۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰:۱۶

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

اعتقاد به ظرفیت درونی مردم در پیشبرد اهداف فرهنگی ضروری است

اعتقاد به ظرفیت درونی مردم در پیشبرد اهداف فرهنگی ضروری است

همدان- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: اعتقاد به ظرفیت درونی مردم در پیشبرد اهداف فرهنگی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم الهی تبار شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان همدان با بیان اینکه امروز شاهد مجاهدت رزمندگان ایران زمین در دفاع از کیان کشور هستیم، اظهار داشت: مردم نیز با پیام استقامت در داخل کشور می توانند پشتوانه خوبی برای آنها باشند.

وی با بیان اینکه مردان دیپلماسی کشور شجاعانه از منافع ملی دفاع می کنند، اظهار کرد: آنها در مقابل قدرت های بزرگ دنیا ایستاده اند و مردم می توانند پشتوانه آنها باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه سخنانش با اشاره به شعار سال «ملت، دولت همدلی و همزبانی» عنوان کرد: دولت باید به ظرفیت های ملت اعتقاد داشته باشد و مردم هم به دولت اطمینان داشته باشند.

الهی تبار در ادامه گفت: اعتقاد دولت بر این است که هر جا که مسائل به دست مردم سپرده شده به بهترین نحو انجام می شود.

وی اعتقاد به ظرفیت درونی جامعه در مباحث فرهنگی را مهم برشمرد و افزود: اگر پیوند بین خانواده و مدرسه و جامعه قوی و مهارت اجتماعی به فرزندان آموزش داده شود شاهد این همه آسیب اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

علت عمده طلاق ها در جامعه فقر اجتماعی و فرهنگی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه علت عمده طلاق ها در جامعه فقر اجتماعی و فرهنگی است، بیان داشت: تنها ۳۰ درصد علت طلاق ها اقتصادی بوده و بیشتر به علت عدم آگاهی افراد از مهارت های اجتماعی است.

الهی تبار با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی مساجد یکی از بهترین مکان ها برای اجرای برنامه های نشاط اور فرهنگی در راستای جذب جوانان است، افزود: اگر به پنجره طلایی جمعیت جوان جامعه توجه و از آن استفاده نکیم این موضوع به تهدید تبدیل می شود.

وی فعالیت فرهنگی کانون های مساجد را فرصت مناسبی در راستای جذب جوانان عنوان کرد و ادامه داد: مبارزه با مسائل و آسیب های اجتماعی از کارهای فرهنگی نشات می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است، بیان داشت: انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید به یک فرصت برای دولت تبدیل شود.

الهی تبار با تاکید بر اینکه همه سلایق باید در انتخابات شرکت کنند، بیان داشت: زمینه حضور همه اقشار جامعه و همه سلایق در انتخابات باید فراهم شود.

وی انسجام ملی و وحدت و یکدلی در عرصه مختلف داخلی و خارجی را ضروری دانست و گفت: امسال سال سختی در حوزه اقتصادی در پیش داریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه بیان داشت: زمانیکه درآمد نفتی و ارز به ۱۵۸ میلیارد دلار در کشور رسیده بود علارغم اینکه می دانستیم با استکبار در ستیز هستیم برای روزهای وانفسا پیش بینی نشد و اکنون کشور با ۲۵ میلیارد دلار اداره می شود.

الهی تبار در این مورد بیان داشت: دولت شرایط سختی را پشت سر می گذارد و تعادل در نرخ ارز و کالا و ایجاد انضباط مالی تدبیر می خواهد.

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی مردم توانسته دولت را در اداره کشور کمک کند، اظهار داشت: برای برون رفت از کوران حادثه به همدلی و همزبانی مردم نیاز است.

کد خبر 2851485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha