۱۲ بهمن ۱۳۸۴، ۱۰:۵۳

رئيس جمهور در اجتماع پرشور مردم بوشهر :

ملت ايران پرچمدار آزادي و حقوق بشر است/ ملت ما در مقابل زورگويي چند كشور قلدر از حق هسته اي خود صرف نظر نمي كند

ملت ايران پرچمدار آزادي و حقوق بشر است/ ملت ما در مقابل زورگويي چند كشور قلدر از حق هسته اي خود صرف نظر نمي كند

دكتر محمود احمدي نژاد اظهار داشت: ابرقدرت هاي پوشالي بدانند ملت ايران 27 سال است كه مستقل شده و با اراده و همت خود تصميم مي گيرد و به همين علت راه دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي را تا تحقق كامل اين حق ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي "مهر" به بوشهر، احمدي نژاد رئيس جمهور در اولين سخنراني خود در اين استان در اجتماع پرشور مردم بوشهر در ورزشگاه تختي، انقلاب ما را آغاز دوران نفي نظام سلطه، بي عدالتي و اجحاف به ملتها دانست و گفت: پيش از انقلاب اسلامي يك دولت مستبد وابسته به بيگانه در كشور ما حاكم بود كه وزراي خود را به دستور سفراي بيگانه انتخاب مي كرد.

وي افزود: در حالي كه در آن زمان منابع غني كشور ما صنايع غربي ها را فعال مي كرد، ايران در فقر و محروميت شديد به سر مي برد و فرصت تعيين سرنوشت و آزادي براي اظهارنظر نداشت.

احمدي نژاد با اشاره به حمايت بي حد و حصر كشورهاي مدعي آزادي حقوق بشر از شكنجه هاي قرون وسطي رژيم پهلوي عليه ملت ايران اظهار داشت: بسياري از مردم ما تصور مي كردند وقتي عليه استبداد و خشونت قيام كرديم و جمهوري و حق تعيين سرنوشت را مي خواهيم آنان نيز از خواست ملت ما حمايت خواهند كرد، اما آنان تنها در جريان پيروزي انقلاب در مقابل ملت ما ايستادند، بلكه بعد از آن نيز با جريانات مختلف همچون ترور ، كودتا، جنگ تحميلي و محاصره اقتصادي ، سياسي و تبليغاتي عليه ملت ما  اقدام كردند و تنها جرم ملت ما اين بود كه مي گفت ما خارج از شبكه سلطه، خواهان استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي هستيم.

رييس جمهور با بيان اينكه  27 سال است كه قدرت هاي بزرگ آنچه از دستشان بر آمده عليه ملت ما انجام داده اند، ولي ملت ايران گام به گام مسير پيشرفت را طي كرده افزود: دشمنان نمي خواهند ملت ما در عرصه علم و فناوري پيشرفت كند. به گونه اي كه قبل از پيروزي انقلاب نيز حاضر بودند به يك حكومت وابسته ، نيروگاه و فناوري توليد سوخت هسته اي بدهند، اما اكنون در مقابل ما ايستاده اند.

وي تاكيد كرد: كساني كه زرادخانه هاي آنان پر از سلاح هسته اي، ميكروبي و شيميايي است امروز در مقابل تحقيقات ، علم و پيشرفت ملت ما مقاومت مي كنند و دور هم نشسته اند و تصميم مي گيرند و فكر مي كنند ملت ايران تابع نظرات آنان است.

رييس جمهور با مخاطب قراردادن كشورهاي غربي  اظهار داشت: اي ابرقدرتهاي پوشالي بدانيد  ملت ايران 27 سال است  كه مستقل شده و با اراده و همت خود تصميم مي گيرد و به همين علت راه دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي را تا تحقق كامل اين حق ادامه خواهد داد.

احمدي نژاد با اعلام اين خبر كه قرار است نيروگاه هسته اي بوشهر تا سال آينده شمسي به پايان برسد، گفت: ما اصرار داريم  به همت دانشمندان و جوانان اين كشور و براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي براي تامين يك هزار مگاوات برق ، نيروگاههاي هسته اي را در سراسر كشور ساخته  و توسعه دهيم و تاكيد مي كنم كه ملت ما نمي تواند در مقابل زورگويي چند كشور قلدر كه خود را معادل همه جهان مي دانند كوتاه بيايد و از حق خود صرف نظر كند.

وي با اشاره به رييس جمهوري آمريكا افزود: آن آقايي كه به زور هزينه هاي چند ميليارد دلاري و با حكم دادگاه مسئول يك كشور شده شب گذشته ملت ايران را به مخالفت با آزادي و نقض حقوق بشر متهم كرده است.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد:  كساني كه دستشان به خود ملتها آلوده است و هر جا ظلمي صورت مي گيرد پاي آنان در ميان است، كارخانه هايشان را در جهت توليد تسليحات تقويت مي كنند و انسانها را مي كشند تا اقتصاد خود را ساماندهي كنند و فقط در يك جنگ جهاني بيش از 60 ميليون انسان را قتل عام كرده اند اكنون مدعي آزادي و حقوق بشر شده اند.

رئيس جمهور گفت: اما ما در آينده نزديك در دادگاههايي كه توسط ملتها  برپا مي شود، آنان را به محكمه مي كشيم.

احمدي نژاد ملت ما را پرچمدار حركت عاشورايي در اين زمان توصيف كرد  و اظهار داشت: كساني كه از رژيم غاصب صهيونيستي و تخريب خانه هاي مردم فلسطين حمايت مي كنند  حق ندارند  از حقوق بشر و آزادي دم بزنند.

وي در پايان ملت ايران را پرچمدار آزادي و حقوق بشر ناميد و با مخاطب قرار دادن غربي ها مجددا تاكيد كرد:  در خطه دلاورمرداني همچون رييس علي دلواري و علماي مجاهد و مردمي كه در دفاع از اسلام پرچمدار بوده اند، عرض مي كنم ملت ايران تحت تاثير تبليغات دروغين شما قرار نمي گيرد و با همت بلند و ايمان راه افتخار و پيروزي را  خواهد پيمود.

کد خبر 285354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha