۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵

نایب رئیس اتحادیه ناشران اطمینان داد؛

مانعی سر راه معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان وجود ندارد

مانعی سر راه معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان وجود ندارد

به رغم اعلام شرط سازمان امور مالیاتی برای برخورداری مودیان از معافیت مالیاتی، نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اطمینان داد که مانعی سر راه معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، چند روز پیش خبری به نقل از حسین وکیلی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور منتشر شد که براساس آن مودیانی که مطابق قانون مکلف به ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی شده‌اند، در صورت عدم ثبت نام تا پایان تیرماه، از کلیه معافیت‌ها و بخشودگی جرایم قانونی محروم می‌شوند.

وکیلی به بند (د) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ اشاره و تاکید کرده بود: اشخاصی که بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور و طبق قانون مکلف به ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی هستند، در صورت عدم ثبت‌نام در مهلت تعیین شده، از کلیه معافیت‌ها و بخشودگی جریمه‌های مقرر قانونی محروم می‌شوند و سازمان امور مالیاتی کشور علاقمند است مودیان مالیاتی با اقدام به موقع مشمول جریمه نشوند.

وی همچنین در خصوص سقف معافیت مالیاتی پایه در سال ۱۳۹۳ نیز گفت: در سال ۱۳۹۳ درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی تا مبلغ ۱۲ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف بوده که این رقم برای سال ۱۳۹۴ به مبلغ ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در پی انتشار این خبر محمدرضا توکل صدیق نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره تمهیداتی که برای برخورداری ناشران و کتابفروشان عضو این اتحادیه از معافیت مالیاتی اندیشیده شده، به خبرنگار مهر گفت: ناشران برای برخورداری از معافیت مالیاتی الزامی به معرفی از طرف اتحادیه به سازمان امور مالیاتی ندارند و تنها کافی است اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه و مطابق اصلاحاتی که در آئین‌نامه‌های مرتبط صورت گرفته، پر کردن اظهارنامه مالیاتی، شرط برخورداری مودیان از معافیت مالیاتی است. همچنین از آنجا که ناشران مشمول بند (ب) هستند و باید دفتر هزینه و درآمد داشته باشند، مخدوش بودن دفتر یا عدم ارائه آن، معافیت مالیاتی آنها را مخدوش نمی‌کند.

نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزود: در خصوص کتابفروشان هم با توجه به اینکه اواخر سال گذشته طبق تفاهمی که میان سازمان امور مالیاتی و وزارت ارشاد منعقد شد، کتابفروشان هم در جدول مشاغل مشمول ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم قرار گرفتند اما در خصوص معرفی آنها به سازمان امور مالیاتی، این سازمان پافشاری داشت که کتابفروشان باید از وزارت ارشاد جواز داشته باشند که خوشبختانه این پافشاری اخیراً با رویکرد مثبتی که این سازمان در پیش گرفته، مقرر شده است فهرست کتابفروشانی که عضو اتحادیه هستند، پس از تائید وزارت ارشاد از این معافیت برخوردار شوند.

به گفته توکل صدیق، قرار بوده فهرست کتابفروشان عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که مدتی پیش از سوی اتحادیه مربوطه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده بود، در هفته قبل و برای برخورداری اعضا از معافیت مالیاتی از سوی این وزارتخانه به سازمان امور مالیاتی ارائه شود.

کد خبر 2855745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوالقاسم شعفیی اریا ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
      0 0
      باسلام .به حوزه مالیاتی خودم مراجعه کردم ولی ایشان اظهار بی اطلاعی از فهرست اعضای اتحادیه ومعافیت کردند.