۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۹:۳۶

حجت‌الاسلام علوی‌مهر خبر داد:

اجرای دو طرح کلان در انجمن قرآن پژوهی حوزه

اجرای دو طرح کلان در انجمن قرآن پژوهی حوزه

رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم از اجرای دو طرح کلان در این انجمن خبر داد و بر لزوم توجه به تفسیرهای تک نگاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین علوی‌مهر شامگاه شنبه در هم اندیشی اعضای انجمن قرآن پژوهی حوزه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن ارائه کرد و گفت: در سال گذشته هشت نشست علمی و دو نشست نقد کتاب در انجمن قرآن پژوهی برگزار شد.

وی برگزاری دو دیدار با قاریان بین المللی از کشور مصر را از دیگر فعالیت‌های این انجمن بیان کرد.

این استاد حوزه از اجرای دو طرح کلان در انجمن قرآن پژوهی حوزه خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها، اولویت‌های پژوهشی در حوزه تفسیر و علوم قرآن است که معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه آن را چاپ کرده و تمام موضوعات مورد نیاز تفسیر و علوم قرآن در این مجموعه آمده است.

حجت‌الاسلام علوی مهر، ممیزی دانش تفسیری در سراسر کشور را یکی دیگر از این طرح‌ها ذکر کرد که این ممیزی تا آخر سال ۹۲ انجام شده است.

وی ادامه داد: طبق آمارهای رسمی کمتر از ۱۰ استاد کل در حوزه تفسیر و علوم قرآن داریم ولی به طور غیررسمی در حوزه علمیه قم مفسرانی داریم که صاحب تفسیر هستند و به طور کامل تفسیر قرآن را نگاشته‌اند، بنابراین کارهای رسمی در حوزه قرآن باید دقیق‌تر و بیشتر انجام شود.

رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری نکوداشت آیت الله قرشی در نیمه دوم امسال، از اعضای انجمن خواست که چنانچه مقاله‌ای در مورد این مفسر قرآنی و یا قاموس قرآنی وی دارند ارائه دهند.

حجت‌الاسلام علوی مهر با تاکید بر اهمیت توجه به تفسیرهای تک نگاری، اظهار کرد: یک سری تفسیرهایی وجود دارد که با ایده مقام معظم رهبری همخوانی دارد. ایشان فرمودند چرا قرآن به صورت مختصر تفسیر نمی شود که مردم بتوانند راحت درک کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود تفسیرهای تک جلدی که دارای ترجمه و تفسیر و بیان واژه‌های کلیدی باشند داشته باشیم.

کد خبر 2851528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha