۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱

۱۰۵ هزار مددجو بر سفره افطار کمیته امداد لرستان نشستند

۱۰۵ هزار مددجو بر سفره افطار کمیته امداد لرستان نشستند

کوهدشت - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از نشستن بیش از ۱۰۵ هزارنفر بر سر سفره های ضیافت افطار کمیته امداد شهرهای لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هرساله در سالروز شهادت پدر ایتام، حضرت علی (ع) از سوی کمیته امداد شهرهای لرستان ضیافت افطار برگزار می شود.

امسال نیز در سالروز شهادت مولای متقیان مراسم سفره ایتام در کمیته امداد کوهدشت با حضور بسیاری از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و مسئولان اداری این شهرستان برگزارشد تا ایتام و خانواده هایشان در کنار مسئولان، سفره بیست و یکم رمضان را به افطار بنشینند.

دراین ضیافت شام، الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کمیته امداد لرستان،کرم محمدی فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان اداری کوهدشت حضور داشتند.

ولی اله منتظری مدیرکل کمیته امداد لرستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که هدف از برگزاری سفره ایتام، تبعیت از سیره معصومین و تشویق و ترغیب مردم به حمایت از محرومان است، گفت: اگر به تاریخ اسلام مراجعه کنیم می بینیم که امام علی(ع) مدام به ایتام و محرومین سرکشی می کرد و برایشان غذا می برد و از طرفی درمی یابیم که امام حسن مجتبی(ع) سفره خانه اش همیشه برای محرومین و افراد بی بضاعت پهن بود که اینها نمونه هایی از دغدغه معصومین از کمک به محرومین جامعه است که باید راه و سیره آن ها به مردم نشان داده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام لرستان ادامه داد: سفره ایتام غروب شهادت مولای متقیان در کوهدشت با هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیون تومان آماده شد که این هزینه توسط یک خیر کوهدشتی پرداخت شده و کمیته امداد این شهرستان مجری برپایی این ضیافت بوده است.

منتظری بیان داشت: امسال هم همچون سال های گذشته مراسم افطاری در سراسر شهرهای استان برگزار شد و بیش از ۱۰۵ هزار نفر از ایتام و مددجویان تحت پوشش در این مراسم شرکت کردند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهار داشت: از سوی دفترمقام معظم رهبری مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای برگزاری مراسم سفره ایتام به لرستان اختصاص داده شده که توسط آیت الله میرعمادی، نماینده معزز ولی فقیه در لرستان، بین شهرستان های استان توزیع شده است.

ولی اله منتظری همچنین از طرح سرکشی مسئولان از خانواده های نیازمند خبرداد و بیان داشت: سال گذشته مسئولان از هزار و ۲۶ خانوارنیازمند استان سرکشی کردند که ۱۲۲ میلیون تومان به این خانوارها کمک شد.

وی ادامه داد: امسال هم موفق شدیم این روند را دنبال کنیم به گونه ای که بیش از ۹۰ نفر از مدیران ارشد استان به ویژه استاندار و امام جمعه خرم آباد چندبار دراین امر خداپسندانه شرکت کردند.

کد خبر 2854616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha