمت تهیه گزارشی ازاین نووسیاق رامتحمل نموده صمیمانه تشکرمیکنم,زیراوقتی کمترین حمایتی ازمبتکران عزیزکشورمان نمیشود,تهیه چنین گزارشهایی ازابتکارامثال آقای مهندس ریحانی که درجامعه خلاق کشوراسلامیمان کم هم نبوده ونیستند,نمیدانیدچه شوق وشوری دردلشان ایجادشده که هستندافرادی که این زحمات رابه تصویربکشندتانبوغ پنهان دیگرمبتکران کشورعزیزمان راآشکارسازند. حال نوبت دست اندرکاران صنایع کشورمان است تاازاین دست خلاقیتهاحمایتی پیوسته داشته وموجب اعتلای صنعتی شکوفادرکشورگردند.
    • حمید اسدی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      5 6
      از مدیران تولید سایپا خواهش میکنم یک پست ریاست در قسمت طراحی و تحقیقات و نواوری به ایشان بدهند،یا خودشان به اداره تحقیقات و نو اوری سایپا بروند و کارشان را معرفی کنند،حتم دارم که همکاری میکنند .
    • ابراهیم شادمهری ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      5 3
      با توانایی بالا در ساخت ، چرا یک طرح جدید نمیسازه ؟! من طراح خودرو هستم . اگر کسی تلفن یا آدرس این آقا رو داره لطف کنه . من خودم هم مشهد هستم . شماره من 09155812247
    • pershin gulf busher ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      5 2
      سلام خسته نباشی قهرمان هیچ به دل نگیر اگر حمایت نشدی اگر ماشین شما را معرفی میکردن کسی دیگه پراید سمند نمیخرید رودستشون باد میکرد وقتی رو خط تولید بره تولید انبوع برسه قیمت کاهش میابه
    • میلاد کرمی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      2 3
      سلام اگر نمونه واقعی این ماشین رو خواستید من حاضرم در کیش بهتون معرفی کنم و بتونید از نزدیک ماشین رو ببینید و الگو برداری کنید.
    • بنیامین. ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      4 2
      دمش گرم شرکتای ایران خودرو و سایپا یاد بگیرن
    • سيد يونس موسوي ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      2 14
      سلام.به نظرم اين كار فقط يك كپي محسوب ميشه كه تازه بازم كپي خوبي نيست.كپي به هيچ عنوان صنعت نيست و فقط باعث ميشه تو زمينه طراحي درجا بزنيم.اين كار ارزش حمايت نداره؛كپي به هيچ عنوان ارزش حمايت نداره
      • وحید اشنو IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
        3 0
        والا کپیه هرچی هست خیلی بهتر از آشغالهای ایرانخودرو وسایپاس شما ظاهرشو نبین باطنشو بسنج که اگه بره تو خط تولید قیمت ماشین سازای آشغالی نصفه هم کمتر میشه
    • Milad ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      7 1
      بده سايپا فردا لامبورگيني وانت بهت تحويل مي ده . ايول دمت گرم كاش خودرو ساز ها هم مثل شما بودن
    • ناشناس ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      4 5
      بسيار عالي دستت درد نكنه
    • ناشناس ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      4 1
      داداش دمت گرم خیلی کارت عالی بود احسنت خیلیا که ادعای .....یادبگیرن باید ازاین افراد استقبال وپشت گرمی بدن تا اختراعات بیشترازشون ببینیم
    • نقي معمولي ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      6 1
      مگه ميشه ؟!!! مگه داريم ؟؟!!!
    • سید سعید ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      4 2
      احسنت بسیار عالیه دمت گرم
    • روح اله ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      4 1
      فوق العاده است ولی در جواب دوستانی که میگن باید ایشون حمایت بشه :اگه یه وام بزرگ به سازنده این خودرو بدن دیگه دست از کار میکشه و میره تو کار دلالی این طبیعت پوله...
    • مردم ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      3 1
      خیلی عالی بود ناامید نشو
    • سینا ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      2 2
      باعث غرور و فاتخار ، شما باید مدیر عامل جنرال موتور یا فورد و لامبورگینی بشین و مطمئنا حیف شماست برای ایران. موفق باشین
    • پیمان رحمانی ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      2 1
      بنازمت .
    • حسن ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      2 1
      هرچه که میخواد باشه اماکپی هم هنره. ...سايپا وایران خودرو بااون همه دفترودستک ودستگاه کپی هم نمیتونن بکنن. ....واقعآ عاليست. ...پی گیری کنید ببینید چجوری کشورهای دیگه میقاپنش. .....دمش گرم خسته نباشید
    • مصطفی ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      3 1
      این کار خیلی هم ارزش داره کسی که در یک کارگاه کوچک و کم امکانات٬ فقط با دیدن چند عکس این طور ماشینی بسازه اگه امکانات داشته باشه چی می سازه؟! شما به استعداد این مهندس با غیرت ایرانی نگاه کن نه محصولی که ساخته
    • پیام ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      0 1
      باعث افتخارید و لایق بهترین
    • صابر ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      2 1
      خدایی دمش گرم که آرزوی بچه شو به واقعیت تبدیل کرده خیییییلی دمش گرم.در ضمن همه خودرو سازهای مطرح دنیا (خودروساز و نه مونتاژکار مثل سایپا و ایران خودرو) واحدی برای طراحی و توسعه محصولاتشون دارند که قطعاً جای ایشون همچین جاییه
    • علی ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      2 3
      اگر این مسولین بی کفایت دست از سر ما بردارن ایران تبدی به گلستان میشود دولت باید از شما استفاده کنه اگر نکنه داره با تیشه به ریشه های خودشون میزنن چون دیگه نمیتونن رو مردم حساب کنن
    • محمد ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      1 1
      واقعا افرین به این مرد، من این ماشین تو شاندیز دیدم و ازش فیلم گرفتم و فکر کردم لامبورگینیه ، فقط از پلاکش تعجب کرده بودم چون روش زده بود خلیج فارس و پلاک موقتم نبود ، هیف که حمایت نکردن ما با این طراحی ها حداقل از نظر طرح تو جهان می تونیم از نظر خودرو جایی داشته باشیم و اونم با همچین طرح های اسپرتی و قطعا افردای هم پیدا میشن که بتونن مث این اقا که طراحی خوب کرده موتور خوب هم بسازن برا این خوردو ها من اگه قدرت مالی داشتم سعی میکردم یک خط تولید برای همچین افرادی توی ایران راه بندازم .
    • حمید ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      5 1
      آفرین به آقای ریحانی. کار ایشان بسیار ستودنی است و باید از آن پشتیبانی شود.
    • سعید ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      3 2
      البته ساخت مدل و اتاق شبیه لامبورگینی به این قشنگی جای تحسین داره ولی ایا شاسی یا وزن مقاومت بدنه مثل لامبورگینی یا موتور و.گیربکس و........ اگر اینجوری باشه چینی ها با یک میلیون میتوانید بدنه لامبورگینی و فراری و..... بسازن
    • مهدی ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      4 1
      کاش ایران خودرو وسایپا از افراد با استعداد و نخبه ای مثل ایشون استفاده میکردن تا یه ماشین درست و حسابی ایرانی تولید کنن این نه لگنایی که دارن تحویل ملت میدن
    • محمد علی سفید ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      5 1
      احسنت ا نشاءالله موفق باشید
    • salar asadi ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      3 1
      اقا ایول دمش گرم خیلی حال کردم عشق کردم با کارش خیلی خوب بود
    • Hosein eslahi ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      1 2
      سلام دوست من واقعا خدا قوت. من افتخار اینو داشتم که با شما کار کنم شما یک عجوبه ای، دوستان شما مطمئنا در آینده ای نزدیک از ایشون کار جدید تری خواهید دید.
    • محمد ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      1 1
      احسنت .واقعا سخته.من متوجه نمیشم دقیقا دوستان چرا به ظاهر قضیه توجه میکنن. ظاهر لامبورگینی ماشین مهم نیست مهم اینه که با یه هزینه کم میشه هر طراحی رو پیاده کرد. این کار ازنظر ظاهر ممکنه یه کپی برداری باشه ولی از نظر فنی میتونه یه نو آوری به حساب بیاد.
    • salehi ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      2 1
      احسنت واقعا خلاقیت و پشتکارتون قابل ستایشه
    • حسین ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      اقا دست مریزاد از ایران خودرو و سایپا که چیزی در نمیاد لیاقت ما ایرانیها اینه که از استعدادهای این چنین استفاده نکنیم بی بی سی خبرش پخش کرده بزودی از کمپانیهای بزرگ دنیا میان سراغش تاسفش برا ماست شما ناراحت نباش هموطن با ارزوی موفقیت های بزرگتر برای شما.
    • عليرضا سوگلي ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      2 1
      درد و بلات بخوره تو سر طراح تيبا و وانت پرايد و تيبا ٢
    • بابک ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      3 1
      نتیجه کار و تلاش صد ساله ایتالیا با ان همه مهندس و دمو دستگاه توسط یک و نیم ایرانی انهم در یک کارگاه بسیار ساده به نظر شما باعث افتخار نیست البته که هست
    • افشین ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      2 1
      دستت درد نکنه اما داداشی طراحی شما به درد اینا نمیخوره چون اون موقع پولی گیرشون نمی یاد همون که ایرانی به وجودت افتخار میکنم
    • مصطفی یساولیان ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      خیلی خوش حال هستم یه ایرانی در خانه هم چیزی قشنگی رو ساخته
    • وحید رستمس ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      واقعا لایک دمش گرم اگه به جای این پراید آشغال از اینا بسازند چقدر خوب میشه.ای کاش شرکت ایران خودر همچنین آدم های خلاقی استخدام کنه
    • محمد منصوری ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      2 1
      درود به شما اقای ربحانی ملت شریف ایران بدانند که ما در این 20سال این توان داشتیم که سالانه 27000کشته نداشته باشیم ودر سال حدود 5000خانواده بی سرپرست نمیشد اگر این دو خوورسازی وقاتل مردم ایران اجازه وحمایت میدادند
    • داود ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      واقعا جالب بود.اینم باید بره از این مملکت تا خودرو سازها سرشو زیر اب نکردن.
    • حسین ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      2 1
      واقعا عالیه، جایی واسه انتقاد نذاشته، مطمئن باشید این هر کشور دیگه ای بره جوری ازش حمایت میکنن که یکی از قدرت های خودرو سازی جهان میشه.مگه هنریک فورد نبود؟؟ اونم از یه کارگاه کوچیک مثل این آقا شروع کرد که الان شده کارخونه فورد و خودروهای خاصی مثل موستانگ رو تولید میکنه. یا آقای کارل بنز که الان خودروهاش جزو لوکس ترین خودروهای جهانه، اونم اولش تجربه ی این آقا رو داشته و تو یه کارگاه کوچیک با استفاده از الگو برداری از فورد خودرو ساخته و الان شده شرکت مرسدس بنز و زده رو دست فورد.
    • هادی نیشابور ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      2 2
      خیلی دمت گرم
    • مهین ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      2 1
      سلام.کاش من پول داشتم وازش میخریدم.کاش تولید انبوه میشد.کاش اونایی که پول دارن به جای سانتافه و ازرا و...ازش میخریدند.ماباید باخریدن ازش حمایت کنیم.اون راه خودشو پیدامیکنه
    • رضا ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      هنوز يادم هست وقتي خودرو ملي رو رونمايي كردند گفتند يك ميليارد نفر-ساعت كار مهندسي!!!! براي يك طرح مردود BMW .خودرو ملي با قطعات چيني! كمبود قطعات يدكي. هنوز با يك چكش روي بدنه يا تغيير رنگ پيچ كانال هواي روي داشبورد يك ميليون هزينه آپشن از مصرف كننده ساده و مجبور مي گيرن. اونوقت دوست عزيزي براي اين همه زحمت كلمه لگن رو مي گن كه حتي با گل نمي تونن بسازنش.
    • یوسفی ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      احسنت به شما که از پا ننشسته اید و با تلاش و کوشش و خستگی ناپذیری به همه آنها که کلید حل مشکلات را در صلح با کدخدا میدانند ثابت کردید ما ایرانی ها میتوانیم . اگر روزی در این مملکت رسید که از فرهیختگانی همچون شما قدردانی و استفاده شود آن روز ، روز پرتاب ایران به ایران پیشرفته و مدرن خواهد بود . تشکر و خسته نباشید مرا بپذیرید .
    • حسن مزرجی ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      ایول و خسته نباشی به اقای ریحانی با این پشتکارشون .که باز هم بگه ایران همیشه پرچمش بالاست و بچه هاش میتونه کارهای نو وغیر ممکنی بکنند.
    • حمید ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      کسی که توی یک کارگاه کوچیک لامبورگینی کپی کرده ، اگه امکانات داسته باشه میتونه یک ماشین جدید طراحی کنه به امید خدا
    • علی ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 1
      جای تاسف داره که هیچ کس از این دوست عزیز و خلاق حمایت نمیکنه
    • خنوی ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 1
      درود فراوان بر شما و پسرت..بخدا همین که روی تمام خودرو سازان ایران رو کم کردی تشکر
    • علیرضا سوختانلو ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 1
      همت وزحمتی که به خرج دادی قابل تقدیر.موفق باشید.
    • محمد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 1
      معنای واقعی اقتصاد مقاومتی همین است اتکا به توان وقابلیتهای ملی برای دستیابی به قدرت متکی به خود
    • مهران روغنگران یزدی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 1
      من یه طراح 18 ساله ام...به نظر اطرافیانم طرحام خارق العادس...از هر چیزی طرح میزنم...اما کار اصلیم طراحی خودرو هستش...به صورت تجربی طراحی میکنم...برای مسابقات ایران خودرو طرح فرستادم...هیچ کس حمایتی نکرده...
    • حسین ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      تا وقتی که ایرانخودرو و سایپا دارن گاری میچپونن به مردم چرا باید بیا د ازین اقا حمایت کنه؟
    • ا.م ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 1
      جدای از جذابیت این گزارش اما کشته و مرده ابتدای خبر هستم! «ساعت ۶ عصر ماشین را جلوی کارگاه ساده آقای ریحانی پارک می‌کنم ...!» یه جوری خبرنگار از پارک ماشینش در بدو خبر نوشته کانه خودشم لامبورگینی داره!!!
    • بانو ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      2 1
      دست مریزاد باید به این استاد گفت و اینکه باید از ایشون حمایت بشه
    • محمدرجبي ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      احسنت واقعاعاليه خداحفظت کنه
    • شهرام رهنما گیلان رشت ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      درود برتوبزرگ مرد اینکه برای کارخارق العاده وناممکنت ارزش نگذاشتند مهم نیست مهم همت وتلاش توست که به جهان ثابت کردی که یک ایرانی هم می توانددرودبی پایان برتوبادمهربان همیشه پاینده وسرافرازباشی مامنتظرشگفتیهای بعدی شماییم ناامیدمان نکنید
    • ن.اط ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      عالي چيزي نميتونم بگم انشالا خدا كمكش كنه
    • يوسف ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      درود بسيار بر تو اي مرد ايران زمين تو اين مملكت به جايي نميرسي چون لياقت شما را ندارن اين خودروسازان داخلي بي بي سي خبرتو پخش كرده ايشالله ميان دنبالت موفق باشي برادر
    • روح اله ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 1
      فردا مسئولین ادعای حمایت ازش و نکنن.
    • شهرام ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 0
      واقعا وقتی منو همکارام تصویر لامبورگینی ایرانی رو که با تلاش دوست عزیزمون با این امکانات محدود در مشهد به این زیبائی طراحی کرده دیدیم اشک توو چشمام جمع شد و تووی دل به این همه تلاش و ذوق این مرد آفرین گفتم .....اینشالا مطمئنم یه روزی همه اونائی که منفی بافی میکنن به اشتباه هودشون پی میبرن
    • محسن رضواني ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 0
      هزار درود بر تو اي مرد توانمند با اميد و تلاشگر، ايران بر خود ميبالد و فرزندان ايران تو را به پاس زحماتت ارج مينهند و بدان ارزش كارت را با هيج مدرك افتخاري نميتوان پاس داشت سربلند و سلامت باشي تا بتوانيم به ساخته هاي تو فخر بفروشيم زنده باد ايران و ايراني زنده باد خليج هميشه پارس
    • م .ش دکترای کارآفرینی ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      کاملا نوآوری محسوب میشه چرا که از فرآیند جدید برای ساخت محصول استفاده شده است مسئولین عزیز در پارک علم وفن آوری مشهد لطفا در مورد نوآوری مطالعه بیشتر داشته باشند انواع نوآوريی معرفي و تجاري‌كردن محصول يا خدمت جديد يا بهبود در آنها معرفي فرايند توليد جديد يا بهبود در فرايندهاي موجود گشودن درهاي بازار جديد توسعه منابع جديد تأمين‌كننده ايجاد تغييرات اساسي در ساختارهاي صنعتي و سازماني
    • مهرداد یه سرباز ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      فقط دمت گرم همین
    • عليرضا حسین جوهر ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      3 0
      کارت 20 باید به شما مدال افتخار داد بچه های اهواز حامی شما هستند
    • سعید از رشت ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 0
      سلام ای هنرمند.درودبه شرف وغیرتت.واقعا آفرین داری.نبایدم هنرتو تأییدکنن چون بعدا بایدشرکتای خودروسازی کاسه گدایی دس بگیرن
    • صائق ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 0
      پرچمه مشهد همیشه بالاست...........................................بالا هم می مونه--------------
    • مسعود سامانی ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 0
      وااااااقعا دمت گرم کلی حال کردم به این همه استعداد خودتون و پسرتون.اااااای کاش به جای ایران خودرو و سایپا با اون ماشینهایی که انگار قوطی کبریت هست و با هر تصادف کشته میده و بیشترین آمار کشتن مردم را دارن از یکی مثل شما استفاده میکردن.ولی متاسفانه شرکت خودرو سازی ها ففففففقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستن و اصلا جون مردم براشون اهمیتی نداره...ایشالله دوباره از شما همچین ابتکاری رو ببینیم.
    • محمدرضا ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 0
      فقط میتونم تاسف بخورم واسه ایران خودرو و سایپا که به جز پول مفت فکر هیچ چیز دیگه ای نیستن...
    • رضا محبت نیا ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      فوق العاده واقعا خسته نباشید میگم به این دوست عزیز و پسرشون .باز هم جای شکرش باقی هست که هر چند واسه مسئولین این موضوع مهم نبوده و استقبال نکردن مردم عزیز و فهیم با نظراشون دلگرمی به دوستمون میدن. انشاالله به زودی خط تولید این ماشینو ببینیم .
    • جمال بذرافشان ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      افرین افرین به اقا پسر گلتان دردوبلاتون تو سر شرکتای زاغارت سایپا وایران خودرو
    • احمد مرادی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 0
      جای تحسین داره .ولی میخوام به کاش آقای ریحانی قبل از ساخت این ماشین با یه کسی که اطلاعات در مورد خودرو داره صحبت میکرد چون اگه به جای لامبورگینی آوانتادور که البته تولیدش نامحدوده و شما به اشتباه زدید 600 تا یه مدل تولید محدود مثل رونتون یا وننو رو میساخت اینجوری بیشتر سر و صدا به پا میکرد حتی تو خارج کشور . البته آقای ریحانی ببخشید که اینو میگم شما گفتید حالا که میخوام بسازم بهترینشو میسازم آیا لامبورگینی بهترینه؟ پس ماشینای خاص مثل فراری ،پاگانی ،بوگاتی ،کونیگزک ، مکلارن و.. رو نمیشناسید
    • ahmad ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      1 0
      جای تحسین داره .ولی میخوام بگم کاش آقای ریحانی قبل از ساخت این ماشین با یه کسی که اطلاعات در مورد خودرو داره صحبت میکرد چون اگه به جای لامبورگینی آوانتادور که البته تولیدش نامحدوده و شما به اشتباه زدید 600 تا یه مدل تولید محدود مثل رونتون یا وننو رو میساخت اینجوری بیشتر سر و صدا به پا میکرد حتی تو خارج کشور . البته آقای ریحانی ببخشید که اینو میگم شما گفتید حالا که میخوام بسازم بهترینشو میسازم آیا لامبورگینی بهترینه؟ پس ماشینای خاص مثل فراری ،پاگانی ،بوگاتی ،کونیگزک ، مکلارن و.. رو نمیشناسید
    • آرمین ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      واقعا خارق العاده است اگه بتونه قیمت نهایی رو کم کنه تا 100 میلیون و به تولید انبوه برسونه پر فروش ترین ماشین تو ایران میشه خیلی جالب بود کاش من هم از این هنرها داشتم
    • افروزی ---بابل ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      احسنت به اقای حبیبی داداش چطور میشه سفارش یه ساخت دیگه به شما داد بخاطر جا افتادن تو خط تولیدت یکی دیگه واسه ما هم بساز
    • رحیم افروزی از بابل ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      اقای حبیبی قیمتش برا مشتری اگه بابلی باشه چقد در میاد من یه دونه شو میخوام
    • ایمان ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      سلام. شما باعث افتخار مملکتید.. سایپا و ایران خودرو در اون حد نیستند که از این طرح استقبال کنن..
    • جواد اهوازی ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      ای ول به شما جناب ریحانی .ایرانخودرو و سایپا قربونت بشن
    • مهدی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      باور نکردنیه هم ساخت این لامبورگینی هم تحویل نگرفتن مسیولین واقعا آفرین به آقای ریحانی عزیز
    • مهران مرادی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      خیلی خوبه, باورنکردنیه, احسنت....
    • امین صیداوی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
      0 0
      مرسی علیه
    • مجیدرمضانی ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      کشورمابایدبه چنین افرادی افتخارکندوازاین افراددرجهت رشدوتوسعه ی صنعت کشوراستفاده کند.من به نوبه ی خودم ازشماکمال تشکروقدردانی رادارم وامیدوارم درهمیشه وهمجاموفق وسربلندباشد.
    • حسین بهرامی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      2 0
      سلام اقای ریحانی عزیز واقعا دست مریزاد داری ایول وکاملا درکتون میکنم که تا حالا چی کشیدین چون خود. بنده هم اگر ازم حمایت میشد کارهای فوق العاده ایی میتونستم انجام بدم ولی چنان خوردم کردند که بلکل افسرده وخونه نشین شدم ولی بازم به شما که تحمل فرمودی ومثل بنده از پا در نیامدی ازصمیم قلب. بهتون تبریک میگم وبراتون ارزوی موفقیت بیشتر دارم ان شاءالله مثل بنده ناامید نشوید خدا خودش کمکتون میکنه ان شاءالله به امید روزی که کارهای خیلی بهتر وبزرگتری از شما ببینیم
    • محسن موسوی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      2 0
      داداش دمت گرم. اگه راننده خواستی یه ندا بده
    • حامد رحمانی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      درود بر شما و خوشا بحال ایلیای عزیز برای یک پدر مهربان و قابل احترام برای همه ایرانی ها
    • هومن توکلی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام... خداییش خیلی خوش حال شدم ایول داری
    • مسعود ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      اگه المان بود تو هوا میزدنش
    • مهران ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      فقط میتونم بگم دمت گرم
    • فریبا ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      آفرین بر شما و ماشاالله بر فرزند نازنینتان موفق و پایدار باشید هموطن
    • ثنا ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      2 0
      ای بابا بیاد تو بازار، حالا باید فن و تخصص تشخیص لامبورگینی واقعی را از کپی تو خیابون را هم داشته باشیم
    • نادر قاسمی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      دورود بر شرفت زنده باد ایران زنده باد صنعت گر ایرانی کار عالی بود حرف نداره
    • مسعود تاتار ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      خیلی عالی خیلی انشالله موفق بشی بچهای ترکمن صحرا برات دعا میکنن موفق بشی
    • mahdi maleki ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      واقعا تبریک میگم یه. سوال از مسئولین آیا خودروهایی که میسازید ایده اون خودرو 1۰۰٪ برای خودتون هست؟ ممنون
    • میلاد عبرتی ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      3 0
      درود بر شرافت شما آقای ریحانی ...
    • حسین مقدم ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      افرین داداش دمت گرم موفق باشی کف کردم باورم نمیشه
    • مجید قاسمی ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      دمت گرم چه مخی داریاواقعاتشکر
    • جواد یزدی ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      درود و صد هزار درود بر مهندس ریحانی واقعا متاسفم برایه دوستانی که حتی حق انتقاد به خودشان میدهند واقعا اگر اینچنین افراد حمایت بشوند قطعا تبدیل به اسطوره هایه ماشین سازی در جهان خواهند شد ولی افسوس و صد افسوس .....
    • حسین ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      درود وسپاس بر اقای ریحانی
    • MahsaTaheri ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      واقعا فوق العاده بود،واس منم ک عششششق ماشینم عالی بود عالی.
    • علی طوسی زاده ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      5 0
      آفــــــــــــــــــــــرین . از صمیم قلب آفـــــــــــــــــــــــــــرین . هر چقدر از جناب آقای ریحانی تقدیر و قدردانی انجام بشه کمه . واقعاٌ به ایرانی بودن و مخصوصاٌ مشهدی بودنم افتخار کردم. مطمئنم این خبر به شرکت لامبورگینی هم خواهد رسید و با کلی دعتوتنامه و فرش قرمز از ایشون دعوت خواهند کرد. خیلی خیلی دمت گرم جناب ریحانی. خیلی دوست داشتم میتونستم شما را از نزدیک میدیدم. همیشه پیروز و موفق و سلامت باشین. بازم ممنون از شما و تمام کسانی که از شما حمایت میکنن و قدرشناس هنر و فن شما هستن.
    • مسعود ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      منم سوالم دقیقا همینه. جناب آقای سایپا و ایران‌خودرو و... این همه ماشین می‌سازین مگر ایده‌شون از خودتونه. همشون چینین و کپی شده از ماشین‌های خارجی. پس ایراد بیخود نیگیرد. بجاش حمایت کنید از خلاقیت. راستی یادم رفت بگم که از شرکت‌های خودروساز داخلی بابت تنوع رنگ بسیار زیاد محصولات سپاس‌گزارم...
    • علی ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      1 0
      دمت گرم واقعا کولاک کردی این خودرو سازان ما باید ازشماها یاد بگیرن با این لگنهایی که ریختن تو خیابون
    • پوریا ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      1 1
      اگه واقعی باشه که خیلی عالیه ولی من شک دارم اما اگه وقعی باشه خیلی محشره
    • نیما ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      1 0
      سلام آیا واقعا جنس بدنش کربن هست؟
    • نرگس ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      2 1
      آفرین این نشون میده ما میتونیم بهترین ماشینها رو در ایران بسازیم البته اگر بذارن به امید موفقیت روز افزون
    • مجید ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      1 1
      آخه حیف اسم خلیج فارس نبود که خرابش کردید، داشبوردشو نگاه کن تو رو خدا.
    • آقا رضا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      1 0
      آقا دمت گرم واقعا حال کردم و احساس غرور کردم که بدون امکانات ماشین به این خوشگلی ساختی درد و بلات بخوره تو سر ایران خودرو و سایپا
    • پوريا بيغم ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام به همه ى مردان بزرگ و زحمتكش ايرانى ... درود به شرفت اى مرد واقعاً شاهكار كردى !! اميدوارم خداوند متعال به شما انگيزه بيشتر و پشتكاز فراوان در راستاى اين امر عطا كند ! بدرود .
    • محمود ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      1 0
      درود بر شما من طراحی بدنه خودرو میتونم براتون انجام بدم.کاملا نرم افزاری وقابلیت ساخت با cnc اگر دوست داشتید در خدمتتون هستم
    • حامد ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      به به ... کیف کردم.... آقا یه طرح اسپرت جدید بزن که کپی نباشه بعد ببین جوونای ایرونی چه جوری با افتخار میخرنش... بابا هیچ ایرانی راضی نیست ماشین خارجی سوار بشه ولی مجبوره ... کاش شرکتهای ایرانی یه خورده فقط یه خورده وجدان و غیرت داشتن میفهمیدن سوار شدن ماشین خارجی یه توهینه برای ایران و ایرانی... خدا پشت و پناهتون باشه... موفق باشید
    • حاج حسین خان ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 4
      حالا دراینکه خلاقیت به خرج دادن وبااین امکانات یچیزی ساختن شمایلش مثل یکی از بهترین برندهای اتومبیل دنیاست بماند,اما,,مگه هرگردی گردوییه؟؟مگه اسم لامبرگینی یاپورش یا ماشینهایی ازاین دست شوخیه؟!موتوربیوک؟؟200کیلومتر؟؟کامپوزیت؟؟بیشتریک ماکته...توی این سفرصلحشون موتورقراضه بیوک.شاتون نزنه ویک پمپ بنزین روبدنبالش یدک نخواد وترمزاش بگیره نزنه آقای ریحانی رو به سبزی کنارکباب تبدیل کنه...جای شکرش باقیه,خودتون روگول نزنین,جای تقدیرداره ولی مضحکه دنیانشین,بفهمین چی میگین...
    • محسن ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      من هم یکی می خوامچه جوری باید با آقای ریحانی صحبت کرد؟
    • root ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      1 0
      لامبورگینی در هر ثانیه 4000 خط کد رو اجرا میکنه ایشون نرمافزار هاشو از کجا اوردن ؟ :D
    • حمیدرضا ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام افرین به هوش صبر به باور به پافشاری و به غیرت و شرفت. اقا شایان که میگن لگنه تا حالا سوزن نخ کردی؟ طرف ماشین ساخته ادعا هم نداره اقایون سایپا و ایران خودرو که میگین براتون نمیصرفه تحویل بگیرید
    • علیرضا حسن زاده ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام این شوهر خالمه هاااا
    • ایلیا ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      کی قدر میدونی........حیف برای ما ....از ایران برو تا هزار نفر از تو استقبال کنن براای تولید و کارهای جدید...
    • احسان فدایی ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      با سلام و تبریک خدمت جناب آقای ریحانی با تشکر از زحمات بی دریغ شما در ضمینه تولید و ساخت چنین خودرویی جاداره اینجا از کلیه دوستان و علاقه مندان در ضمینه تولید و طراحی خودرو که علاقه مند به ساخت و تولید خودروهایی با موتور و طراحی ایرانی هستند دعوت به همکاری در این ضمینه نمایم دوستان علاقمند با این شماره با اینجانب در تماس باشید 09154015650
    • فرهاد غلامی ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      با عقب ماشین حال نکردم . با ماشین گل عوض میکنی حالا !!!!؟؟؟؟
    • علی وامید ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      با سلام و خسته نباشید بابا ایول کارت درسته واسه ما هم درست میکنی پولش چقدر میشه
    • مرتضی ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      دو صبا دیگه یکی از کشورا این عزیز و پسرش رو میبرن تو صنعتشون، بعد تازه خودروسازای ما بفکر میفتن و میگن چه حیف شد، یا میگن وطنفروشی کرد،
    • آرش ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      بسیار زیبا . واقعا عالی بود در جوایب ان دوست که میگه (:مگه هرگردی گردوییه؟؟مگه اسم لامبرگینی یاپورش یا ماشینهایی ازاین دست شوخیه )بهش فقط میتونم بگم میتونی و عرضشو مث این آقا داری برو بساز چرا اینقدر بخیلی اصلا این آقا واسه دل خودش ساخته
    • رضا احمدی ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام روی خط تولید بره چند در میاد سرمایه گذاری روش میشود انجام داد
    • یوسف ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      ایول. داداش. دمت گرم یه شرکت باز کن بساز ما هم بتونییم سوار بشیم
    • رضا سایلی ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      با تشکر از این استاد گرامی همانطور که تحریم ها باعث شد کشور به حرکت های مثبتی هم دست پیدا بکنه باید مردم دو خودرو ساز داخلی که از امریکا یی ها و داعشی ها خیانت کار تر هستند باید تحریم کنند تا شاید به خودشون بیایند
    • katy ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      Perfect
    • مهدی‌ ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      احساس غرور دارم حیف که فعلا ما درگیر دنیای عرب هستیم خدا قوت
    • مجیدرکنی مهر ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام خسته نباشی واقعا کارددرسته به قول ما ترک ها ساقول سن موفق باشی همیشه توزندگیت ازطرف بچه های قم یاعلی
    • حمید ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      0 0
      excellent !!!!!!!!!!!1
    • علی ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      خرابم
    • ابوالفضل محمدي ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      آقاي سهيل اگه موتور لامبرگيني سرش بود سر صد كيلومتر بدنه نابود ميشد
    • rostam ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      لایک فقط همین
    • سید علی فیض از سبزوار ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      سلام .حیف که از دانش و ابتکار این افراد استفاده نمیکنیم و این همه استعداد و نواوری حمایت نمیشه .و اصلا بهشون اهمیت هم نمیدن .اخرش هم یک شرکت یا دولت خارجی امثال ایشان را خواهد گرفت و با حمایت از دانششون استفاده خواهد کرد .متاسفانه ما فقط از واردات خوب طرفداری میکنیم و فقط در شعار دادن و ظاهر پردازی طرفداری میکنیم و در عمل هیچ هستیم ..انشاله که موفق باشن و افرین میگم به ایشون و فرزند عزیزشون
    • حسین بختیاری ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 1
      سلام آقای ریحانی.خسته نباشی .کار خوبی شده.به نظربنده اگر این کار طراحی منحصر به فرد خود شما بود ارزش چند برابری ذاشت.معمولا چون کارهای کپی با نمونه اصلی مقایسه میشوند ارزش آنها پایین می آید.انشاالله کار بعدی شما یک طراحی عالی وطنی باشد وباکیفیت بهتر..........................با آرزوی موفیقت برای شما...............................
    • مسلم ایران پرست ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 1
      سلام.ایول بر غیرت اریایی ایران را هموطنانی چون شما سربلند می کنن.الگوی من هستید اقای ریحانی مچکرم از شما.به کارتان ادامه دهید .اگر من کاره ای بودم حتما شما رو حمایت می کردم لطفا پورشه هم بسازید
    • حمید ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 1
      زنده باد ایران و ایرانی آقا پاینده باشی
    • مریم ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 1
      افرین.واقعا باعث افتخاره
    • محمد پناهی ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      حاجی ناموسا دمت گرم. آهای سایپا خجالت بکش با اون طرح 131
    • محمد رضا ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      1 1
      تبریک میگم، عزیز شما با عشق برای دلت بساز و ادامه بده خود مسئولین به پات میوفتن
    • دانیال..... ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 1
      فوق‌العاده بود... براش آرزوی موفقیت میکنم.. امیدوارم قابل توجه مسولین قرار بگیره....
    • جواد ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      بسیار بسیار زیبا قابل ستایش عالی و باور نکردنی.سایپا و ایران خودرو در طول چند دهه تولید خودرو به جز کپی فقط چند عدد چراغ ویک مدل داشبورد توانسته اند طراحی کنند .که آنهم افتضاح است. واقعا جای افتخار داری مرد. خدا یارت .ولی تو ایران به جایی نمیرسی
    • امیر صابرنژاد ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      افرین. خیلی عالیه. کیف کردم کاش میتونستم از نزدیک ببینمش. احسنت.
    • مهرداد ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      با کمی حمایت بیشتر این اقا می تونه خودرو 100% شبیه لامبورگینی با هزینیه کمتری درست کنه فقط یکم حمایت میخواد بخداحیفه یکم قدر همچین نا بقه ها رو بدونیم
    • amir ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      اگر سرعتش به لامبرگینی واقعی برسه واقعا عالیه
    • نیما ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      عاااااالیه. کاری که این مرد انجام میده الهام بخشه. به پشتکارش حسودیم میشه
    • ابوالفضل ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      خخخخخخخ این رو بجای پراید بزنید تو هم اگه مردی بازم همین رو بساز
    • محسن ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      کسایی که انتقاد میکنن اگه راست میگن یه ژیان بسازن . ایران خودرو و سایپا اگه حمایت نمیکنن چون میخوان ماشینای اشغالشونو به خورد مردم بدن تازه با کلی تبلغ پلت فرم جدید تیبا دادن بیرون .
    • خسرو ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      بسیار زیبا جالب و خلاقانه بود درود بر شما باید از شما قدردانی بشه به عنوانه یک مبتکر نابغه شماها افتخار ایران زمین هستید
    • غفوری ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      شما یه نابغه ای.امیدوارم که مایوس نشیدوبه کارتون ادامه بدید.واقعا بهتون حسودیم میشه.
    • حسن زارع ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      خجالت و خفت باشه برای خودرو سازهامون که حمایت نکردن از این بنده خدا.اینجا ایران است
    • سارا ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      واقعا کیف میکنم وقتی همچین ایرانیایی رو میبینم دمت گرم
    • سارا ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      واقعا آدم تعجب میکنه ک با حداقل امکانات تونستین بهترین ماشینو بسازین..این نشون میده ک فرد دانا وتوانایی هستین. افتخارمیکنم به شما و همه ایرونیا..بخصوص ک شما هم شهری خودمم هستین. دم شما گرم👍 لاااااااایک
    • Javad Mashhad ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      2 0
      افرين به مهندس ريحاني عزيز كه باعث افتخار مشهد و ايراني
    • Javad ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      2 0
      افرين به مهندس ريحاني عزيز شما باعث افتخار همه مشاهديها و ايرانيها هستيد
    • hamiddd ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      حلالت به مولا واقعا دست خوش بابا همشهری کارت عالی بود پرچم ایران و ایرانی بالاست بچه های مشهد شیررررررررررررره
    • محمد هارونی ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      افرین بر شما
    • mm ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      0 0
      عاللللللللللللللللللللی
    • ابوذر ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      دم غیرتت گرم ایرانی،ک همیشه پرچم ایران بالاتر از همه ی پرچمها هست
    • ابوالضل کمیجانی ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      سلام.کاری کردی که فهمیدم هرکاری اگه تلاش کنی می تونی تمومش کنی ۹ساله از چالوس
    • میلاد ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      احسنت
    • عباس ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      من به شما افتخار میکنم ودستت را میبوسم ---کسانی که به این کار بها نمیدن نه هنر را میفهمن نه خلاقیت نه غیرت ایرانی -نفهمیدن انها چیزی از ارزش کار شما کم نمیکنه شما امیدوار باش وادامه بده
    • mf ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      افرین خداقوت
    • تنها ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      دست خوش بابا دمت گرم
    • محمد ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      بعید میدونم این خبر و عکس ها واقعی باشن.نمیگم نشدنیه ولی کسی این کارو نمیکنه.من خودم طرح چند خودرو رو روی کاغذ پیاده کردم اما به دلیل اینکه حمایتی نشدم بیخیال شدم
    • رضا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      حاجی دمت گرم.من خودم عاشق لامبورم.کارت عالیه
    • امین ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      بسیار بسیااااااار عالی!! از ماشینش باید چندتا کلیپ توی یوتیوب بذاره. اینطوری ممکنه خیلیا کارش رو توی سراسر جهان ببینن و ازش حمایت مادی هم بشه
    • فروزنده ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      من کاری ندارم که این کار کپیه و چه توان حرکتی داره و آیا برای رانندگی قابل اعتماد هست یا نه. اما همین نکته کافی است که إیشون با امکانات کم و دانش نسبتا کم نسبت به مراحل طراحی و تولید توانستند همچین کار بزرگی را انجام بدن، واقعا جای تحسین و تفخر رو دارن . انشالله که روز به روز موفق تر باشید در این زمینه. ایرانخودرو و سایپا هم بیان یه چیزی از شما یاف بگیرن بد نیست .
    • حبیبی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      بسیار خوبه انشالله که کارهای بهترم هم از شما ببینیم . اگه امکان داره جزئیات بیشتری را برای من بفرست . من توصنعت معدن و تجارت اصفهان مشغول کارم اگه کمکی از دستتم بر میاد در خدمت هستیم .
    • امیرحسین ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      خیلی عالیه . دوسش دارم . افرین .
    • Pouya bayat ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      سلام واقعا کارش خاص و کم نظیره. به نفع خودمونه که ازش استفاده کنیم ویه شرکت بزرگ تولید خودرو در اختیارش بزاریم.
    • zahra jon ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      واقعا عالی بود . کارتون حرف نداره
    • مجيد قربانزاده ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      دمت گرم و خدا قوت با اين پشتکار
    • کیمیا ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      باسلام خدمت شما اقا واقعا خسته نباشی واقعا شما یک سرمایه هستید برای کشور خوشبحالتون حداقل توانستید این ماشینو سوار شید ماسکه ارزو شو بدلمون میمونه را همیشه
    • سیامک اسدزاده ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      سلام. تا باند بازی در این کشور وجود دارد چنین افرادی جایی برای برخاستن ندارند
    • اکبر بارسابور ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      3 0
      دست راستت رو سرانه سایبا و ایران خودرو با اون ماشین های مزخرفی که تولید میکنه اگه اونجا بودم جفد دستاتو میبوسیدم
    • مهدی ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      بابا دمت گرم، ی تولیدی بزن حداقل شرکتای داخلی یکم شرم کنن گمرک هم نمی خوره مردم استقبال میکنن.
    • محمد وعلی دو همکار ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      واقعا آ فرین به این همه نبوغ خدایی پول داشتیم به شما میدادیم تا یکی هم برای ما بسازید واقعاراست میگیم
    • m.vaziri ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      دمت گرم ،ناراحت نباشید آقای ریحانی اگه از شما خودرو سازها حمایت کنن بازار خودشان نابود میشه.ضمنا شرایط سفارش چگونه است
    • محمد از کیش ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      خدا قوت . دمت گرم مشتی . قابل توجه کارخانجات خودرو سازی ایران خودرو و سایپا .مدیران ایران خودرو و سایپا باید از بی کفایتی خودشون خجالت بکشن . رستان این مردو باید طلا گرفت .
    • رامین فتح الله زاده ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      واقعا جای افتخار داره افرین بر دستان خالی وهنرمندت امیدوارم که هنر رو تزریق کشور کنی
    • آرش خرم نیا ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      0 0
      آفرین و هزاران آفرین بر تو ...همچین اشخاصی باید مدیر عامل ایران خودرو بشن نه ......
    • رضا وطن پرست ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      قابل توجه کسانی که در شرکت های داخلی خودرو سازی اسم خودشون مهندس و طراح خودرو گذاشتن و حقوق های آنچنانی و یامفت میگیرن....
    • حمید علیزاده ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      باید به همچین نابغه ای گفت آفرین، احسنت واین مملکت به همچین نابغه هایی نیاز دارد
    • ناصر از تهران ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      خدا قوت واقعا دست مریزاد امیدوارم یه روزی خط تولیدش و راه بندازی
    • asghar66 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      شیر مادرت حلالت باشد موفق باشی برادرخیلی مردی کیف کردم بخدا احسنت اولسون سنه🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    • آیدین کحالی ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      تو سایت 9gag راجبش نوشتم،تا الان ۱۰۰۰۰ upvote خورده.آقای ریحانی دیگه جهانی شدی.حقتم بود.خواستید برید پشتیبانیش کنید.فقط تو کامنتا بی احترامی نکنید.فرهنگ ایرانیتونو حفظ کنید.خیلیا تو دنیا یوزر این سایتن.جلومونو خراب نکنید دوستان
    • معین ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      یعنی خاک بر سر ایران خودرو و سایپا که اینقدر زور میزنن تا چراغ عقب ال 90 رو عوض کنن یا چراغ سمند رو عوض کنن اسمش رو بزارن سورن !
    • Armin.R ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      آفرین واقعا...امیدوارم که ازین استعداد ها تو صنعت خودرو سازی کشور استفاده بشه...
    • محمد ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 1
      پرچم مشهد همیشه بالاست ایول نشون دادی مشهد و مشهدی همیشه تو هر کاری بهترینه
    • وليد احمدي ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      احسنت به شما دلاور
    • سعید قاسمی ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      خیلی خیلی عالی به امید موفقیت های بیشتر
    • علی مرندی ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      راستی میدونین اگه طرحشو ببرن سایپا پس فرداش میبینی لامبورگینی 141 لامبورگینی هاچ بک زده داده بیرون آقا واقعا با این امکاناتت کارت عالیه عالی
    • محمد ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      دمت گرم ایول داری مرد
    • مانی از اراک ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      دم شما گرم
    • مانی از اراک ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      دم شما گرم
    • reza khalkhali ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      1 0
      این بدنه کیت کار اماده هست که (قیمت 4300$)در اینترنت موجود میباشد که اقای ریحانی خریداری کرده اگر ایشان راست میگوید عکسهای مدلسازی اولیه را هم در سایت بگذارند قسمت تریم داخلی کار خود ایشان میباشد که کیفیتش از روی عکس هم معلوم است در ضمن هیچ ادم عاقلی ماشین سوپر اسپرت با شاسی نیسان پاترول با دو دیفرانسیل وفنر شمش نمیسازد حتی کامیونهای جدید هم سیستم مکفرسون میباشند اقای ریحانی لطف کنند بگویند چطور شاسی دو دیفرانسیل را به موتور بیوک وصل کردند کاش اقای ریحانی موقع خرید تریم داخلی را هم خریداری میکر
    • همیشه گفتم یه بنده خدا ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      ما مردم اگه حمایت نکنیم هیشگی حمایت نمی کنه هواشو داشته باشید.
    • حامد احمدی ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      افرین به مغز ایرانی تا کی امثال شما را باید دسته کم بگیرند دمتون گرم و افرین به ایلیا
    • mehran ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      واقعاتبریک میگم
    • شهریار ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      اگرطراحان سایپاوایرانخودرو جمع شن شاید22سال دیگه بتونن کپی کنن دمتگرم
    • حسین ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      اوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    • فاضل صیدی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
      0 0
      خواسن توانستن است ایولا
    • مرتضی ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      دمت گرم یره تو دیگه کی بودی
    • محمد طالبی ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      واقعا نمیدونم چطوری خوشحالیه خودم رو توصیف کنم اگر همچین کسانی صنعت خودرو سازی ایران رو به دست گرفته بودند وضع ایران الان این نبود
    • جاسم ن ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      درود بر ایران و ایرانی
    • قادر ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      واقعا دست مریزاد گل. کاشتی انشا الله موفق باشی برادر ترکمن
    • سید مصطفی موسوی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      دم بچه های مشد گرم
    • میلاد اصغری ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      سلام آقای ریحانی عزیز خسته نباشی واقعا کار فوق العاده ای انجام دادین ما فرزندان کوروش و بابک هستیم و می توانیم فقط کسانی هستند که باعث کار امثال شما میشن موفق باشی
    • ع.ق.م ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      به نظر من این لامبرگونی تا لامبر گینی
    • وحید ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      تقاضا دارم ایشون رو ببرید ماه عسل
    • امیر ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      من از مسئولین درخاست دارم که نگزارند که چنین استعدادی هدر برود و به او کمک کنند تا بتواند به موفقییت های بهتر و بیشتری دست پیدا کند تا بتوانیم در ساخت خودرو پیشرفت کنیم
    • یاسر ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
      0 0
      آفرین خیلی حال کردم.امیدوارم همیشه موفق باشی
    • یاسین ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      0 0
      احسنت ب شما چ دنیاییه بدون کمک اینو بسازی واقعا دس خوش
    • حاتم امیرپور ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      0 0
      خسته نباشی دست گلت درد نکنه
    • فرامرز سلطانی از نوشهر ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      0 0
      خدا قوووووووووت دلاور ایرانی
    • جمیله ج ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      0 0
      عالی بود
    • Barbod ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      Big 👍
    • محمد خالقی ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      خداقوت خسته نباشی ایرانیه باغیرت.....
    • حسین اذرافزا ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      vaghean khaste nabashi ham shahri
    • مرتضی ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      در یک کلام فقط دمت گرم ولی حیف که قدر زر زرگر بداند
    • حامد ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      دارم گریه می کنم
    • khosro bestjsg ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      چرا بعضی از ما فکر میکنیم نبوغ و خلاقیت مختص خارجی هاست مگر غیر از این است که بزرگان فرمودن ...هنر نزد ایرانیان است و بس من به عنوان یک عضو کوچک این جامعه اسلامی وبه عنوان یک ایرانی خرسند مفتخرم که چنین شخصیتی در کشور عزیزمان پدید آمده واز خدای منان آرزوی سلامتی وموفقعیت توام با پیروزی برای این هموطن عزیزم ارزومندم ....
    • خسرو بستجاق ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      چرا بعضی از ما متاسفانه فکر میکنیم نبوغ وابتکار مختص کشورهای خارجی است ..مگر آنکه بزرگان هنرو ادب درتاریخ ذکر کردن که هنر نزد ایرانیان است و بس ....من به نوبه خودم به این والا مقام تبریک تهنیت میگویم وبرای ایشان و خانواده گرامی شان چنین رویداد بزرگ را تبریک میگویم آرزومند سلامتی وتوام با بهروزی را از خداوند منان خواستارم .....
    • یوسف ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 0
      دمتون گرم کارتون عالیه موفق باشین این ملت میفهمن کی جای تقدیر و تشکر داره به این میگن هنر ایرانی
    • سعید ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      0 1
      سلام آقا ریحانی خسته نباشی ، منم به خودرو سازی خیلی علاقه دارم ، دستت طلا عجب انقلابی کردی ! معروفترین خودروی جهان بوگاتی شروع ساخت از یه خونه بوده، انشاا شمام پیشرفت میکنی.
    • حمید ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      1 0
      ماشین 8 میلیاردی رو با 150 میلیون ساختن فوق العادست ... اینو میگن هنر !!! نه اینکه مثله سایپا استعداد بخرج بدی و پراید 2 میلیونی رو 20 میلیون بسازی و فقط چراغاشو عوض کنی ! یا مثله ایرانخودرو بعد 60 سال دوباره پیکان جدید بسازی ! چطور ساختن اون پراید و پژو بی کیفیت با تولید انبوه کپی سازی نیست اما استعداد این هنرمند کپی سازی شده ؟ واسه اون مسئولینی که از چنین استعداد هایی حمایت نمیکنند واقعا متاسفم !!!
    • حمید ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
      0 0
      ماشین 8 میلیاردی رو با 150 میلیون ساختن فوق العادست ... اینو میگن هنر !!! نه اینکه مثله سایپا استعداد بخرج بدی و پراید 2 میلیونی رو 20 میلیون بسازی و فقط چراغاشو عوض کنی ! یا مثله ایرانخودرو بعد 60 سال دوباره پیکان جدید بسازی ! چطور ساختن اون پراید و پژو بی کیفیت با تولید انبوه کپی سازی نیست اما استعداد این هنرمند کپی سازی شده ؟ واسه اون مسئولینی که از چنین استعداد هایی حمایت نمیکنند واقعا متاسفم !!!
    • جعفر ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
      0 0
      یعنی من اگه جای رییس ایران خودرو بودم با ماهی 10 میلیون استخدامش می کردم فقط از تجربش استفاده کنم
    • Reza ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
      0 0
      خیلی عالیه حالا به کشور های دیگه میفهمونیم که ایرانی ها همه کار میتونن انجام بدن
    • مهران فرودی ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
      0 0
      این اقا قوچانه مایه ابرو و شرافت ماست...قوچانیا پرچم بالاست
    • علی اصغر علیپور ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
      0 0
      من برا بار اول که دیدم باور نکردم ولی وقتی فهمیدم موضوع واقعیه خیییلی شگفت زده شدم فقط میتونم بگم دمتتتت گرررررم همشهری بازم برا مشهدی ها یه افتخار دیگه درست کردی و امیدوارم حداقل یکی از مسئولان هم که شده قدرشو بدونه
    • هادی ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
      0 0
      عالیه واقعا افرین
    • سید امین ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      0 0
      هنر نزد ایرانیان هست،بس احسنت
    • m.y ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      0 0
      واسه من یه سوال پیش اومده. اونم اینه که اندازه بدنه لامبورگینی رو از رو عکس تونسته تشخیص بده و از چه الیاژی تو ساخت این ماشین استفاده کرده ؟؟؟؟ و اینکه چراغ های این ماشینو خودش طراحی کرده؟؟؟ و اینکه چجوری با کمترین امکانات تونسته یه همچین غولی رو طراحی کنه مگه میشه بعد از ساخت دوچرخه به ساخت لامبورگینی دست زد ؟؟؟؟
    • علیرضا رمضانی ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      0 0
      سلام.داداش به زبون مشهدی بهت بگم برار حلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالت به مولا.
    • بلال عباسي ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
      0 0
      خسته نباشي،ايول داري بخدا،دمت .سلام
    • سبحان نریمان ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
      0 0
      افرین بر شما
    • کیا ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
      0 0
      داری نون عده ای رو آجر میکنی خوب به همین خاطره استقبال نشده!!!
    • سجاد ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
      0 0
      واقعا باید به همچین افرادی افتخار کرد وانهارا در صنعت خودروی ایران به کار گرفت نه مثل سایپا یا ایرانخودرو که با ان همه تجهیزات در ساخت سمندوپراید مانده اند
    • سجاد سرائی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
      0 0
      ما قوچانی ها همینیم آقای ریحانی قوچانی ....
    • Alireza ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
      0 0
      اقا دمت گرم کارت عالیه
    • پورمحمد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
      0 0
      لازم بود اصالت قوچانی بودن آقای ریحانی رو هم اعلام میکردند بلی ایشان اصالتا قوچانی و پدرشان اهل روستای نیت میباشد
    • سجاد ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
      0 0
      بابا این قوچـــــــانیه نه مشهدی لطفا درست کنید
    • مهدی ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      0 0
      دیرین دیرین
    • مهدی ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      0 0
      سایپا ماشین میسازه تیبا خخخخ تو کارکاهش لامبورگینی ساخته استقبال نکردن دمت گرم باوا مردم برن تیبا بخرن خودت سوار لامبورگینی شو
    • قاسم خرسند ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      0 0
      سلام. من یک طراح خودرو هستم . دنبال این دوست مشهدی خودم میگردم. کسی میتونه کمک کنه. اینم ایمیلم rad.khorsnad@yahoo.com
    • محمد صمدی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      0 0
      سلام و خسته نباشید امروزه در جهان به طرح هایی که روی کاغذ می کشن همه جا اهمیت داده میشه مثل کشور های بزرگ از جمله امریکاوانگلستان و...) در واقع کشور های صنعتی بیشتر خریدار ایده وطرح هستن واین اقا توانسته طرح ساخت یک ماشین خاص را که تولیدش فرایند بسیار طولانی داره در کارگاه کوچکی انجام بدهد یعنی هم طرح ساخت را داده وهمچنین طرحش را عملیاتی کرده واقعا جای تحسین دارد در کشور ما از ایده حمایت نمیکنن که هیچ,شوق و ابتکار تولید این مهندس خلاق رو هم از بین میبرن واقعا جای تاسف دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • نیما شاه ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      0 0
      اگر چین می ساختش حتما اجازه واردات و فروش پیش فروش بهش می دادند
    • PUAL WALKER ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
      0 0
      واقعا عالی بود ایده بسیار جالبی بود بدیهی که اگه کسی (مهندسی یا اسپانسری ) شما را تو این کار همراهی می کرد حتما شما می تونستید AVENTADOR را در حد شرکت لامبورگینی طراحی و تولید کنید
    • رضاموحدی قوچان+محمدرضایی قوچان ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
      0 0
      این ابتکارخیلی عالیه به اقای محمدرضاریحانی همشهری گل تبریک میگم ای وللللللللللل
    • احمد رضا ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      درود بر این دوست توانا و پرکار
    • صادق غیاثی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      سلام.به ایشون یک خدا قوت اساسی باید بگم.بنده هم ترم آخرمهندسی مکانیک هستم وپروژه کارشناسی ام شبیه کار این آقاست با این تفاوت که طرح پروژه بنده خلاقانه است و جدید وفعلا هم جز300 طرح برترکشور درمسابقه ای که ایران خودرو برگزارش کرد شده و بنده پیگیرشدم تا ازدانشگاه وام بگیرم برای ساخت بدنه ماشین پروژه ام با فایبرگلاس.طرح توی مرحله آنالیزمهندسیت طراحی قالبشم به گونه ای متفاوت انجام شده.امیدوارم بتونم وامی برای ساخت بدنه وسرانجام تست نهایی اون در تونل باد برای مقایسه نتایج با آنالیزنرم افزازی بگیرم.
    • محمد رضا ریحانی ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      0 0
      سلام خدمت دوستان عزیز ریحانی هستم سازنده این خودرو در رابطه با سوال دوستانی که گفته بودند چرا طرح جدیدی اجرا نکردی عرض کنم چون تجربه اول من بود و چند طرح خیلی خوب دیگه هم داشتم ولی استارت کار با یک برند معروف باشه بهتر ه چون اولین تجربه من در خودرو سازی بود و اگه خودروی دیگری میساختم با یک اسم جدید خیلی ممکن بود مورد استقبال هموطنان عزیز قرار نگیره مثلا شرکت رضوانی موتورز در امریکا یک خودرو ی سوپر اسپورت ساخته که خیلی عالیه ولی خیلی در دنیا سرو صدا نکرد انشاله در پروزه های بعدی
    • صادق غیاثی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      1 0
      سلام آقای ریحانی.طرح شرکت رضوانی موتورز را مشاهده کردم.ببینید تو طراحی هدف و ارگونومی در ایده طراحی خیلی مهمه .اولین چیزی که توی این ماشین اسپرت بهش برخوردم این بود که طراحی جلوی ماشین منو یاد لامبورگینی sv می اندازه و طراحی کنارهای ماشین(side view) به خصوص نیمه دوم ماشین منو یاد جگوارf type معروف که خیلی سروصدا کرد می اندازه این به نظر من یعنی طرح موفقی از آب در نیامده و خلاقانه نیست.این نکته که شما بتونید از ارگونومی کمک بگیری خیلی مهمه مثلا الهام ازحیوانات معروف ایرانی در طراحی بدنه.
    • علی بنائی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      0 0
      ایول همشهری خودمون ...مرسی آقای ریحانی
    • حمید ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      یعنی دردو بلات بخوره تو سر مدیر عامل سایپا و ایران.خودرو.قابل توجه اونی که میگه کپیه .خو تو اگه عرضه داری برو یه کپی درست کن از فورد شلبی ببینم میتونی اصلا برو یه ژیان رو کپی کن ببینم توانا هستی.اونای هم که حمایتت نکردن مطمعن باش از یه جای پر شده که بهت بها ندادن.راست میگن پراید خوبه اخه تا حالا کم کشته دادهیا پژو چهارصدو پنج خوبه مال سی سال پیشه یا پژو پارس که مال یال هفتاده اخه کدوم ماشینتون خوبه که به این گیر میدین .فقط قیافه ش می ارزه به کل دمودستگاهتون شما کارخونه دارین برین کپی کنین ببینم
    • روا ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      ریحانی جان دمت گرم یه دونه برا ما نمیسازی هزینشو قسطی بهت بدیم
    • محسن محمد سلیمانی ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      شگفت انگیز
    • حمیدرضا ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      من میخوام بخرم باید چیکار کنم؟
    • حامد مرادپور ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
      0 0
      خیلی عالیه حرفه نداره
    • محمد ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
      0 0
      به به اینا از لامبور گنی شروع کردن خدا به فریاد بعدش برسه شرکت فراری . کیا .مرسدس و... لامصب همه خودروهای خارجی برشکست میکنن خخخخخ جدی نگیر... افرین دستشون درد نکه اینشالله خودرو بعدی ماشین پرنده درست میکنن چرا! زیرا از لامبورگنی شروع کردن وسلام
    • محمد طاها ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
      0 0
      واقعاٌ جنس ایرانیه!!!؟ هی... می شه گفت خوبه!!#
    • فرهاد ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
      0 0
      خدا بهت صبر بده برای این همه بی توجهی تو فوق العاده ای پسر
    • merlin ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
      0 0
      کاش یکم هم این خودرو سازهای ایران به فکر بیوفتن تنها با تعویض چراغ ... ماشین جدید تولید نمیشه.چراغ معمولی =پراید.....چراغ ال ای دی=سایپا132.......چراغ ان اس دی =سایپا145
    • سجاد دلیریان ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
      0 0
      سلام اقای ریحانی عزیز ایران به پرچم دارانی چون شما افتخار میکند و بخود میبالیم آن شا الله بامید اینکه آقازاده گلگون هم همچون پدر یک قهرمان باشد دست مریزاد
    • محمد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
      0 0
      سلام به خدا وقتی ماشین رو دیدم نزدیک بود غش کنم آفرررررررررررررررررررررررررین
    • عسگری ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
      0 0
      فقط یک ایرانی میتونه با کمترین امکانات از این کارا کنه زنده باد ایران زنده باد ایرانی
    • حميد ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
      0 0
      آقاي ريحاني سلام و درود با اينكه نمونه اوليه هستش خيلي عاليه اون كسايي كلمات نامناسب استفاده كردن خودشون بلد نيستن يه پيچ و مهره ببندن بنظر من وقتتو اينجا هدر نده برو يه جايي رو سرشون نگهت دارن
    • arya ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
      0 0
      کسی بخواد این کارو شروع کنه وضع مالیش بسیار خوب باشه من خودم دوتا ماشین طراحی کردم ولی نمیتونم ماشینمو بسازم. ولی به نظر کسی طرح کسی کپی خوب نیست
    • علیرضا حبیبی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
      0 0
      واقعا" حرف نداشت اقا دمت گرم
    • علی ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      0 0
      داداش خیلی عالی ساختی ولی تو این مملکت شرکت های خودروسازی تا چند برابر تو جیب نزنن و کلاه سر مردم نزارن شروع به تولید خودرو نمیکنند آدم نیستند
    • پوریا پوردهقان ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      0 0
      آقای ریحانی کارت عالیه واقعا ک حرفه هستی
    • محمد رضا ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
      0 0
      سلام... این اقایه ریحانی مهندس ارزنده کشورمون قوووووووچااااااانی هستش و این مهندس رامشهدی معرفی کردن مثل فوتبالیست رضا قوچان نراد واسه همشهری و مسولین شهرمون متاسفم که وازم اسطوره های شهرمون رو مشهدی میخوانن....
    • سالار ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
      0 0
      کاشکی فقط کاشکی یه بار از جلو می دیدمش و یه بار روشنش می کردم و دست رو بدنش می کشیدم و برایه یه بار احساس پولدار بودنرو می چشیدم
    • رضا. قوچانی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
      0 0
      احسنت به قوچانی هاو ایرانی های عزیر... واقعا باید سایپا و ایران خودرو خجالت بکشن! درود....
    • علیرضا رحمانپور ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      0 0
      حرفی برای این ندارم فقط دوست دارم نگاهش کنم .... درود بر تو ریحانی
    • بهرام ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      0 0
      آفرین بهت تبریک می گم.
    • محمد رضا ریحانی نیت ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      1 0
      با سلام و تشکر و عرض ارادت خدمت تمامی هموطنانی که این روزها با پیامهای زیبا و انرژی بخششون راه را برای انجام پروژه های بعدی هموار میکنند امیدوارم هر چه زودتر با اتمام پروژه لامبور گینی وننو با موتور 12 سیلند ر بتوانم جبران محبتهای دوستان رابنمایم ضمنا ادرس صفحه اینستاگرام جهت بازدید lamborghinipersiangulf میباشد با تشکر
    • امیر حسین عموزاد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      0 0
      دمش گرم اگر بره رو خط تولید عالی میشه خدا به همراش
    • مهدی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      0 0
      دستش درد نکنه به جای اینکه به تحویل کنندگان داخل بها داده باشه میرن وسایل چین رو وارد می کنند ما ایرانی ها به تو افتخار میکنیم امیداست به اون روزی که خودرویی با کیفیت با استاندارد جهانی کاملا ایرانی تولید شود
    • محمد علی ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      0 1
      ما مسلمانان چرا باید با ساخت یک خودروی ایتالیایی که کشوری پر گناه واسراییلی است افتخار کنیم . برادر من شما همین وقت وانرژی رو برای ساخت یکی از ارمانهای اسلامی میزاشتی خیلی بهتر بود .
    • مهدی طلا(سیم کش) ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      0 0
      خاطرات خوب با لامبرگینی واقا رضا
    • MSYK ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
      0 0
      واقعا خیلی مارتون جالب و خوب بود و تدانسته اید با این سرمایه خیلی کم فقط صد و پنجاه میلیون تومان یک لامبورگینی بسازید اونم به صورت دستساز و خیلی کارتون خوب بود من شما رو تحسین می کنم
    • وحید علیایی ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
      0 0
      آقا کسی شماره این آقا ریحانی سازنده ماشین نداره ؟<<<<< emlai kone<<<
    • من ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      0 0
      اقا واقعا عالیییییی تبریک داره ببین چی کار کرده اگه ما این نخبه ها رو جمع کنیم دیگه ماشینای چرتو پرت نمیسازن
    • طهماسب ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      0 0
      ای کاش به جای این همه تقلید و تولید جنس های fake ...خلاقیت داشته باشیم....
    • وحید. ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
      0 0
      دردو بلات بخور تو سر مدیر عامل سایپا ایران خودرو
    • سلمان ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
      0 0
      درود بر تو مهندس
    • مهدی مهدی ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
      0 0
      سلام و درود برشما شما دست اون شرکت سازنده این ماشینو از پشت بستی ک بهترین طراحای دنیا روی این ماشین کار میکنن درود برشما و این باعث افتخار سرزمین ماست ولی حیف ک ازین متفکران هیچ استفاده ای نمیشه
    • حسین ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
      0 0
      عالیییییییییی دست مریزاد
    • saman ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      0 0
      اگه این ماشینه پس سایپا و ایرانخودرو دارن چی تولید میکنن با قیمت خون پدرشون؟هیچ تعجبی نداره ازش حمایت نشه اون وقت کی مفت خوری کنه؟ انصافا اگه همچین ماشینی تولید شه شما دیگه پراید میخری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هر کی گفته کپیه از سوزشه چون کلا خودروسازای سایپا و غیره فقط کپی میکنن اونم خودرو های زمان دایناسورها ولی هزار بار بی کیفیت تر.اطمینان دارم اگه شرایط برای ایشون فراهم بشه طراحی نمونه بکر دور از دسترس نیست. زنده باشی مهندس بعضیااااااا یاد بگیرن ازت و خجالت بکشن
    • آرسین حامی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      0 0
      با درود فراون به دست اندر مجله مهر ( خبرگزاری مهر ) و ضمن خسته نباشی به آقای ریحانی و تجدید تشکر به ایشان که در راستی کارفرآفرینی نقش آفرین بوده اند , در جواب مسئولین عرض کنم که همیشه ایده های ناب از کارهای کپی ایجاد میشه , به آقای ریحانی امید دارم که روزی خواهد رسید که نقش مهمی در راستی تولیدات ملی خوند داشت
    • حسین ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
      0 0
      فوق العاده
    • احمدی ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      0 0
      احسنت، تاریخ دقیق نمایشگاه رو اعلام بفرمائید
    • حسن ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      0 0
      آقا ایول داری دمت گرم از طرف بچه های قوچان
    • علی خودکار ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      0 0
      دمت گرم ایول داره
    • hamtitaimori ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
      0 0
      حیف اون همه عرقی که برای این ماشین کشیدی شما هم مثل به در آمد خودت میچسپیدی برای کی این ماشین رو ساختی
    • علی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      0 0
      خوبه
    • علی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      0 0
      دمت گرم بچه محل
    • ariya zare ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      0 0
      خيلى كار خلاقانه اى انجام داديد افرين ولى كاش شركتهاى خودروسازى براى ساخت داخل ماشين كمكتون ميكردن همين الان هم داخل ماشين خوبه ولى اگه كمكتون ميكردن عالى ميشد
    • محمد رضا ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
      0 0
      زیاد باحال نیست
    • رضا وحیدی ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
      1 0
      سلام منم طرح مازراتی را میخواستم بسازم اما ماندم بنده را توری بسازم از چه جنسی همه راحل دیگر را میدانم لطفا کمکم منین ........
    • کمند امدادی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      0 0
      واقعا عالیه
    • E T E R A F ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
      0 0
      عالی
    • علی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      0 0
      تا حالا روندینش! بابا دس وردارین اگه به این سادگی باشه طرف ده سال درس نمیخونه که بعد ده سال فقط مثلا روی یک قسمت موتور کار کنه یک موتور را ده تا دکتر طراحی میکنن اونم چند سال میکشه.
    • حسن ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
      0 1
      کسانی که منفی بافی میکنن ایا میتونید یک دوچرخه تو کارگاه خونتون درست کنید؟
    • نادر آیین پرست ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      0 0
      دوستان اگر توجه بیشتری بفرمایند متوجه خواهند شد که اطاقی که در عکسها زیرش کچ کاری شده ...جلوی کاپوتش با جلوی کاپوت ماشین تکمیل شده فرق داره وبه قول اقای رضا خلخالی آقای ریحانی اطاق را به صورت آماده تهیه نموده اند.
    • حسن ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      1 0
      از کسانی که حقوق های میلیونی در ایران خودرو و سایپا میگیرند و هیچ عملی و حرکتی انجام نمی دهند خیلی بهتر است ما به شما افتخار میکنیم
    • nejatrayaneh ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      0 0
      این آقا فوق العادس .واقعا دمش گرمه
    • nejatrayaneh ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      0 0
      این آقا فوق العادس .واقعا دمش گرمه
    • ccit ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
      0 1
      از نمونه ی اصلیشم بهتر شده!!!
    • بهرام ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      0 0
      خداکنه قدرتوبدونن این مسئولین .ازاین ماشینای بی کیفیت راحت شیم
    • محمد ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      0 0
      سلام من هم عاشق لامبور گینی هستم.اگه پیام منو خوندید شمارتونو به ایمیلم ارسال کنید از شما سوالی داشتم مرسی.واقعا عالی ساختید
    • علیرضا ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
      0 0
      سلام من میخوام یه بوگاتی سفارش بدم اگه با دویست ملیون بتونه بسازه یکی میخوام خاک تو سر طراحان ایران خودرو و سایپا که هنوز نتونستند پراید رو هم کپی کنند
    • علی ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      0 0
      واقعا این شرکت ها ایران خودرو و سایپا نمیتوانند همچین چیزی درس کنن اما...
    • رضا ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
      0 0
      سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بسیار عالی (فوق العاده است ) امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و پیشرو باشید با آرزوی بهترینها برای شما از خداوند منان
    • علی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      0 0
      منم کارایشونوتونمایشگاه مشهددیدم جالب بوددمشون گرم
    • عادل اصغرزاده مقدم ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
      0 0
      بسیار عالی جهت طراحی و تولید هر گونه مدار الکترونیکی و کنترلر - در سطح کاملا حرفه ای - آماده همکاری هستیم. 09151840153 Adelasgharzadeh@outlook.com
    • می ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
      0 1
      انقدر ازش حمایت نمیکنند که اخرش از ایران میره برا غربیا کار میکنه واونا از هوشش استفاده میکنند
    • ابوالی ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
      0 1
      واقعا عالیه
    • محمد اسلام نژاد ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
      1 1
      كارشما درسته احسنت به هوش و ذكاوت شما اما شاعر ميفرمايند: قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهري
    • کاظم ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
      1 1
      دوستان این اصلا لامبورگینی نیست که یه ماشینه من در آورده است یعنی هر آدم فنی میتونه این کارو بکنه مهندسی یه چرخه نسخه اصلی لامبورگینی به کل این ماشین می ارزه اصلا طراحی یه ماشین از پیچ چرخ گرفته تا غیره نیاز به یک اکیپ مهندسی هستش اینجوری من در آورده نیست که.در ضمن یه قسمت سخنان این آقا خیلی خنده دار بود که می گفت کشوری مثل ژاپن یه زمانی کپی کار بود یعنی ژاپن کشوری که پیشتاز در بیشتر اختراعات به دنیاست در هر زمینه مکانیک الکترونیک هوا و فضا روباتیک .......
    • حمید رادمان منش ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
      0 3
      واقعا جای تبریک بی حد و حصر داره... آماده همکاری با شما مهندس حمید رادمان منش 09190799500
    • ali habibi ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
      0 3
      وجود این آدمها باعث غرور و امیدو افتخارن و تاسف برای این صنعت خودرو آفرین مرد آفرین
    • علیرضا یعقوبی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
      0 2
      واقعا دمش گرم
    • بهنام بدل ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
      0 2
      تو کشور ما نخبه و مغز زیاد هست اما چه فایده.که.جلوی پیشرفت ادم رو میگیرن
    • ماندانا امیربختیار از اهواز ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
      0 2
      بهت افتخار میکنیم خدا کمکت کنه ازین پرشین گلفا بیار اهواز ...درود خداوند بر شما
    • reza hoseininia ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
      0 2
      از نظر من در حدش خوبه ولی کپی کاری بده منم یک میکانیکم اگر اراده کنم این ماشین نه ولی من در آوردی بسیار زیبا وبا قدرت موتور بالا میسازم ولی من باید از همایت مالی برخوردارباشم
    • ابوالفضل ندایی نسب ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
      0 1
      سلام استعداد های درخشانی داریم اما حیف که حمایت کننده نداریم
    • tanha ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
      0 1
      اقا واقعا دست مریزاد
    • بدبختيم ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
      1 1
      ازش حمايت نميكنن ك هيچ زندان نندازنش خدا بهش رحم كرده !
    • امیر حسین بحری ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
      1 1
      خیلی خوب ساخین
    • اشکان ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
      0 2
      بسیار خوب بود من هم خیلی به ماشین علاقه دارم هنوز باورم نمی شوشه
    • فرشاد یاراحمدی ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      1 1
      واقعا عالی بود .خسته نباشی ما با داشتن چنین افرادی باید سرمان را بالا بگیرم و افتخار کنیم.آقای مهندس ریحانی افتخار ملتی
    • فرزاد ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
      1 1
      باریک ا...
    • مبین ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
      0 1
      بابا این دیگه کیه ؟آفرین
    • امیر ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      3 1
      سلام خوش به حالتون من سال 93 دو سال پیش به فکر ساخت همچین چیزی افتادم ولی نه پولش بود نه فرصتش
    • امیر رضا یوسفی ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      1 1
      فقط میتونم بگم دمت گرم ما همه پشتت هستیم
    • amir reza ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      2 1
      damet garm
    • یونس حمیدی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      2 1
      خیلی دمت گرم ..واقعا جالبه
    • امید ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      6 1
      منم دارم تلاش میکنم تا یکی مثل شما بشم کارتون حرف نداشت... عالییییی
    • رحیم ازشیراز IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      دس خوش داره ولی حیف که حمایت نمیشه
    • علیرضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      آفرین به ایران وایرانی پس ما میتوانیم ولی نمیگذارن تحریمها ه بهانه است برای چپاول ملت
    • ابی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      0 0
      عالی.واقعلا زیباست
    • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      0 0
      احسنت به هوش واستعداد شما ،دمت گرم کا کو
    • علیرضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      0 0
      مسولین کشور از شرکت های خودروسازی جیب مردمو خالی میکنند ایران خودرو و سایپا در انحصار دولت هستند و پول مردمو بیچاره رو به جیب میزنند برای همین مجوز نمیدن به این مرد و استقبال نمیکنند مسولین اگه به این مرد مجوز بدن دیگه بازار ایران خودرو و سایپا کساد میشه مسولین نمیتونن دزدی کنند
    • رها IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      0 0
      سلام بزرگواراحسنت به همت وپشتکاروغیرتت واقعا که یه ایرانی واقعی وموفق هستی راه درازی در پیش داری موفق باشی برای ثبت اختراعات دعامیکنم هرچه زودتر انجام بشه ممنون.
    • هادی دوستدار IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      3 0
      سلام وخسته نباشید به شمادمتگرم خدایی
    • امیر IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 0
      واقعا احسنت به شما دوست خلاق عالییییه واقعااا ،اگر هم کپی هست بهتر از پراید هست
    • سام IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      افرین