۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱

معاون فرماندار کرمانشاه مطرح کرد:

لزوم آگاهی‌بخشی مردم در رابطه با بیماری‌های مشترک انسان و دام

لزوم آگاهی‌بخشی مردم در رابطه با بیماری‌های مشترک انسان و دام

کرمانشاه - معاون سیاسی امنیتی فرمانداری کرمانشاه بر لزوم آگاهی بخشی و آموزش مردم در رابطه با بیماری های مشترک انسان و دام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس خانی صبح امروز پنج شنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان کرمانشاه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از قطب های تولید گوشت سفید در کشور بوده و برای نمونه ۱۲۰ واحد پرورش مرغ گوشتی تنها در یکی از شهرستان های استان فعال است آگاهی بخشی به متولیان امر در خصوص بیماری پرندگان ضرورت دارد.

وی به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این بیماری پیچیدگی بسیاری دارد و ویروس آن از پرنده ای به پرنده دیگر تغییر ماهیت می دهد کار مبارزه با آن مشکل خواهد بود.

خانی ادامه داد: بخش مهمی از اقدامات برای مقابله با این بیماری آگاهی بخشی به مردم توسط اداره کل دامپزشکی و شبکه بهداشت است، اما واقعیت این است که هیچ نهادی به تنهایی نمی تواند با این بیماری مبارزه کند.

معاون فرماندار کرمانشاه بر لزوم بازدید مستمر از تالاب های پرندگان در سطح استان تاکید کرد و گفت: در صورت مشاهده لاشه پرندگان بایستی گزارش آن در کمترین زمان ممکن ارائه شده و آزمایش های لازم انجام شود.

وی به وجود مجهزترین آزمایشگاه غرب کشور در کرمانشاه اشاره و خاطر نشان کرد: نتیجه آزمایشات در این آزمایشگاه در کمتر از چهار ساعت مشخص خواهد شد و این بسیار کمک کننده است.

خانی در ادامه به مسئله فروش مرغ زنده بویژه در حاشیه شهر کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از مردم نیز از این نوع فروش استقبال می کنند که لازم است آگاهی لازم به آنها داده شود.

معاون فرماندار کرمانشاه در پایان آگاهی بخشی به مردم در راستای مقابله با بیماری های پرندگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: نقش رسانه ها و بویژه صدا و سیما در این زمینه حائز اهمیت است.

کد خبر 2854662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha